TNN טלקום התקינה בטכניון מחשב על של SGI בפרויקט בהיקף יותר משני מיליון שקלים

המחשב זכה לכינוי "תמנון" ועל פי TNN, מדובר באשכול השרתים האזרחי הגדול ביותר בישראל כיום ● הוא מצויד ביותר מ-1,260 ליבות ויש בו 96 ג'יגה-בייט זיכרון לכל node, כשהצמתים מקושרים ביניהם בפרוטוקול תקשורת אינפיניבנד ● כמו כן, הוא כולל כרטיסים גרפיים חישוביים ומערכת אחסון בנפח התחלתי של 60 טרה-בייט

TNN טלקום מקבוצת רפק הטמיעה בטכניון מחשב על של SGI אותה היא מייצגת בארץ. ההטמעה החלה באפריל האחרון והסתיימה באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על יותר משני מיליון שקלים.

המחשב של SGI זכה לכינוי "תמנון" ועל פי TNN, הוא אשכול השרתים האזרחי הגדול ביותר בישראל כיום. הוא הותקן במרכז המחשבים בטכניון, שם החליף מחשב גדול של סאן (Sun). מחשב-העל ישרת 70 חוקרים בחמש קבוצות מחקר, בהתאם למשימות שלהם. עם זאת, כשיהיו משימות כבדות מאוד בתחום הננו-טכנולוגיה, שתופסות עוצמת חישובים גדולה מאוד, כמות המשתמשים תקטן. המחשב ישמש בעיקר חוקרים ממרכזי מינרבה וממכון ראסל ברי לננו-טכנולוגיה, אך גם חוקרים אחרים שעוסקים במגוון תחומים בהם יש צורך בחישובים עתירי ביצועים.

עוד הוטמעו במסגרת הפרויקט כל כלי הניהול – אדמיניסטרטיבי ואפליקטיבי, מהדרים (קומפיילרים), וכן נערכה השתלמות לחוקרים במיטוב ובמיקבול של תוכניות המחקר עבור ארכיטקטורת המיחשוב החדשה.

מחשב-העל SGI Infiniband Cluster מצויד ביותר מ-1,260 ליבות ויש בו 96 ג'יגה-בייט זיכרון לכל צומת (node), כשהצמתים מקושרים ביניהם בפרוטוקול תקשורת אינפיניבנד. כמו כן, הוא כולל כרטיסים גרפיים חישוביים ומערכת אחסון בנפח התחלתי של 60 טרה-בייט.

ישראל וינמן, מנהל פעילות SGI ב-TNN טלקום, ציין ש-"הטכניון הוא המוסד הטכנולוגי הגדול בישראל ובית הגידול של רבים מהחוקרים ומהמחקרים החשובים בארץ ובעולם. כאן צמחו פרויקטים הנדסיים אדירים ומחקרים שזיכו את חוקריהם בפרסי נובל". לדבריו, "הכנסת המחשב למבצעיות הייתה מהירה. מחשב העל ישמש כלי עזר במחקרים האקדמיים וחוקרים נוספים שיצטרפו יגדילו את עוצמתו ואת השימוש בו, כמו גם יקדמו את המחקר המדעי".

פרופ' דניאל ריטל, סגן המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, אמר בטקס חנוכת ה-"תמנון", שהתקיים במרכז המחשבים של המוסד, כי הוא "מעמיד אותנו בקו אחד עם המוסדות האקדמיים המובילים בעולם".

ד"ר יוטה איליכמן, נספחת מדעית בשגרירות גרמניה בישראל, אמרה שה-'תמנון' יהיה בסיס נוסף לשיתוף פעולה אקדמי בין הטכניון למרכזי מינרבה בגרמניה.

לדברי ד"ר ג'ואן אדלר, חוקרת בפקולטה לפיזיקה בטכניון, ה-'תמנון' מהווה תשתית אליה יוכלו חוקרים לצרף צמתים שלהם, בפשטות וללא תקורות גבוהות. ד"ר אדלר ציינה, כי חוקרים כבר מדווחים על מהירות גבוהה פי 11 של הרצת קוד עם ה-'תמנון', לעומת המחשב שקדם לו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים