אקרוניס תקים מרכז פיתוח בישראל; תגייס עשרות עובדים

אלכס פינצ'ב, נשיא ומנכ"ל אקרוניס: "לא החלטתי אם ארכוש חברת הזנק מקומית שעל בסיסה יוקם מרכז המו"פ, או אקים אותו מאפס" ● החברה פעלה בארץ עד כה דרך נציגות של פאואר תקשורת, אולם בימים אלה חתמה על הסכם ייצוג עם מטריקס, שתמכור ותטמיע את מוצריה לארגוני אנטרפרייז ● פוני ארביב, מטריקס: "כבר בשנה הקרובה נמכור בהיקף עשרות מיליוני שקלים"

אקרוניס (Acronis) תקים בארץ מרכז מחקר ופיתוח (מו"פ) ותגייס אליו עשרות עובדים – כך נודע לאנשים ומחשבים. החברה פעלה בארץ עד כה דרך נציגתה, פאואר תקשורת, והתרכזה בעיקר בשוק ה-SMB. אולם, בימים אלה חתמה אקרוניס על הסכם ייצוג עם מטריקס, שתמכור ותטמיע את מוצריה לארגוני אנטרפרייז.

אקרוניס היא חברה פרטית העוסקת בפיתוח פתרונות לגיבוי והתאוששות מאסון עבור סביבות IT פיזיות, וירטואליות וסביבות מיחשוב ענן. על לקוחותיה נמנים בנקים, חברות טלקום, משרדי ממשלה, גופי ביטחון וחברות היי-טק. היא משרתת יותר מ-200 אלף לקוחות עסקיים ויותר מ-3.5 מיליון לקוחות פרטיים, ופועלת בעזרת כ-20 אלף שותפים ברחבי העולם.

לפני כחצי שנה מונה אלכס פינצ'ב, לשעבר בכיר ברד-האט (RedHat), לנשיא ומנכ"ל אקרוניס. זאת, לאחר ששימש כחבר במועצת המנהלים של החברה מאז נובמבר 2010. פינצ'ב, יליד רוסיה וישראלי לשעבר, הוא בוגר ממר"ם בעל קשרים ענפים עם קהילת המיחשוב בישראל. הוא היה זה שטווה את הקשר בין רד-האט ומטריקס לפני שנים, וכעת עשה את אותו הדבר עם אקרוניס.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר פינצ'ב, המבקר בימים אלה בארץ, כי "לא החלטתי אם ארכוש חברת הזנק מקומית שעל בסיסה יוקם מרכז המו"פ, או אקים אותו מאפס. כל האופציות נבדקות. החברה מעסיקה 800 עובדים, מתוכם 370 מפתחים ברוסיה ובאוקראינה. אני אוהב את ישראל ומעריך אותה מבחינה טכנולוגית ולכן יוקם מרכז מו"פ נוסף גם פה".

"המידע הנאסף כיום הוא רב מבעבר", אמר פינצ'ב, "בין השאר בשל היות המידע על טלפונים חכמים, לצד מגמות הווירטואליזציה ומיחשוב ענן. לכן החשיבות של פתרונות גיבוי ושחזור מידע במקרה אסון רק עולה, כי המידע הוא הנכס הארגוני החשוב ביותר. האחסון, אף שהוזל במהלך השנים, הופך להיות רכיב יקר יותר ויותר בתקציב ה-IT. שוק הגיבוי מגלגל כיום כ-5 מיליארד דולרים בשנה והנתון הזה רק גדל בעקביות. מחקר של ג'יי. פי. מורגן צ'ייס העלה, כי הגיבוי והשחזור הם שניים בסדרי העדיפויות של המנמ"רים ולכן פוטנציאל הצמיחה שלנו כה גדול".

משמאלכם EMC ונט-אפ (NetApp), מימינכם HP ויבמ (IBM), מולכם סימנטק (Symantec). איך תתמודדו בשוק של ענקים?
"אנו פשוט טובים יותר. אנו משתמשים בטכנולוגיות מתוחכמות של מניעת שכפול (דה-דופליקציה), דחיסה ו-Snapshot, על מנת לעשות את כל התהליך יעיל וזריז. יש לנו תוכנות למיטוב האחסון וכך אנו מסייעים למנמ"רים לצמצם את הוצאותיהם. כל המתחרים שלנו יקרים בטירוף ומבוססי תוכנה קניינית, מה שאומר שאתה נדרש לרכוש מהן גם את התוכנה וגם את החומרה על מנת שהמערכות ידברו זו עם זו. לאקרוניס יש פתרון שמדבר עם כולן. לא סתם אנו מוכרים מוצר מדי שש דקות".

פינצ'ב סיכם באומרו, כי "שוק הווירטואליזציה גדל במהירות, ולנו יש את הגיבוי הטוב ביותר לו. זהו תחום שצומח אצלנו ביותר מ-100% בשנה. יש לנו מוצרי גיבוי ושחזור למגזר הצרכני-פרטי, המהווה 20% מהמכירות שלנו. מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device) של הבאת מכשירים פרטיים מהבית לסביבה הארגונית, מסייעת לנו במגזר הארגוני. נמשיך לצמוח באופן דרמטי בעולם, וגם בישראל. ככלל, פתרונות גיבוי הם מורכבים ואילו שלנו פשוט להטמעה".

"בתוך שנה מהיום נמכור בישראל את מוצרי אקרוניס בהיקף עשרות מיליוני שקלים", אמר פוני ארביב, מנהל חטיבת מוצרי התוכנה במטריקס. פאואר פעלו בעיקר בעולם ה-SMB. אנו נמכור ונטמיע – באמצעות חטיבת התשתיות והאינטגרציה שלנו – את המוצרים בקרב ארגוני אנטרפרייז מכל המגזרים: טלקום, ציבורי-ממשלתי, תעשייה, היי-טק והמגזר הביטחוני".

לדברי ארביב, "מטריקס מחדשת את סל המוצרים שלה סביב התפוצצות המידע ותופעת ה-Big Data, ולאקרוניס יש היום היצע איכותי בעולם הגיבוי, השחזור וההתאוששות מאסון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים