יזמות שמטריפה את החושים

יזמות יכולה לבוא לידי ביטוי לא רק בתחומי הטכנולוגיה, אלא גם באומנות חושים ● המנטליסט נמרוד הראל, שוויתר על קריירה בהיי-טק, מספר כיצד הגיע לפריים טיים של ערוצים 2 ו-10

12/06/2017 16:51
יזמות דרך האוזניים. PodIT. צילום אילוסטרציה: BigStock

אורח הפודקאסט הפעם הוא המנטליסט נמרוד הראל. רבים מאתנו מכירים אותו מתוכניות הטלוויזיה שלו, שם הוא מדהים את המשתתפים והצופים בדברים שהוא עושה. אבל איך הכול התחיל?

ובכן, היה זה בכיתה ד', כשאביו קנה לו את ערכת הקסמים הראשונה שלו. בשנים שלאחר מכן הוא היה מופיע בימי הולדת לילדים ועושה מזה כסף. בצבא רצה הראל לעשות קסמים לחבריו ליחידה, אבל אז הוא גילה שהוא לא יכול לעשות קסמים בלי האביזרים שלו ולכן, החליט ללמוד את התחום יותר לעומק. הקוסם המתפתח נחשף לתחום שנקרא Close up magic והתמקד בקסמי קלפים.

כשהשתחרר מהצבא, הראל שלח מכתבים לחברות הפקה רבות בארץ והציע עצמו למופעי קסמים. כעבור חודשיים, אחרי שחברות רבות לא נענו לפניותיו, הוא קיבל טלפון מחברת הפקות שביקשה ממנו להופיע בפני אנשי מקורות. המופע היה מוצלח מאוד ובעקבותיו הגיעו הצעות נוספות.

אלא שלא מדובר עדיין בפריצה הגדולה שלו. הראל למד הנדסת תוכנה והחליט שלפני שהוא בונה את הקריירה שלו בהיי-טק, הוא רוצה לבדוק אם הוא יכול להפוך את תחביבו, אומנות חושים, למקצוע. הוא קבע לעצמו יעדים ואמר שאם בתוך שנה לאחר מכן הוא מגיע אליהם, יהיה זה סימן שהוא יוכל להתפרנס מהתחום.

באותו הזמן היו כמה וכמה אומני חושים, כמו ליאור מנור, שימי אטיאס ואמיר לוסטיג, שהתארחו בתוכניות אירוח, ולחלקם אף היו פינות קבועות. הראל הבין שכדי לפרוץ הוא צריך לעשות משהו גדול מזה – שתהיה לו תוכנית משלו.

וזה אמנם קרה: במהלך השנים האחרונות היו לו כמה תוכניות טלוויזיה, ששודרו בפריים טיים של ערוצים 2 ו-10. לפני כשנתיים הוא אף פיתח פורמט מצליח לשעשועון טריוויה בשם The Big Picture.

בראיון מספר הראל על הדרך שעשה לפריים טיים בערוצי הטלוויזיה המסחריים, על מה שמנחה אותו בעשייה המקצועית ולמה אין לו בעיה לחשוף בפני מתחריו את מה שהוא עושה ואת מה שהוא מתכנן לעשות.

להאזנה לראיון המלא עם נמרוד הראל בפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים