האם פאדיחת המיילים של קלינטון חוזרת על עצמה בממלכת טראמפ?

לאחר קמפיין הבחירות רווי ההשמצות בו טען טראמפ כי קלינטון צריכה לעמוד לדין בגלל השימוש במייל הפרטי, מסתבר כי ג'ארד קושנר - חתנו ויועצו הקרוב של נשיא ארצות הברית - השתמש במייל פרטי כדי לקדם עניינים של הבית הלבן

מילים מסוכנות. אילוסטרציה: BigStock

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הקרוב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, השתמש במייל פרטי כדי לקדם עניינים של הבית הלבן – כך דווח אתמול (א') באתר Politico.

קושנר והנשיא, כזכור, הרבו לבקר את המתמודדת הדמוקרטית בבחירות האחרונות, הילרי קלינטון, שנהגה באותו אופן – פעולה שבגינה נפתחה נגדה חקירה ב-FBI, ואף פגעה בה במהלך הבחירות.

הדיווח מתייחס לפעולותיו של קושנר לאחר הבחירות בנובמבר 2016, שבהן ניצח טראמפ – כלומר במהלך תפקידו הרשמי. לפי הדיווח, הוא השתמש במייל כדי לתקשר עם בכירים בבית הלבן בהווה ובעבר, יועצים וגורמים נוספים, במגוון נושאים ובהם כיסוי תקשורתי ותכנון אירועים. כ-20 מיילים לפחות הועברו בדרך זו. בין היתר מדובר בראש הסגל לשעבר בבית הלבן, ריינס פריבס, והיועץ האסטרטגי לשעבר, סטיב באנון.

עורך דינו של קושנר אמר כי לא מדובר בעבירה כלשהי. לדבריו, המיילים המדוברים הם "העברת (פורוורד) כתבות חדשותיות ופרשנויות פוליטיות ולרוב נוצרו כשמישהו יזם את ההתכתבות על שליחת מייל לחשבון האישי של קושנר במקום לכתובת הדואר האלקטרוני שלו בבית הלבן".

במהלך קמפיין הבחירות רווי ההשמצות טען טראמפ כי קלינטון צריכה לעמוד לדין בגלל השימוש במייל הפרטי. בגין פעולות אלו כינה נשיא ארצות הברית את המתמודדת הדמוקרטית "נוכלת" והטיח בה עלבונות. לאחר בדיקות ממושכות קבע ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי כי אין מקום להעמיד את קלינטון לדין – על אף שהכריז על התפתחות בסוגייה ימים לפני הבחירות – ואמר כי מדובר בטעות בתום לב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים