רונן זרצקי, ישראכרט: "כל ארגון חייב להיות בעולם הנייד – ומהר"

"בעידן שבו הגלישה הסלולרית תופסת כיום בארץ נפח של 15%, ולפי מומחים היא צפויה להגיע ל-50% בתוך שנתיים, כל ארגון עסקי חייב להשקיע משאבים רבים בפיתוח יישומים לעולם הסלולרי", אמר זרצקי, סמנכ"ל מערכות המידע של ישראכרט ● לדבריו, עדיף לפתח יישומים עבור מכשירי iPhone, עקב נתח השוק הגדול שלהם, "על אף שהם קטנים בארץ"

"העולם הולך למיחשוב נייד. לכן, כל ארגון עסקי חייב להשקיע משאבים רבים בפיתוח סלולרי. ארגונים נדרשים להיות בעולם הנייד – ובמהירות", כך אמר רונן זרצקי, סמנכ"ל מערכות המידע של ישראכרט.

זרצקי דיבר במסגרת פאנל שנושאו העולם הנייד, שנערך בכנס KickOff 2012, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. האירוע נערך בסימן ציון מלאות 30 שנים להקמת אנשים ומחשבים, ובמסגרתו הוענקו אותות הצטיינות ל-28 מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות ומנהלי אבטחת מידע.

לדברי זרצקי, "בעידן שבו הגלישה הסלולרית תופסת כיום בארץ נפח של 15%, ולפי מומחים היא צפויה להגיע ל-50% בתוך שנתיים, כל ארגון עסקי חייב להשקיע משאבים רבים בפיתוח יישומים לעולם הסלולרי". הוא ציין כי "אני מעריך כי תוך שנתיים רוב הגלישות לאתרים, ולכל הפחות מחצית מהן, יהיו דרך מכשירי טלפון חכמים".

לשאלה האם לפתח יישומים עבור מכשירי האנדרואיד (Android) או עבור ה-iPhone השיב זרצקי, כי "קודם כל יש לפתח עבור ה-iPhone – הוא מוביל בגדול, למרות חלקו הקטן יחסית בארץ". לדבריו, "באחד מהאתרים המובילים בארץ, הגלישה ב-iPhone גדולה פי עשרה מהגלישה באנדרואיד. זאת, למרות הגידול הרצוף בגלישה באנדרואיד".

בנג'י פורטנוי, יועץ אבטחת מידע בסימנטק ישראל. צילום: קובי קנטורהוא אף התייחס לחברות שמפתחות יישומים לעולם הנייד. "יש הרבה שחקנים קטנים ולא רואים שחקן גדול", אמר. "יש עוד מה לשפר בעולם הפיתוח לניידים. הכתיבה עוד לא בשלה". זרצקי ציין, כי "כמה ארגונים גייסו מפתחי יישומים לעולם הנייד. הידע בתחום עדיין מצומצם ולכן – כדאי לבדוק היטב עם מי מפתחים לניידים". הוא סיכם בציינו, כי "על כל גוף עסקי להיות בעולם הנייד – ומהר. אם ארגונים לא יהיו שם, הם ימצאו עצמם בעמדת נחיתות בשוק".

"הפשיעה המקוונת עולה כמעט כמו סמים"

בנג'י פורטנוי, יועץ אבטחת מידע בסימנטק (Symantec) ישראל, ציטט מחקר של ענקית האבטחה שלפיו עלות הפשיעה המקוונת עמדה ב-2011 על 388 מיליארד דולרים. "הנתון הזה גבוה יותר מהיקף שווקי המריחואנה, הקוקאין וההרואין ביחד, והוא מעט נמוך יותר מהיקף כלל תעשיית הסמים העולמית השנתית, המוערכת ב-411 מיליארד דולרים".

לדברי פורטנוי, בסך הכול, הותקפו ברשת ב-2011 יותר מ-431 מיליון בני אדם. "מדי יום חוו מתקפה קיברנטית יותר ממיליון איש ברחבי הגלובוס, ופרק הזמן שארך למותקפים לטפל בבעיית אבטחת המידע נע בין ארבעה ימים לשבועיים. הטיפול היה כרוך בפעילות מול הרשויות, עדכון פרטים, עבודה מול חברות אשראי ועוד".

הוא הוסיף, כי "54% מהמותקפים ניזוקו ממתקפות משולבות, נוזקות או וירוסים, ו-10% מהמותקפים חוו מתקפות בטלפונים החכמים שלהם, כולל Smishing – פישינג באמצעות הודעות SMS".

פורטנוי סיכם בציינו, כי "על המנמ"רים ומנהלי אבטחת המידע להפנים שבשל מגמת ההצטרכות, עובדים מביאים מהבית רכיבי מיחשוב לעבודה. אלה נדרשים להיות מנוהלים, בדיוק כמו כל משאב ארגוני אחר, ויש לוודא עבורם שהם פועלים תחת מדיניות אבטחת המידע הארגונית".

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים