גוגל רוכשת את Senosis Health – סטארט-אפ בריאות מסיאטל

ענקית הטכנולוגיה ממשיכה להתרחב לתחומים נוספים ולקדם המצאות חדשניות ● הפעם היא שמה את ידיה על פיתוח שמאפשר בדיקות, אבחון וניטור של תופעות גופניות ומחלות רק באמצעות מצלמת הסמארטפון

רצה קדימה לתחום הרופאה. גוגל

חברת גוגל (Google) רוכשת את Senosis Health, סטארט-אפ מסיאטל שמתמקד בניטור ואבחון של מצבים בריאותיים באמצעות טלפונים ניידים. זה לא המיזם הראשון של גוגל שאמור להכניס אותה לתוך עולם הבריאות, אבל העיסוק של Senosis Health יכול לסמן ולהעיד על הצעד הגדול הבא של הענקית.

לעת עתה גוגל טרם אישרה את הרכישה, אשר דווחה לראשונה על ידי GeekWire, ופרטים נוספים על ההסדר לרכישת Senosis Health אינם זמינים עדיין.

בדיקת ערכי אינסולין דרך הנייד 

ההמצאה של חברת Senosis Health – שנוסדה על ידי מדען המחשבים ומהנדס האלקטרוניקה מאוניברסיטת וושינגטון, שווטאק פאטל, שחבר לארבעה קלינאים, חוקרים ומומחי העברת טכנולוגיה מהאוניברסיטה – הופכת טלפונים חכמים רגילים למכשירים רפואיים, שבהם ניתן להשתמש בכדי לפקח על כל דבר, החל מצהבת תינוקות ועד למחלות נשימה כרוניות. מטרת הפיתוח היא לעשות ככל שניתן למען הפציינט מבלי צורך בציוד מקצועי ייעודי נוסף.

העסקה היא הרכישה האחרונה של מיזם של פאטל, שמפעלי הסטארט-אפ הקודמים שפיתח נרכשו בידי החברות בלקין אינטרנשיונל (Belkin International) וסירס (Sears). ב-2011 זכה פאטל במענק לגאונים מטעם מק'ארתור (MacArthur), וחידושי העבר שלו נעו בין מודדי אנרגיה לחיישנים לבדיקת איכות האוויר.

אחד מהפיתוחים של Senosis Health הוא למשל יישום, המכונה HemaApp, אשר יכול למדוד רמות המוגלובין באמצעות לא יותר מאשר מצלמת הטלפון הנייד. החומרה המתקדמת, שנמצאת כיום במכשירים מודרניים, רגישה מספיק בכדי להפיק נתונים שיאפשרו לעקוב בהצלחה ולאבחן מצבים שונים, תוך ביטול הצורך בבדיקות באמצעות ערכה יקרה.

באתר החברה נכתב כי "Senosis שואפת להוביל מהפכה בריאותית על ידי מתן פתרונות למדידה, לאבחון ולניהול מחלה באמצעות טלפון סלולרי בלבד. אנו שואפים לכסות מגוון רחב של מצבים בקנה מידה עולמי. אנחנו אוסף ייחודי של אנשים בעלי רקע מגוון, אבל עם חזון משותף לשפר באופן דרסטי את שירותי הבריאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים