"הענן ההיברידי ישחרר את הארגונים מהעיסוק הגובר בתשתיות"

"ההתפתחויות הטכנולוגיות והמרוץ לדיגיטל מחייבים ארגונים לאמץ את התצורה הזו של מערכות המחשוב", אמר סטיפן גרין, מנהל הטכנולוגיות הראשי של Dimension Data לאזור EMEA

סטיפן גרין, מנהל הטכנולוגיות הראשי של Dimension Data לאזור EMEA. צילום: פלי הנמר

"הענן הציבורי יאיץ את המעבר של הארגונים לעידן הדיגיטלי ויאפשר להם להשתחרר מהעיסוק ההולך וגובר בתשתיות", כך אמר סטיבן גרין, מנהל הטכנולוגיות הראשי של Dimension Data לאזור EMEA.

גרין היה בין דוברי המפתח במליאת היום השני של כנס המנמרים והמנכ"לים של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך ביוהנסבורג. יום זה התקיים בקמפוס הענק של Dimension Data, שמיוצגת בישראל על ידי MedOne.

משתתפי הכנס, אותו הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ורונן זרצקי, יו"ר פורום C3 ומנכ"ל BSD-IT, סיירו במרכז המבקרים של החברה ובמתקניה השונים, ושמעו על הפעילות של הענקית הדרום אפריקנית, שנמצאת כיום בבעלות ענקית הטלקום היפנית NTT.

הפתרון של חברה זו, ש-MedOne מפיצה אותו בראשונה בישראל, מאפשר ניהול תשתיות מחשב של ארגונים בדטה סנטרים ושילובם בתצורות שונות של הענן הציבורי – תוך היצמדות לדרישות הרגולציה.

"למעשה, כל הארגונים של היום היברידיים", ציין גרין. "ההתפתחויות הטכנולוגיות והמרוץ לדיגיטל מחייבים אותם לאמץ את התצורה הזו של מערכות המחשוב. האתגר הוא לתרגם נכון את היכולות של ה-IT כך שלא יהווה מעצור בדרך של הארגון לעידן הדיגיטלי".

צילום קבוצתי של משתתפי הכנס, על רקע הקרון שממנו מנהלת NTT את הטור דה פראנס. צילום: פלי הנמר

צילום קבוצתי של משתתפי הכנס, על רקע הקרון שממנו מנהלת NTT את הטור דה פראנס. צילום: פלי הנמר

בהתייחסו לגידול המהיר בקצבי המידע ציין גרין כי "עד היום, המקור של 90% מתעבורת הרשת בדטה סנטרים פרטיים של ארגונים. בעתיד הקרוב, שכבר נמצא מעבר לפינה, 50% מהתעבורה תהיה חיצונית, על פלטפורמת האינטרנט – על כל המשתמע מכך".

לדבריו, "פלטפורמת השירותים המנוהלים שלנו נותנת מענה למשולש החשוב של מנמ"ר, עסקים ומשתמשים. הפתרונות שלנו מותאמים לכל הסביבות: רישוי וענן פרטי, ציבורי והיברידי".

הוא התייחס גם למרכזיות של חוויית הלקוח, במעבר של הארגונים לעידן הדיגיטלי ואמר כי "הצורך לספק סוגים שונים של חוויות לקוח הוא אחד המנועים במעבר לסביבה היברידית. מערכות המידע ההיברידיות מהוות חלון לסביבה טכנולוגית בריאה ומועילה. כל המידע נמצא בקצה האצבעות".

גרין פנה אל המנמ"רים ואמר: "אל תזניחו את התשתיות. הן קריטיות ביותר למעבר לדיגיטל. עלות של הקמת דטה סנטר ברמה סבירה היא יקרה מאוד, מבלי לדבר על הנדל"ן ועל מה שמסביב". למנכ"לים ולגורמים בארגון שמחזיקים בתקציבים הוא אמר: "תפסיקו עם הסלוגן של 'לעשות יותר בפחות'. זה כבר לא עובד יותר. כדי לאפשר עסקים דיגיטליים, צריך להשקיע בתשתיות. דילמת ההוצאה היא ההבטחה של מחר".

רוני שדה, מנכ"ל MedOne. צילום: פלי הנמר

רוני שדה, מנכ"ל MedOne. צילום: פלי הנמר

רוני שדה, מנכ"ל MedOne, אמר בדבריו כי "הקשר עם Dimension Data נוצר בין היתר בעקבות שיחות ארוכות שהיו לנו עם לקוחותינו, שבהן ביקשנו לשמוע מהם מה מטריד אותם ומה הם מצפים לעתיד. המעבר לענן היה אחד הנושאים היותר חשובים שעלו משיחות אלה".

הוא ציין כי "בדקנו שורה ארוכה של חברות ופתרונות בכל העולם, הבנו שאנחנו צריכים להביא את הפתרון הכי טוב והכי מתאים לשוק הישראלי – ובחרנו ב-Dimension Data, מאחר וזיהינו דמיון רב בין התרבות הארגונית הנהוגה בה לבין זו שלנו".

אלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של MedOne. צילום: פלי הנמר

אלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של MedOne. צילום: פלי הנמר

אלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של MedOne, אמר כי "הפתרון שאימצנו במסגרת השותפות עם Dimension Data מציב עובדה ברורה, שלפיה יש ענן ציבורי אמיתי בישראל".

הוא ציין כי "הענן שלנו מתבסס על שני אתרים בארץ, בהתאמה לרגולציה, עם 99.99% של SLA – הכי גבוהה בשוק לענן ציבורי". לדברי מטרה, הפתרון כולל פורטל לשימוש עצמי, המאפשר הקצאת משאבים בארץ ובעוד 30 מדינות בעולם.

"אבטחת המידע, שהיא הגורם המטריד ביותר במעבר לענן – דווקא היא הסיבה לעבור לענן ציבורי, ובניגוד למה שחושבים, הענן הציבורי אינו מכשול", סיים.

מיכל אולניק, המנהלת העסקית של Dimension Data בישראל. צילום: פלי הנמר

מיכל אולניק, המנהלת העסקית של Dimension Data בישראל. צילום: פלי הנמר

מיכל אולניק, המנהלת העסקית של Dimension Data בישראל, ציינה מספר נתונים עדכניים אודות החברה. היא ציינה כי "אנחנו חברה עם מסורת של 30 שנים ומחזור עסקים של 7.5 מיליארד דולר ב-2015 (הנתון הנוגע ל-2016 טרם פורסם – י"ק). החברה משרתת 75% מחברות פורצ'ן 100 (Fortune 100) ו-60% מרשימת פורצ'ן 500 (Fortune 500), ויש לה נוכחות בולטת בשווקים מתפתחים".

עוד היא אמרה ש-Dimension Data מעסיקה 31 אלף עובדים ב-60 מדינות, כולל בישראל, ובחמש יבשות. כאמור, החברה נמצאות בבעלות NTT, שממוצבת בעולם כמספר אחת בתחום תפעול הדטה סנטרים, עם מחזור של 112 מיליארד דולר ו-240 אלף עובדים. החברה פעילה מאוד בספורט, ובין היתר משמשת כספונסר של הטור דה פראנס ואף שולחת למרוץ משלחות ממדינות נחשלות, כחלק מהסיוע שלה לקהילה. זאת, בנוסף לאחריות לתפעול מערכת המחשוב של התחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים