ה-FBI החליט שלא להמליץ על הגשת כתב אישום כנגד הילרי קלינטון

לאחר חקירה מאומצת בנוגע לפרשיית המיילים שבה נחשדה קלינטון הודיעה הבולשת כי על אף שהיא ביצעה את שמיוחס לה, אין המלצה להעמדה לדין - בהיעדר כוונה פלילית

הקורבן: הילרי קלינטון. צילום: BigStock

ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, הודיע אתמול (ג') – פחות מחודש לפני הוועידה הארצית של המפלגה הדמוקרטית וארבעה חודשים בטרם הבחירות בארצות הברית – כי הסוכנות שלו לא תמליץ על הגשת כתב אישום פלילי כנגד הילרי קלינטון בשל השימוש שעשתה בשרת הדואר האלקטרוני הפרטי שלה למשלוח חומרים סודיים של המשרד בראשותה.

בהכרזתו כינה קומי בכל זאת את מעשיהם של קלינטון וצוותה "רשלניים במיוחד" בכל הנוגע באופן טיפולם בחומר הרגיש של מחלקת המדינה.

משמעות ההודעה היא שמקלינטון הוסר האיום בהליך פלילי ובאחריות משפטית, וזאת בזמן שהקמפיין שלה נע קדימה ומתקרב לרגע השיא שלו – ההכרזה הרשמית על קלינטון כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית.

אבל, לא רק שהחקירה והתהודה הרבה בנוגע להתנהלותה השנויה במחלוקת של קלינטון הטילו דופי באופיה וביכולותיה, עכשיו מצטרפת לפגיעה בשמה הטוב של מזכירת המדינה לשעבר גם הביקורת החריפה שמתח קומי על נהלי הדואר האלקטרוני שלה בעבר. קומי העלה בדבריו גם ספקות נוספים בנוגע לחלק נכבד מההגנות שגייסה קלינטון לטובתה בשבועות האחרונים.

לא תעשה זאת שוב

ראש ה-FBI הוסיף ואמר שמי שפעל כפי שקלינטון ואנשי צוותה פעלו, היה לעתים קרובות "מושא לסנקציות ביטחוניות או מנהליות", אך הבהיר שבהשוואת המקרה הנדון לחקירות דומות שהתנהלו בעבר, הלשכה לא מצאה אף אחד מהגורמים המחמירים שבדרך כלל מובילים להגשת כתב אישום פלילי.

קומי ציין כי "לא מצאנו כוונה פלילית מטעם קלינטון ויועציה, וכן לא מצאנו רצון לעבור על החוק. אני לא מסוגל לראות אף פרקליט אחראי שבאמת יגיש אישום כנגד קלינטון". עם זאת ציין קומי כי על אף החלטת ה-FBI אין ודאות שלמעשיה של קלינטון לא יהיו השלכות נוספות, כיון שמעתה עוברת ההחלטה לידיו של משרד המשפטים האמריקני.

בריאן פאלון, דובר מטה הבחירות של קלינטון – Hillary for America – מסר בהצהרה כי "אנו שבעי רצון מכך שבעלי התפקידים שטיפלו במקרה זה, קבעו כי אין צורך בכל פעולה נוספת מטעם המחלקה. כפי שאמרה מזכירת המדינה מזמן, זו הייתה טעות להשתמש בדואר האלקטרוני האישי שלה והיא לא תעשה זאת שוב. אנו שמחים כי העניין נפתר עכשיו".

דובר מטעם פרקליטות ארצות הברית במחוז המזרחי של וירג'יניה, שהתובעים שלו היו מעורבים במקרה, סירב להגיב, ואילו דוברת משרד המשפטים אמרה שהיא עובדת על תגובה אפשרית.

טראמפ מצייץ בתגובה

ההכרזה – שבאה רק כ-72 שעות לאחר שסוכני ה-FBI חקרו את קלינטון במטה שלהם – עוררה מיד ביקורת שטענה כי התוצאה של החקירה הייתה עובדה מוגמרת מלכתחילה ושהושפעה מאוד משיקולים פוליטיים.

המערכת מושחתת. דונלד טראמפ. צילום: BigStock

המערכת מושחתת. דונלד טראמפ. צילום: BigStock

יריבה של קלינטון במירוץ לנשיאות, המועמד הרפובליקני הכמעט ודאי, דונלד טראמפ, מיהר להגיב בטוויטר (Twitter) על הדברים. טראמפ פרסם את הציוץ: "המערכת מושחתת", והוסיף והזכיר את המנכ"ל לשעבר של ה-CIA, דיוויד ה. פטראוס, אשר הודה באשמת טיפול כושל במידע מסווג ו"הסתבך על הרבה פחות". בציוץ אחר מטעמו כתב טראמפ: "ראש ה-FBI אמר שקלינטון המושחתת ערערה את הביטחון הלאומי שלנו, אבל אין אישום. וואו!"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים