"טעות היא להספיד את המסחר הישן"

"השאלה האם מסחר מקוון יחליף את הקניונים היא מורכבת - אך אין ספק כי על המסחר הישן להשתנות ולהתחבר לטכנולוגיה", כך אמר ארנון תורן, משנה למנכ''ל קבוצת עזריאלי וראש תחום קניונים בקבוצה

ארנון תורן, משנה למנכ''ל קבוצת עזריאלי וראש תחום קניונים בקבוצה. צילום: ניב קנטור

"טעות היא להספיד את המסחר הישן – עליו להשתנות ולהתחבר לטכנולוגיה", כך אמר ארנון תורן, משנה למנכ"ל קבוצת עזריאלי וראש תחום קניונים בקבוצה.

תורן דיבר בכנס FashTech Stage. הכנס, בייזום ובהפקת אנשים ומחשבים, הוא הראשון מסוגו בישראל המשלב בין טכנולוגיה ואופנה, והוא נערך היום (ג'), במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב, בהשתתפות כ-800 איש. את הכנס הנחתה שי-לי שינדלר, מעצבת אופנה ומנחת טלוויזיה.

הקמת מגדל עזריאלי שרונה, בו נערך הכנס, אמר תורן, "נעשתה בזמן שיא. זהו המגדל הגבוה ביותר במדינה, בגובה 255 מטרים, הוא בן 61 קומות, הוא המגדל הגדול ביותר בשטחו – 10,000 מ"ר, וצפויים לעבוד בו כ-10,000 אלפים איש. זהו פרויקט הדגל של הקבוצה".

"קבוצת עזריאלי מקימה קניונים זה 30 שנים", אמר תורן. "בשנים האחרונות, לאחר לימוד והתנסות בעולם הרחב, החלטנו להרחיב את גבולות הקניונים ולפנות לקהלים גם בשיטות אחרות. הבנו שעלינו לפגוש את הלקוח לא רק באופן אקראי, עם הגעתו לקניון. עלינו להכיר את הלקוח באופן אישי".

שילוב של עזרים טכנולוגיים לטובת חווייה יעילה יותר

לדבריו, "פיתחנו כלים דיגיטליים שונים, דוגמת אפליקציה המאפשרת ללקוח להגיע לכל אחד מהחניונים, כאשר המחסום מכיר הלקוח ואת רכבו ואז הוא מופנה למקום חניה פנוי – ובסיום הבילוי בקניון הוא מובל חזרה. מדובר בכלים חדשניים שלא היו בעבר".

אפליקציה אחרת שפותחה, אמר תורן, "מציפה הצעות ערך רבות ללקוח, לרבות מבצעים. כלי דיגיטלי נוסף הוא כרטיס מתנות, הראשון לקניונים".

"השאלה האם מסחר מקוון יחליף את הקניונים היא מורכבת", אמר תורן. "מצד אחד ברור שניתן לרכוש מוצרים בקליק אחד. יחד עם זאת, חוויית הקניה והבילוי בחנויות הפיזיות מלווה אותנו עשרות שנים – לא נראה לי שאנשים יוותרו עליה מהר כל כך".

"אנו רואים שיפור בתחום חנויות האופנה", ציין. "שטח המדף שלהן מתרחב, נדל"ן הרצפה גדל. חנויות האופנה נותנות – על בסיס הטכנולוגיה – חווייה חדשה ללקוח. אנו מחפשים חיבור בין קנייה מקוונת ובין קניונים".

"על המסחר הישן להשתנות ולהתחבר לטכנולוגיה", סיכם תורן. "כבר כיום יש מימדים המשלבים טכנולוגיה ואופנה. כך, למשל, יש שילוב של עזרים טכנולוגיים לטובת חווייה יעילה יותר – מסכים חכמים בחנויות מספקים מידע על מצב המלאי. שיפור והעמקת החווייה הם שיאפשרו את הצלחת רשתות האופנה בקניונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים