בוט של אילון מאסק ניצח את אחד הגיימרים הטובים בעולם

הבוט הווירטואלי פרץ לזירה, השפיל את הגיימר המקצוען במשחק Dota 2 ברמה גבוהה במיוחד והכניע אותו ● הוא פותח על ידי חברת OpenAI של מאסק, שטען באחרונה כי בינה מלאכותית עלולה להשתלט על העולם

הבוטים כובשים אותו. משחק Dota 2. מקור: שיר אוניל, BigStock

בוט מבוסס בינה מלאכותית מחץ במהלך סוף השבוע גיימר ב-Dota 2 ‏- משחק וידיאו חינמי, שמציע זירת קרב וירטואלית שפותחה על ידי Valve. הניצחון הגיע אחרי עימותים אחד על אחד בין השחקן האנושי לזה הממוחשב, שפותח על ידי חברת OpenAI, ששייכת לאילון מאסק.

OpenAI, להגדרתה, היא חברה ללא מטרות רווח שעורכת מחקר ומקדמת וחקיקה של "הנתיב לבינה מלאכותית בטוחה". ביום ו' בערב, גברה התוכנה על הגיימר Dendi, אוקראיני בן 27, באליפות העולם ב-Dota 2. הבוט של OpenAI הביס את Dendi בתוך פחות מ-10 דקות בסיבוב הראשון, ואז ניצח אותו שוב בסיבוב השני. כך הוא הבטיח לעצמו את הניצחון, כיוון שגבר על הגיימר בשניים מתוך שלושה סיבובים. "ה-'בחור' הזה מפחיד", אמר Dendi ההמום לקהל הענק שצפה באירוע.

תחום מורכב הרבה יותר מאשר משחקי לוח

בתגובה נשמע מאסק צוהל במיוחד. הוא צייץ בטוויטר (Twitter) כי "OpenAI הביסה בראשונה את אחד השחקנים הטובים ביותר בעולם ב-eSports תחרותי – תחום מורכב הרבה יותר מאשר משחקי לוח מסורתיים כמו שחמט וגו (Go)".

ב-Dota 2, השחקנים שולטים באחת מעשרות הדמויות השונות, שלהן יכולות משתנות, ומתחרים באיסוף פריטים ושליטה בשטח. זהו אחד המשחקים הפופולריים ביותר של Valve, שהיא החברה שארגנה את האירוע, ואחד הפופולריים ביותר בתחומי ה-eSports התחרותיים שמשוחקים ברחבי העולם.

לדברי OpenAI, הבוט שלה, המבוסס למידת מכונה, הצליח לגבור במהלך סוף השבוע על שני שחקנים אנושיים נוספים – SumaiL ו-Arteezy.

במקרה זה, המשחק התנהל אחד על אחד וההישג מרשים ביותר, אבל כדאי לציין שמשחק האסטרטגיה הפופולרי משוחק בדרך כלל כך ששני צוותים של חמישה משתתפים כל אחד מתחרים זה מול זה – סביבה קשה למדי עבור הבוטים. ב-OpenAI טוענים עם זאת כי הצעד הבא הוא ליצור צוות של בוטים המתמתחים ב-Dota 2, שיוכלו להתחרות או לשתף פעולה עם שחקנים אנושיים במשחקים במתכונת הרחבה יותר.

מאסק: "בינה מלאכותית מסוכנת יותר מצפון קוריאה"

בפיתוח בינה מלאכותית למשחקי אסטרטגיה מורכבים מושקעת כיום הרבה אנרגיה. כמה מהחברות הגדולות ביותר, כמו פייסבוק (Facebook) ו-DeepMind של גוגל (Google), רוצות לכבוש את זירת המשחקים ומנסות להרחיב את יכולותיהן בתחום.

באחרונה התקיים ויכוח מתוקשר בין אילון מאסק למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, לאחר שמאסק טען שאלמלא תוגבל כבר כעת ברגולציה משמעותית, עלולה הבינה המלאכותית לסכן את העולם. צוקרברג הציג טענה שונה לגמרי ונשמע כמי שמאמין ביכולותיה של הטכנולוגיה לסייע לאנושות יותר מאשר להרע לה.

אמש, ואחרי הניצחון, צייץ מאסק שוב וכתב כי "בינה מלאכותית היא עכשיו איום גדול יותר על העולם מאשר צפון קוריאה". אז הוא הוסיף וקבע ש-"אף אחד לא אוהב שמחילים עליו הסדרים, אבל כל דבר – מכוניות, מטוסים, מזון, סמים וכו'… – שמהווה סכנה לציבור, מפוקח. היא (הבינה המלאכותית – ג"פ) צריכה להיות מפוקחת גם כן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים