נאווף ביטר, ג'וניפר: "מלחמת העולם הבאה תפרוץ בעמק הסיליקון"

"אנחנו עוד לא יודעים היום מה תהינה ההשלכות של ההתנהלות הדיגיטלית הקלוקלת שלנו, אבל ברור לנו שיהיו השלכות. אנחנו צריכים לזעום, אבל זעם אמיתי - לא לייק בפייסבוק", אמר ביטר - סגן נשיא בכיר ומנהל עסקי אבטחת המידע של ענקית התקשורת ● לדבריו, "הגיע הזמן שכולנו נהפוך את היוצרות על התוקפים, כי האלטרנטיבה היא להמשיך להפנות את הלחי השנייה ולחכות בשקט ובסבלנות עד שתחל מלחמת העולם הבאה"

"התעשייה שלנו נתונה היום למתקפה מכל עבר. האם לא הגענו לנקודת השבירה? אסור לנו להישאר פסיביים", כך אמר נאווף ביטר, סגן נשיא בכיר ומנהל עסקי אבטחת המידע של ג'וניפר (Juniper Networks). לדבריו, "הגיע הזמן לפרוס הגנה חדשה – הגנה אקטיבית, הגנה ששוברת אלגוריתמים ומוסכמות, הגנה שמפריעה לאיסוף מידע. הגיע הזמן שכולנו נהפוך את היוצרות על התוקפים, כי האלטרנטיבה היא להמשיך לא לעשות כלום, להפנות את הלחי השנייה ולחכות בשקט ובסבלנות עד שתחל מלחמת העולם הבאה. המלחמה הזו, אם למישהו יש ספק, תפרוץ בעמק הסיליקון".

ביטר אמר את הדברים שלשום (ג'), במליאת הפתיחה של כנס הענק RSA Conference 2014. האירוע, שמשך אליו כ-25 אלף מומחי אבטחת מידע מכל העולם, מתקיים השבוע בסן פרנסיסקו שבקליפורניה ויינעל ביום ו' הקרוב. המשלחת הישראלית לכנס כוללת בין 100 ל-150 נציגי לקוחות, שותפים וחברות בתחום אבטחת המידע, חלקן אף מציגות בתערוכה שנערכת במקביל.

"מתי נגיד 'די, הספיק לנו'?", שאל ביטר. "אנחנו עוד לא יודעים היום מה תהינה ההשלכות של ההתנהלות הדיגיטלית הקלוקלת שלנו, אבל ברור לנו שיהיו השלכות. אנחנו צריכים לזעום – אבל לא זעם של עולם ראשון, אלא זעם אמיתי. זעם אמיתי זה 80 מפגינים טיבטיים שהציתו את עצמם למוות בהפגנות. זעם אמיתי זה נלסון מנדלה, שישב בכלא יותר מ-20 שנה, ואפילו פספס את הלוויית בנו, כדי למגר את השנאה והאלימות מדרום אפריקה. זעם אמיתי זה מפגין סיני אלמוני שעמד מול שיירת טנקים ב-1989, יום אחרי אירועי האלימות המפורסמים בכיכר טיין-אן-מן, ולכמה רגעים של שקט – עד שפונה על ידי שני חיילים – הצליח למנוע מהטנקים להתקדם".

זעם אמיתי, לדברי ביטר, "זה לא 'לייק' בפייסבוק (Facebook), ריטוויט בטוויטר (Twitter) או החרמה פומבית של כנס אבטחת מידע בסן פרנסיסקו. כל אלה הם זעם של עולם ראשון – מחלה אמריקנית נפוצה. מדי יום גונבים לנו מידע – אחד הנכסים החושבים ביותר שיש לנו. במקום לזעום ברחובות, אנחנו זועמים בהאשטאג (Hashtag). אנחנו מפיקים סרטים תיעודיים על הנזק שבצריכת מזון מהיר, אבל ממשיכים לאכול אותו מדי יום. אנחנו זועקים בפייסבוק על דברים שמעולם לא ראינו, נגענו או התנסינו בהם. אחרי כל זה, אנחנו מעזים לומר לעצמנו שאנחנו זועמים".

"לתעשייה שלנו יש את הכסף והידע כדי לדרוש שהמצב הזה ישתנה, אבל אנחנו עומדים מנגד בזמן שהמידע שלנו נגנב והפרנסה שלנו נפגעת". נאווף ביטר, סגן נשיא בכיר ומנהל עסקי אבטחת המידע של ג'וניפר

"כשנה לפני שאדוארד סנואודן עלה לכותרות, חשפה העיתונות מרכז ריגול חסר תקדים בגודלו של ה-NSA במדבריות יוטה", סיפר ביטר. "בכיר ב-NSA אמר אז שכל אחד יכול להיות מטרה לריגול ואיסוף מידע. בגדול: ה-NSA אמר לנו מראש שהוא מתכוון לרגל אחרינו. ומה אנחנו עשינו לגבי זה? כלום. בואו לא נשלה את עצמינו: זו דוגמה אחת מתוך רבות. יש דטה-סנטרים כאלה בכל העולם, שאוספים היקפי מידע דמיוניים על כולנו. האם זו לא הפרה בוטה של זכויות היסוד שלנו?"

לכן, טוען ביטר, כי "המגפה הנוראית ביותר היום היא אפאתיה, חוסר אכפתיות. לתעשייה שלנו יש את הכסף והידע כדי לדרוש שהמצב הזה ישתנה, אבל אנחנו עומדים מנגד בזמן שהמידע שלנו נגנב והפרנסה שלנו נפגעת. אנחנו עדים לפשע שמתרחש בזמן אמת, ולא עושים דבר כדי למנוע אותו. האם זה לא פשע בפני עצמו?"

"אני מאמין שאנחנו נתחיל לפעול רק כשהערכים האמיתיים שלנו יהיו נתונים למתקפה, כי כנראה שהפרטיות שלנו היא לא משהו שבאמת אכפת לנו ממנו", קבע. "אם לשפוט על פי האופן שבו אנחנו מתנהגים, אכפת לנו משני דברים: המשפחה שלנו והכסף שלנו. אם מישהו היה מאיים על הילדים שלנו, היינו נלחמים בו חזרה בכל הכח. אם המסמכים שחשף סנואודן היו מובילים לעליה של 90% במיסים שאנחנו משלמים, היינו יוצאים לרחובות. הגיע הזמן שנוסיף את המידע שלנו ואת הפרטיות שלנו לרשימה הקצרה של הדברים שאכפת לנו מהם".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים