סקר: 35% מבני הנוער חוו פגיעה ברשת

על פי איגוד האינטרנט הישראלי, 5% מבני הנוער דיווחו כי העלו או שלחו תמונות חושפניות של עצמם - לעומת 3% מקרב המבוגרים ● 42% מאלה שנתקלו בתוכן מיני דיווחו שנתקלו בו לראשונה לפני גיל 12

די לאלימות. אילוסטרציה: StockPhotoAstur/BigStock

35% מבני הנוער בישראל חוו פגיעה כלשהי ברשת בשנתיים האחרונות – כך עולה מסקר של איגוד האינטרנט הישראלי לקראת תחילת שנת הלימודים. הסקר נועד לאפיין דפוסי התנהגות ברשת בקרב בני נוער בגילאי 7-18 ובוגרים, במטרה להמשיך ולהעמיד לרשותם כלים להתמודדות עם פגיעות ובריונות ברשת.

16% מבני הנוער שנפגעו דיווחו שחוו שיימינג, 13% חוו פריצה לחשבון, 9% חוו הפצת תמונה מביכה או אישית, 6% חוו התחזות ו-5% חוו חרם. 17% מבני הנוער הודו כי השתתפו בפגיעה באחר ברשת.

62% מבני הנוער שהשתתפו בסקר דיווחו כי נתקלו בתוכן מיני ברשת; 42% מתוכם, דיווחו שנתקלו בתוכן מיני בפעם הראשונה לפני גיל 12; לא נמצא הבדל מובהק בין נערים ונערות בחשיפה לתכנים מיניים.

שולחים ומתחרטים

5% מבני הנוער דיווחו כי העלו או שלחו תמונות חושפניות של עצמם; זאת, לעומת 3% מהמבוגרים. 4% מבני הנוער הודו כי הם מחזיקים תמונות מיניות שלהם בסמארטפון, לעומת אחוז אחד בלבד בקרב המבוגרים. 34% מבני הנוער התחרטו על תכנים שהעלו או שלחו ברשת.

אורנה היילינגר, העומדת בראש המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט התייחסה לתוצאות הסקר. "האינטרנט הוא זירה של ידע והזדמנויות, והילדים מתמודדים עם רכישת מיומנויות המתאימות למאה ה-21, גם בהיבט החברתי. גילויים של בריונות ברשת כמו שיימינג או הפצת תכנים פוגעניים הן תוצר של ההתנהגות של בני אדם, וזו מראה של מציאות החיים שלנו".

"אנו קוראים להורים ולסגל המחנכים בבתי הספר להיות פעילים במרחבים בהם הילדים נמצאים, תוך הפגנת מעורבות והיכרות עם המתרחש בהם – אך מבלי לפגוע באוטונומיה שלהם ובפרטיותם".

יובל חלביה, יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אמר כי "הרשת היא מקום חיובי ויש לעשות בה שימוש למטרות חיוביות ולא להשתמש בה לצורך בריונות. על כן אני קורא לבני הנוער לעשות שימוש אחראי בגלישה האינטרנטית, ולהימנע מבריונות פוגענית ברשת".

להפחית את אחוזי הקורבנות והבריונים ברשת

"בשנה הקרובה, מערך מועצות התלמידים והנוער ברחבי הארץ ישים דגש ויחדד את המסרים על הפחתת הבריונות ברשת ושימוש נכון ברשת. נמשיך ונפעל דרך יוזמות שלנו ושיתופי פעולה שונים על מנת להפחית את אחוזי הקורבנות והבריונים ברשת".

המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי מפעיל קו חם ללא עלות לסיוע בהתמודדות עם פגיעות ברשת. צוות הקו נותן מענה אנושי לנושאים כמו: שיימינג, פריצה לחשבון דוא"ל, פייסבוק (Facebook), בריונות ברשת, קבוצות שנאה, ניסיון הונאה, דואר זבל התחזות וזיוף.

פרטי הפנייה לקו החם של איגוד האינטרנט הישראלי:
טלפונית או בווטסאפ (WhatsApp): 054-8858911
דוא"ל: [email protected]

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים