מתקשים לגייס עובדים להיי-טק? הגיע הזמן לפנות לתקשורת

גיוס עובדים יכול להיות משימה לא פשוטה, ויש נתיב אחד שחברות היי-טק וסטארט-אפ לא ממש חושבות עליו ● יבגני אידלננט מציע נקודת מבט מעניינת על הנושא

יבגני אידלננט, סמנכ"ל במשרד דני לוי תקשורת. צילום: נרי אשכנזי

עמק הסיליקון המקומי, בדומה לענף בעולם כולו, נשען על כישרונות גדולים – ואלה אינם מרובים. זו הסיבה שרילוקיישן היא אחת ממילות המפתח בתחום.

למרות העלייה במספר הסטארט-אפים והחברות הבוגרות יותר בישראל, לצד הכותרות אודותיהן בתקשורת – מבחינת כוח אדם, התעשייה המקומית חווה מחסור אדיר באנשי מקצוע איכותיים ומנוסים.

לפי הערכות אנליסטים, כיום יש מחסור של כ-10,000 מתכנתים בישראל, שנובע משלושה גורמים עיקריים: חוסר מספרי בבוגרי אקדמיה עם כישורים רלוונטיים, צמיחה אדירה בכמות החברות בשוק המקומי ופתיחת כמות מרשימה של מרכזי פיתוח של המובילות העולמיות בישראל, דוגמת פייסבוק (Facebook), אפל (Apple) וגוגל (Google). אלה חברות שבהן, לפחות לכאורה, רבים האנשים שמאוד רוצים לעבוד.

חברות הסטארט-אפ, שלא יכולות לצמוח ללא כוח אדם, מוכנות להתחרות בשכר עם גוגל ופייסבוק, אבל זה פשוט לא מספיק.

אז איך בכל זאת מביאים לחברות יותר קטנות את העובדים, בעיקר לתפקידי תכנות, פיתוח ומהנדסים?

PR למטרות HR

אפיק בולט שעשוי לסייע לחברות בצורה מהותית להתמודד עם האתגר הוא שימוש בכלי PR למטרות HR. במילים אחרות, פרסום דבר הצורך בבעלי התפקידים הטכנולוגיים הדרושים באמצעי התקשורת, בליווי האלמנטים שהופכים את החברה הספציפית לעדיפה על אחרות.

איך זה מתבצע בפועל? לדוגמה: חברות טכנולוגיה ידועות בתנאים הטובים שהן מאפשרות לעובדיהן, ותנאים אלה מהווים פעמים רבות גורם באוסף השיקולים לפיו מתקבלות אצל העובדים הפוטנציאליים ההחלטות.

החברות משקיעות משאבים רבים בפינוקי העובדים: משרדים מעוצבים, מטבח או בר מפנק במקום העבודה, חללים כמו חדרי מוזיקה, קריאה ומשחק, דוג סיטר ועוד. את כל הבונוסים והפעילויות הללו ניתן למנף ולהפוך לכלי גיוסי, באמצעות יצירת סיפורי מדיה המוקדשים להווי ולייחודיות העבודה בארגון. פרסומים שחושפים את סגנון החיים הייחודי בחברה תורמים באופן ישיר לגיוס עובדים ומאפשרים שדרוג של מצבת כוח האדם מעמדת יתרון.

לשם כך ניתן להיעזר במגוון סיפורים שיכולים לשמש בסיס לאייטמים תקשורתיים: מכאלה הממוקדים בפן משאבי האנוש של החברה, כולל מתקנים או שירותים ייחודיים שהיא מציעה לעובדיה, דרך סיפורים אישיים של עובדים קיימים ומנהלים בכירים שיש בהם עניין מיוחד, המאירים במקביל את סיפור הארגון.

דוגמה נוספת היא הדגשה בתקשורת של השפעתה על העובדים של הצלחת הארגון ומוצריו. הרציונל במקרה זה מאוד פשוט: אם אתה מקבל אופציות בחברה א', בהרבה מאוד מקרים, ברגע האמת, הן יהיו שוות הרבה יותר מאותן אופציות של עובדים בחברות הענק.

פן מרכזי נוסף להבלטה בתקשורת הוא זה הטכנולוגי – טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך שפיתח הארגון מזמינה עובדים ייחודים ופורצי דרך לא פחות, כך שלעורר סקרנות ועניין במוצר עצמו מהווה דרך מעולה לעורר עניין בקרב עובדים מתאימים ורצויים, שירצו לעבוד על המשך פיתוחו. אני מכיר סטארט-אפ שהצליח למשוך את טובי המתכנתים רק מאחר שהוא עבד על תרופה למחלה חשוכה, ואנשים רצו להיות חלק בתהליך שיעזור לאנושות.

לסיכום, הכלים הללו ואחרים, האפשריים באמצעות יחסי ציבור ממוקדי היי-טק ו-HR, יסייעו לא רק לגיוס עובדים חדשים, אלא גם לשימור מצבת העובדים הקיימת ויצירת גאוות יחידה, בענף בו זליגת כוח אדם מחברה לחברה היא דבר אופייני.

הכותב הוא סמנכ"ל במשרד דני לוי תקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים