דיווחים: גוגל נסוגה מייצור המכונית האוטונומית שלה

שאיפותיה הגדולות של הענקית לייצר מכונית חדישה ומהפכנית שלא תכלול הגה או דוושות מתרסקות ● הסיבה היא, ככל הנראה, התנגדות של חלק מבכירי החברה האם, אלפבית, להמשך מאמצי הפיתוח, שכבר הגיעו לשלבים מתקדמים במיוחד

נוסעת בלעדיכם. המכונית האוטונומית

היא כבר הסתובבה ברחובות מאונטיין וויו – שם שוכן המטה של ענקית החיפוש – ונראתה כחזון שקרם עור וגידים, או יותר נכון גלגלים ומחשב. היא אפילו חוותה תאונת דרכים משמעותית והגיעה לשלב ההסדרים הרגולטוריים בארצות הברית – אבל על פי דיווחים חדשים מעמק הסיליקון, פיתוח המכונית בנהיגה עצמית של גוגל (Google) הופסק.

בשנת 2012 הבטיחה ענקית הטכנולוגיה כי בתוך חמש שנים תעלה לכבישים מכונית ממוחשבת בנהיגה עצמית. "אתם יכולים לספור על יד אחת את מספר השנים שייקח עד שאנשים רגילים יוכלו לחוות את זה", אמר סרגיי ברין, מייסד גוגל, במעמד החתימה על תקני הבטיחות למכוניות המופעלות על ידי מחשבים.

אלא שכעת, כשהחלום הגדול הזה מתקרב בצעדי ענק אל הישורת הסופית שלו, דווח כי גוגל גונזת את התכנית הארוכה שלה לפיתוח רכב אוטונומי משלה לטובת יצירת שותפויות עם יצרניות של מכוניות קיימות.

לא ינטשו את פקדי ההגה והדוושות

המידע, שפורסם ב-The Information, מדווח כי יחידת המכונית ללא נהג של גוגל – הידועה בכינויה בתוך החברה כ-Chauffeur – עובדת עם יצרניות רכב בכדי לפתח מכוניות שיכללו מספר תכונות נהיגה עצמית, אבל לא ינטשו את פקדי ההגה והדוושות, כמו שתואר בשאיפותיה המקוריות של הענקית.

גוגל כבר עובדת עם פיאט קרייזלר (Fiat Chrysler), בשותפות שעליה הודיעה החברה בחודש מאי, ושעסקה בפיתוח מיני-ואנים. לפי הבשורה הנוכחית, כעת יכולה גוגל לנסות וליצור גם התחלות חדשות עם יצרניות רכב אחרות.

לפי ה-Information, מנכ"ל תאגיד אלפבית (Alphabet), לארי פייג', וסמנכ"לית הכספים של החברה, רות פורת, החליטו שרצונה המקורי של גוגל לפתח מכונית באוטונומיה מלאה כ"לא מעשי", וזאת למרות שכלי הרכב האוטונומיים של החברה כבר גמאו מעל שני מיליון קילומטרים של בדיקות על נתיבי התחבורה הציבוריים.

אתר The Verge טוען כי ההחלטה עוררה מחלוקת בין בכירי גוגל כיוון שברין, המייסד השני של הענקית, אינו שותף לדעתם של פייג' ופורת, וסבור עדיין שגוגל צריכה לייצר את המכונית שלה בכוחות עצמה.

שירות מוניות אוטונומי לפני סוף 2017

בעוד שגוגל מורידה ככל הנראה את הרגל מהגז בכל הנוגע בפיתוח כלי הרכב ללא נהג, מקורות שונים מעידים כי החברה עדיין מטפחת תכניות שאפתניות משיקות. כך למשל, הענקית עדיין פועלת להצגת שירות מוניות אוטונומי לפני סוף 2017.

מזה זמן רב גם נשמעות ספקולציות אודות רצונה של הענקית להיכנס גם לתחום המכונית לפי-דרישה (on-demand) ולהציע שירותי הסעות באמצעות שירות Waze, שנמצא בבעלותה. מהלך כזה יספק תחרות ישירה מול השירות החופף של אובר (Uber), שכבר החל מפעיל מוניות בנהיגה עצמית ברחובות פיטסבורג השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים