בעקבות מאבק משפטי: אתר המרת סרטוני יוטיוב ייסגר

YouTube-MP3 יסגור בקרוב את פעילותו ללא הגבלת זמן, ישלם קנס שגובהו לא פורסם וכן ימסור את כתובת הדומיין שלו לארגונים שמייצגים חברות תקליטים

ההחלטה - מחר. צילום אילוסטרציה: zolnierek/BigStock

האתר הגרמני YouTube-MP3 יסגור בקרוב את פעילותו ללא הגבלת זמן, ישלם קנס שגובהו לא פורסם וכן ימסור את כתובת הדומיין שלו – כל זאת במסגרת הסכם פשרה, בכדי לסגור את התביעה שהגישה נגדו קואליציה של ארגונים המייצגים חברות תקליטים. עילת התביעה הייתה הפרת זכויותיהן של החברות והפקת הכנסות ממודעות המבוססות על תוכן שנמצא בבעלות הלייבלים המוזיקליים.

לפי הטענה, YouTube-MP3 היה אחד הגורמים המובילים בעולם להמרת סרטוני יוטיוב (YouTube) ל-MP3 בחינם, מה שאפשר למשתמשים להקשיב להם לאחר מכן אופליין בכל זמן ולעשות בהם שימוש כאוות נפשם, לכל צורך. לטענת חברות המוזיקה, הדבר כרסם בהכנסותיהן, ולמעשה פגע בזכויותיהן באופן גרוע יותר ממה שמיוחס לתופעת הפיראטיות.

אחת התובעות, פדרציית תעשיית הפונוגרפיה הבינלאומית, ה-IFPI (ר"ת International Federation of the Phonographic Industry), ציינה אשתקד כי אתר YouTube-MP3 דיווח על יותר מ-60 מיליון מבקרים חודשיים. באותו הדו"ח צוין גם ש-50% מהמשיבים על סקר שביצעה, בגילאים 16-24, מסרו שהשתמשו באתרים כמו זה בכדי להוריד מוזיקה.

שלושה ארגונים שחברו לצורך התביעה

התביעה נגד האתר הוגשה בבית המשפט הפדרלי של קליפורניה בשנה שעברה על ידי שלושה ארגונים המייצגים את תעשיית המוזיקה: ארגון תעשיות המוזיקה של אמריקה, ה-RIAA (ר"ת Recording Industry Association of America), ארגון תעשיית המוזיקה הבריטית, ה-BPI (ר"ת British Recorded Music Industry), וה-IFPI. הגופים שחברו יחד האשימו את האתר לא רק בהפרת זכויות יוצרים, אלא גם בעקיפת מנגנון ההגנה מפני העתקה של יוטיוב ובהפרת ה-DMCA (חוק זכויות היוצרים הדיגיטליים של ארצות הברית).

כעת, לפי דיווח של TorrentFreak, הגיעו הצדדים הניצים להסדר וכמו כן יצא צו מניעה שיאסור על מפעיל האתר "לעצב, לפתח, להציע או להפעיל כל טכנולוגיה או שירות המאפשרים או מקלים על הנוהג הידוע בכינויו 'הזרמות', או כל סוג אחר של הפרת זכויות יוצרים". כמו כן נקבע שהדומיין של האתר צריך להיות מועבר לאחד הנציגים של חברות המוזיקה, ואם הבעלים מסרב, חלה חובה על מדור רישום הדומיינים לציית ולעשות את הפעולה הנדרשת.

משמעות הדבר היא שאתר YouTube-MP3 ייסגר. לעת עתה, האתר עדיין פעיל, אבל ניסיון להמיר וידיאו מביא להודעת שגיאה שבה נכתב כי "מבוצעות עבודות תחזוקה קלות. בבקשה נסה/י בתוך כשעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים