בראש תוצאות החיפוש ביוטיוב: נשים בפעילות מינית עם סוסים וכלבים

מדובר בתמונות ממוזערות, המיוצרות - על פי הענקית - על ידי חברת תוכן קמבודית שסולקה מיוטיוב בסתיו 2017 בגלל פעילות זהה, כדי לקדם סרטוני וידיאו של נשים מתלטפות עם נחשים

מה לעזאזל?! אילוסטרציה: Brazhyk/BigStock

תמונות ממוזערות (Thumbnail) שמציגות נשים בפעילות מינית עם סוסים וכלבים מציפות באחרונה את ראש תוצאות החיפוש בפלטפורמת הווידיאו הגדולה בעולם, יוטיוב (YouTube), ומשמשות פתיון קליקים (Clickbait) מזה חודשים רבים, כך נחשף על ידי האתר BuzzFeed News.

חלק מסרטוני הווידיאו האלה, שאפשר למצוא בחיפוש תוך שימוש במילים תמימות, כמו "נערה עם הסוס שלה" – זכו כבר למיליוני צפיות.

לדברי בכיר ביוטיוב, שאחראי על הקמת יחידה חדשה שאמורה לזהות מגמות של תוכן שנוי במחלוקת וכזה המפר חוקים, החברה מעריכה שהתמונות הממוזערות מיוצרות על ידי חברת תוכן קמבודית, שסולקה מיוטיוב בסתיו 2017 בגלל פעילות זהה, של יצירת תמונות ממוזערות פרובוקטיביות כדי לקדם סרטוני וידיאו של נשים מתלטפות עם נחשים.

לדברי אותו בכיר, טכנולוגיית החברה לניטור תמונות ממוזערות אינה יסודית כמו הטכנולוגיה שמנטרת את הסרטונים, ולכן הם קשים יותר להסרה. לאותם סרטונים בעלי תמונות ממוזערות מגונות – יש כותרות פיתיון, המיועדות למשוך צפיות ולייצר יותר הכנסות. לפי הדיווח, סרטוני הווידיאו שמציגים תמונות תועבה ממוזערות – לאו דווקא מכילים סרטוני תועבה.

נראה שזוהי עוד הוכחה לכך, שהמבנה הבסיסי של יוטיוב יכול להיות מנוצל לרעה על ידי גורמים רעים לצורך הפקת רווחים מהקלקות או לצורך הפצת סרטונים נפשעים.

באתר BuzzFeed News אף דווח, כי לאחר החשיפה שלהם החלה יוטיוב מיד למחוק תמונות ממוזערות מתועבות ולחסום את החשבונות שפרסמו אותן, ולאחר כמה שעות הודיעה גם על הצלחת מאמצי הפיקוח שלה על התוכן, תוך שהיא מדווחת לניו יורק טיימס (New York Times), כי 80% מתוך 8.28 מיליון סרטוני וידיאו שהחברה הסירה ברבעון האחרון של 2017, אותרו על ידי מערכת בינה מלאכותית לפיקוח על תוכן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים