טלדור תטמיע מערכות אבטחת מידע של פורטינט בצה"ל; ההיקף: עשרות מיליוני שקלים

הפרויקט כולל הטמעה של הדור הבא של הפיירוול מבית פורטינט ● מטרתו היא להעלות את רמת אבטחת המידע בצה"ל ולספק למערכי ה-IT שלו פתרון מוכלל, עם נראות ויכולת ניהול מרכזית, שמטפל בכל שכבות אבטחת המידע

פרויקט גדול לטלדור תקשורת גלאסהאוס בצה"ל: החברה החלה לא מכבר הטמעה של מערכות אבטחת מידע רשתיות של פורטינט, בפרויקט שיימשך חמש שנים. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים.

מטרת הפרויקט היא להעלות את רמת אבטחת המידע בצה"ל ולספק למערכי ה-IT שלו פתרון מוכלל, עם נראות ויכולת ניהול מרכזית, שמטפל בכל שכבות אבטחת המידע. לאנשים ומחשבים נודע כי המשמעות היא שינוי הצורה בה תופס הצבא את אבטחת המידע וההגנה מפני הסייבר. כך, במסגרת הפרויקט מבוצעים הרחבת ההגנה הקיימת ויצירת שכבת הגנה נוספת ברמת היישומים. מאות המערכות יוטמעו בדטה סנטרים הצה"ליים בצורה שקופה לאלפי המשתמשים, שלא תשפיע על עבודתם.

טירן לוי, מנכ"ל טלדור תקשורת גלאסהאוס. צילום: קובי קנטורבמסגרת הפרויקט מטמיעה החברה בזרועות השונות של צה"ל את מוצרי הדור הבא של הפיירוול מבית פורטינט, NGFW (ר"ת Next Generation Firewall). המוצרים הללו נותנים מענה למגוון האיומים שמולם ניצב צה"ל, כמו גם פתרונות מורכבים להגנה מפני מתקפות סייבר. אלה יענו על הצורך הקיים בארגון בכלי ניטור ואבטחה מעמיקים. לפתרונות פורטינט יש יכולות מורכבות, בהן עיבוד מתקפות ואספקת הגנה בזמן אמת לצד הגנה על מערך המיחשוב הארגוני בצבא מקצה לקצה. הם יחליפו את המערכות הקיימות בצבא, של צ'ק פוינט (Check Point). כמו כן, כולל הפרויקט הטמעה של מערכות למניעת חדירה (IPS) מבית פורטינט.

המוצרים שהחלה ההטמעה שלהם בנויים על מעבדים ייעודיים להאצת יכולות אבטחת המידע, שמאפשרים לזהות מתקפות ואיומים תוך שמירה על ביצועי רשת מהירים מאוד. הם אמורים לתת לגורמי צה"ל השונים מענה להתמודדות עם איומי סייבר מתקדמים.

לשם בחירת המערכות בנו אנשי טלדור מתחם סגור שבו בחנו אותן 30 נציגים מהזרועות השונות של צה"ל. מדובר היה במערך שלם המדמה את הסביבה המיחשובית הקיימת בצה"ל, לרבות רכיבי תקשורת, שרתים, אחסון ואבטחת מידע.

טירן לוי, מנכ"ל טלדור תקשורת גלאסהאוס, אמר כי "הפרויקט מהווה צעד משמעותי ביכולתו של צה"ל להתמודד עם איומי הסייבר המתקדמים, על ידי שימוש בטכנולוגיות מובילות בתחומן ובמחיר אטרקטיבי. בסיום תהליך הבדיקות הוכח כי המערכות המוצעות תואמות לדרישות המחמירות שהציג צה"ל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמואל

    לדעתי זו ממש עבירה על כל כללי בטחון שדה לפרסם בעיתון חופשי את שם המערכת שצה"ל ישתמש בה להגנה על מערכי המיחשוב. לא אפרט מה אפשר לעשות עם מידע כזה. את הלימוד על המערכת הוא יעשה במערכת שיקנה בעצמו!

אירועים קרובים