מיכל דביר, עיריית חיפה: "ה-BI הוא כלי אסטרטגי בעירייה"

מנכ"ל עיריית חיפה וצוותו משתמשים ב-BI על מנת לפקח על נושאי הבנייה בעיר, אמרה דביר, מנמ"רית העירייה ● היא הוסיפה, כי "המנכ"ל ומהנדס העיר רואים כל תשובה לאזרח, כל פנייה של יזם וכל פריט מידע אודות התקדמות תהליך בנייה באתר כלשהו" ● "המערכת מביאה לחשיפה מלאה של מה שקורה", ציינה דביר

"ה-BI הוא כלי אסטרטגי בעירייה, והוא משמש את המנכ"ל ואת צוותו", כך אמרה מיכל דביר, מנמ"רית עיריית חיפה.

היא דיברה בפאנל שנושאו בינה עסקית צופה פני עתיד. הפאנל התקיים במסגרת המפגש החצי שנתי של המנמ"רים, שנערך זו הפעם השמינית. למפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו כ-500 משתתפים, והוא נערך אתמול (א') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה המפגש היה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים, ומנחה הפאנל – יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

דביר ציינה, עם הגיעו לתפקיד לפני שלוש שנים החליט מנכ"ל עיריית חיפה לקדם את נושאי הבנייה בעיר, והדבר נעשה בעזרת מערכות סאס (SAS). כך, אמרה, "כל תהליך הבנייה נבדק ומרוענן כיום בעיריית חיפה. המנכ"ל ומהנדס העיר רואים כל תשובה לאזרח, כל פנייה של יזם וכל פריט מידע אודות התקדמות תהליך בנייה באתר כלשהו".

רוני רוס, מייסדת ויושבת ראש פנורמה. צילום: קובי קנטור"המערכת מביאה לחשיפה מלאה של מה שקורה, וה-BI משמש כלי אסטרטגי ללקוחות", סיכמה דביר.

"לקוחות רוצים קבלת החלטות מהירה יותר"

רוני רוס, מייסדת ויושבת ראש פנורמה, אמרה שהכלי החדש שהשיקה החברה, NECTO, משלב את עולם הניתוח עם יכולות הרשתות החברתיות בתוך המסגרת הארגונית. לדבריה, "המניע לפיתוח המוצר הוא המשובים שקיבלנו מהלקוחות הארגוניים. הם רוצים להגיע לתהליך מהיר יותר של קבלת החלטות, בגלל התגברות קצב התחרות בין הארגונים. לכן, נדרש להקטין את משך הזמן בין האירוע העסקי לקבלת ההחלטות לביצוע לגביו".

איתן צווייג, סמנכ"ל השירותים המקצועיים של מיה מחשבים. צילום: קובי קנטוררוס הוסיפה, כי "זו מערכת הבינה העסקית-חברתית הראשונה בעולם המציעה גישה מהפכנית לקישור בין נתונים, משתמשים, כלי ניתוח ותובנות בארגון. אימצנו את עקרונות הרשתות החברתיות כרשת חברתית פנים ארגונית שתומכת במערכת ה-BI".

"ה-Big Data עובר ל-BI אנליטי"

איתן צווייג, סמנכ"ל השירותים המקצועיים של מיה מחשבים, נציגת סאס בישראל, אמר ש-"ארגון ממשלתי גדול שהטמיע מערכת BI צמצם לאחר שנה את החוב האבוד שלו ב-300 מיליון שקלים. זה בהחלט החזר השקעה ראוי".

לדבריו, תחום הטיפול ב-Big Data, כמויות הנתונים הגדולות, עובר מה-BI התפעולי לזה האנליטי. "לוח המחוונים מראה לא מה המצב נכון לעכשיו, אלא מה יהיה בעוד שלושה חודשים, חצי שנה ושנה. כך ניתן יהיה להיערך לאן הארגון נדרש להתקדם על מנת להפיק תובנות מהעתיד".

עמוס מגור, מנהל שיתופי פעולה ומכירות ב-SRL מקבוצת מלם-תים. צילום: קובי קנטורצווייג סיכם בציינו, כי "כל תחום הבינה העסקית, ובתוכו ה-BI האנליטי, צפוי להיות השנה תחום מרכזי במרכזי המיחשוב".

"ה-BI עולה על גל חדש"

לדברי עמוס מגור, מנהל שיתופי פעולה ומכירות ב-SRL מקבוצת מלם-תים, "ה-BI עולה על גל חדש. ארגונים מצויים כיום במצב שבו יש להם יותר ממערכת BI אחת. מה שנדרש הוא לשלב בין התוצרים המופקים במערכות השונות".

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי. צילום: קובי קנטור"בעייתה העיקרית של הבינה העסקית היא בכך שהנתונים שבה חסרים", הוסיף מגור. "הדרך להשגתם של הנתונים החסרים היא בשילוב מערכות ה-BI עם הנתונים של מערכות ה-BPM".

"יש לשכנע את הארגון להשתמש ב-BI"

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי, ציין שיש לחברה יותר מ-60 מומחים בתחום ועשרות שנים של ניסיון מצטבר. כמו כן, הוא ציין את המתודולוגיה הייחודית שיש, לדבריו, לאיטרניטי ואמר שהיא מאפשרת יישום מהיר של מערכות BI, על בסיס הפלטפורמות המובילות בשוק.

"יש לשכנע את הארגון להשתמש ב-BI, על מנת שהוא יוכל להפיק ממנו את מגוון התועלות מהמידע המופק, תוך תיאום ציפיות", אמר בר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים