גלישה סלולרית בחו"ל: איפה הכי משתלם? זהו, שלא משתלם

באחרונה השיקו סלקום ופלאפון חבילות חדשות של גלישה סלולרית בחו"ל ● לרוע המזל, הנפח של החבילות יספיק אולי לבדיקת כמה אי-מיילים ותו לא ● החיסרון הגדול של כל החבילות המוצעות - שהן כרוכות בתשלום מראש ואף מוגבלות בזמן

באחרונה השיקו סלקום ופלאפון חבילות חדשות של גלישה סלולרית בחו"ל. מבדיקת הנתונים עולה, כי עלויות הגלישה הסלולרית הזולות ביותר לכאורה הן בחבילות החדשות של סלקום, אבל, ויש אבל גדול – הנפח, אבוי, יספיק אולי לבדיקת כמה אי-מיילים ותו לא, הן בחבילות הזולות של סלקום והן בחבילות הגלישה המינימליות של החברות האחרות.

החיסרון הגדול של כל החבילות המוצעות – שהן כרוכות בתשלום מראש ואף מוגבלות בזמן.

סלקום מציעה את החבילה הקטנה והזולה ביותר – 39 שקלים עבור 5 מגה-בייט, מוגבלת ל-4 ימים, כך שהמחיר ל-1 מ"ב עומד על 7.8 שקלים. החברה מציעה עוד כמה חבילות שנפחן גדול יותר ואף טווח הזמן שלהם גדל (ראו בטבלה). החבילות של סלקום מיועדות לשימוש בארה"ב, בקנדה, באירופה ובתאילנד, והן יושקו בתחילת החודש הבא.

פלאפון, מצדה, השיקה את חבילות הדאטה פאס שלה, שתוקפן עומד על 30 יום, ומחירן נקבע לפי הנפח, החל מ-5 מ"ב ב-89 שקלים (ראו טבלה). עלות חריגה מהחבילה שנרכשה תיקבע לפי המחיר למ"ב בחבילה הספציפית שהלקוח רכש.

פרטנר אמנם לא השיקה חבילות חדשות, אך מציעה גלישה סלולרית בחו"ל בשני מסלולים: חבילות שתוקפן למשך 30 יום, שמחירן משתנה לפי הנפח, וחבילות למשך חצי שנה.

החבילות החודשיות מחולקות לחבילות נפח ולפי אזורים. החבילות לארה"ב ולאירופה מתחילות ב-69 שקלים ל-5 מ"ב, ומחירן עולה בהתאם לנפח. למזרח הרחוק תעלה חבילה של 5 מ"ב 139 שקלים, ושוב – המחיר עולה בהתאם לנפח (ראו טבלה).

חבילת גלישה סלולרית למשך חצי שנה תעלה באורנג' תשלום חד פעמי של 149 שקלים, בתוספת של 7 שקלים לכל מ"ב בארה"ב ואירופה, ו-13 שקלים במזרח הרחוק.

מסקנות

אנו מתפלאים על חברות הסלולר, שמציעות חבילות של 5 מ"ב, בידיעה ש-5 מ"ב הם פחות מ"דגדוג קטן" במה שקשור לגלישה. זה אולי יספיק לבדיקה אחת או שתיים של האי-מיילים, ואם במקרה גם קיבלתם כמה תמונות, רחמנא ליצלן – צפו לחשבון שונה ממה שתכננתם. אפילו כניסה אחת לפייסבוק כבר תקפיץ את החשבון לכדי הפתעה שלא תוכננה מראש.

אם אתם נוהגים, נאמר, רק להיכנס פעם ביום לפייסבוק ופעם ביום לבדוק אי-מיילים – ראו הוזהרתם! וכפי שהתבטאה בקיצור ולעניין נציגת שירות באחת מחברות הסלולר "לא כדאי לך!". ההמלצה של נציגת השירות, שאנו מקבלים אותה בחום, היא פשוט לגלוש ב-WiFi. למה צריך חבילת גלישה סלולרית כשבכל חור יש מק'דונלדס ודומיו עם רשתות ציבוריות?

ואם בכל זאת אתם מתעקשים על בדיקה בפייסבוק פעם או פעמיים ביום, או ביקור באתרים אחרים באמצעות גלישה סלולרית  – לא בטוח ש-100 מ"ב יספיקו, מה שמקפיץ את המחיר כבר ל-700 עד 900 שקלים לחבילות של 100 עד 150 מ"ב. לא זול.

עוד נושא מעניין שעלה בשיחה עם נציגת השירות הוא ה-iPhone – במילים שאינן משתמעות לשתי פנים אמרה הנציגה ש"ה-iPhone גולש לבד!" כן, גם אם תסגרו את כל אפשרויות ה-Push של היישומים והאי-מיילים, הוא עדיין גולש לבד. המלצתה, וגם במקרה זה אנו מצטרפים להמלצה בחום – פשוט לחסום את המכשיר לגלישה באמצעות החברה לפני הנסיעה, אם אתם לא רוצים הפתעות לא נעימות.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נחמה אלמוג

    שירות callbytext הוא שירות לשיחות באמצעות סקייפ לטלפונים שהם לא סמארטפונים, ולא שירות שמאפשר גלישת דאטה סלולרית, שעליה מדובר בכתבה

  2. אודי

    callbytext הכי משתלם (כי משתמשים בסקייפ) וזה בחינם

  3. דויד

    תשתשמשו ב-ipass הכי טוב ובמחיר אחיד לחודש לאל הגבלת גלישה בכל העולם

  4. אמנון

    רבותי, למה אתם לא משתמשים בשרות של callbytext.com כל השיחות שלי מחו"ל על חשבון סקייפ גם צכשאין לי אינטרנט! הבנתם את זה?

  5. השפוי

    במילה אחת - גנבים !!!! נסעתי לחו"ל והאייפון שלי פעל, החברה שדדה לי כמה אלפי שקלים !

אירועים קרובים