אחד מגיבורי המהפכה במצרים: הרשתות החברתיות מילאו תפקיד מפתח

"דיקטטורים אינם יכולים לשרוד בחברה המרושתת של המאה ה- 21", אמר ווהיל גונים, מנהל בגוגל שהפך לפנים של המהפכה ● גונים קיבל פרס מהספרייה על שם ג'ון פ. קנדי, הנשיא האמריקני שנרצח, ואמר ש-"המאבק לחירות במצרים עדיין לא הסתיים"

מנהל בגוגל (Google), שהפך לפנים של המהפכה הדמוקרטית במצרים בתחילת השנה, אמר אתמול (ב') שהרשתות החברתיות מילאו תפקיד מפתח מבחינתם של הפעילים הפוליטיים.

"דיקטטורים אינם יכולים לשרוד בחברה המרושתת של המאה ה- 21", אמר ווהיל גונים בבוסטון, באירוע שבו קיבל את פרס Profiles of Courage מהספרייה על שם ג'ון פ. קנדי. בחודשים ינואר ופברואר השנה התייצב גונים וסייע להפיל את משטרו של הנשיא המצרי לשעבר, חוסני מובראק.

הפרס שבו זכה גונים נקרא על שם ספר משנת 1957 שפרסם הנשיא שנרצח ובו העלה על נס סנטורים שפעלו למען סוגיות לא פופולריות. בין מקבלי הפרס בעבר נמנה מזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי ענאן.

גונים בן ה-30 תרם לטיהור הזירה הפוליטית במצרים כאשר הקים ביוני אשתקד דף בפייסבוק (Facebook) שבו יצא כנגד הריגתו של איש עסקים מאלכסנדריה על ידי משטרת מצרים. הדף, תחת הכותרת "כולנו חאלד סעיד", בישר את ההפיכה הפוליטית במצרים ותרם להוצאת ההמונים לרחובות.

"הפעולה הבודדת של ווהיל הייתה הניצוץ שהצית לבבות רבים מספור והוליד את המהפכה", אמרה קרולין קנדי, בתו של הנשיא המנוח, שעומדת בקרש קרן הספרייה על שמו. "העם המצרי השתמש בכוח של הפעילות האזרחית כדי לנתץ את חומות הבידוד והאימה".

המשטרה המצרית עצרה את גונים במהלך ההתקוממות למשך 11 ימים ושחררה אותו בעקבות לחץ שהפעילו גוגל וארגוני זכויות אדם.

"בני הדור הצעיר בעולם הערבי שלחו מסר ברור לכל דיקטטור", אמר גונים והוסיף, כי "המאבק לחירות במצרים עדיין לא הסתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים