גוגל החלה במהלך לשמירת יציבות דפדפן הכרום מהתרסקות

החברה תמנע מהדפדפן שימוש באפליקציות המשתלבות בהרצתו באמצעות הזרקת קוד ולא כתוסף ● כך תשפר את יציבותו ותקטין את האפשרות שהוא ייסגר או יינעל בגין שימוש ביישום חיצוני

עדכון דחוף לכרום

גוגל (Google) מתחילה מהלך אשר בסופו של דבר דפדפן האינטרנט שלה, כרום (Chrome), ימנע שימוש באפליקציות המשתלבות בהרצת הדפדפן באמצעות הזרקת קוד ולא כתוסף.

המטרה, לפי החברה, היא לשפר את היציבות של הדפדפן וכדי להקטין ככל האפשר את האפשרות שהוא יתרסק, ייסגר או יינעל בגין שימוש באפליקציה חיצונית.

החברה טוענת שמי שמשתמש, במהלך הגלישה בכרום, באפליקציות דפדפן המשתמשות בתהליך של הזרקת קוד, מגדיל בכ-15% את הסיכוי להתרסקות של הדפדפן.

החל בגרסה 66 של כרום, שהמהדורה היציבה שלה אמורה להיות מושקת באפריל 2018, גוגל תתחיל לספק אזהרות במקרה של תקלות בעת הרצת אפליקציות. הודעה מתאימה תופיע במקרה שהדפדפן יחווה התרסקות, נעילה ואתחול מחדש, של הדפדפן כולו או של לשונית יחידה.

בהודעה תמליץ גוגל למשתמשים להיפטר מהאפליקציה המסוימת או לעדכן אותה, בתקווה שיוצריה כבר אינם משתמשים בהזרקת קוד.

בסופו של התהליך, שיימשך כמה חודשים, גוגל לא תאפשר יותר להריץ בכרום אפליקציות דפדפן המבוססות על הזרקת קוד. זה יקרה החל מגרסה 72 שהמהדורה היציבה שלה אמורה להיות מושקת בינואר 2019. בכך משאירה החברה פתח מספיק גדול למפתחים להשתמש בטכניקות אחרות, עם העדפה לתוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים