מיקי קנת, רד-האט: "הדרך לענן עוברת בשותפויות"

"השיתופיות היא בכל הרמות, בין ארגונים ובתוכם - ורעיונות שנזרקים לחלל האוויר בפגישה עם לקוחות, מגיעים מהר יותר לידי למימוש בפועל", כך אמרה קנת, מנהלת מרכז פיתוח רד-האט ישראל

מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח, רד-האט ישראל. צילום: יח"צ

"המסע לענן אינו פשוט כלל וכלל. הוא כולל לא מעט אתגרים טכנולוגיים ואחרים. אחת הדרכים להקלה ולפישוט פרויקטי הגירה לענן, היא שיתופיות", כך אמרה מיקי (מיכל) קנת, מנהלת מרכז פיתוח רד-האט (Red Hat) ישראל.

קנת דיברה בפתח מפגש פורום CTO מבית אנשים ומחשבים. חברי הפורום ביקרו היום (ד') בסניף הישראלי של ענקית הקוד הפתוח ברעננה.

לדבריה, "השיתופיות היא בכל הרמות, בין ארגונים ובתוכם. לקוחות אוהבים את החיבור בין המו"פ למכירות. רעיונות שנזרקים לחלל האוויר בפגישה עם לקוחות, מגיעים מהר יותר לידי למימוש בפועל. המהנדסים שלנו עובדים שכם אל שכם עם ארגון המכירות".

מרכז הפיתוח ברעננה הוקם על בסיס הרכישה של רד-האט את קומרנט הישראלית, ב-2008. "אני מהצוות המקורי של קומרנט", אומרת קנת. "כשנרכשנו, הצוות מנה כ-40 עובדים והיום המרכז מונה 200 מהנדסים, כולם עוסקים בפיתוח תשתיות לעולם החדש – מחשוב ענן, וירטואליזציה וקונטיינרים. אנו מתמקדים בעולמות הרישות, האחסון והמחשוב".

לפעול כצוותים וירטואליים

לדבריה, "המרכז הוא אחד משלושת מרכזי המו"פ של רד-האט. מודל הפיתוח שלנו ייחודי: לוקחים מהנדסים מכל העולם שיעבדו יחדיו. כך, צוותי הפיתוח מונים עובדים משלוש יבשות, עשרות מדינות וערים ברחבי העולם, הפועלים כמעין 'צוותים וירטואליים'".

"במרכז הארץ יש אנשים שאוהבים לעבוד ביחד במשרד ואנחנו מעודדים זאת. כך יש לאנשים אפשרות גם לעבוד ביחד עם אנשים מרחבי העולם, אבל גם להרגיש חיבור לצוות המקומי. אנו נמצאים בתהליכי גיוס אנשים, אנו מחפשים אנשים טובים ואיכותיים, שמאמינים במודל הקוד הפתוח ורוצים להשתלב בפרויקטים שמפותחים בצורה מבוזרת. מנהלים, ומתכנתים, אנשי סיסטם ואנשי QA, בכל הרמות. את חלקם אנו מכשירים לעיתים, למשל לשפה מסוימת, דוגמת Python או Java, או לעולם תוכן מסוים, דוגמת רישות, או אחסון".

דן טולדנו, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין ברד-האט. צילום: יח"צ

דן טולדנו, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין ברד-האט. צילום: יח"צ

לדבריה, "רד-האט מחויבת למודל הפתוח, בין בפיתוח של מוצרים חדשים ובין במוצרים קיימים, של חברות שהיא רכשה במרוצת השנים – והפכו למוצרים מבוססי קהילה. יותר מכך, התרבות הארגונית של החברה היא תרבות של פתיחות, שיתוף ותרומה לקהילה".

לדברי קנת, "מתחילת דרכנו, פעלנו בעולם תשתיות הענן. במהלך השנה החולפת עשינו עבודה מקיפה עם לקוחות ארגוניים שונים, על מנת לחבר את מודל הקוד הפתוח עם תשתיות הענן והידע של המהנדסים, לצד פעילות של אנשי המכירות. הדרך לענן נעשית בשותפות. השילוב בין מרכז הפיתוח ואנשי המכירות עושה דברים טובים".

"מה שאנו מביאים הוא הידע – איך עובדים בקוד פתוח. אנו בונים מוצרים על בסיס קוד פתוח", סיכמה קנת. "למודל הפיתוח בקוד פתוח יש מחיר: לא מפתחים בפנים, אלא הכל נעשה בתוך הקהילה. למרות המחיר של זמן הפיתוח המתארך, לטווח הארוך זה משתלם, כי כל אחד בקהילה מביט על הקוד ויש מי שמתקן אותו. לאורך זמן – המודל הזה עובד".

דן טולדנו, מנהל אזורי רד-האט ליוון, קפריסין וישראל, פתח את האירוע ואמר כי "תפקיד המנמ"רים ומנהלי הטכנולוגיות בארגונים הוא להיות גורם משבש ומאיץ חדשנות. אנו כבר לא נמצאים בעולם הטמעת מערכות ERP. ככה לא בונים תחרות. היתרון התחרותי נוצר על בסיס פרויקטים חדשים, שיש בהם מימד של חדשנות, תשתיות חדשות עם רעיונות חדשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים