דורון בירגר: "אין להיי-טק הישראלי מספיק הון לצמיחה"

"הממשלה צריכה להקצות יותר הון עבור תעשיית ההיי-טק המקומית, וכן לדאוג להגדלת כמות כוח האדם בהיי-טק", אמר בירגר, לשעבר מנכ"ל אלרון, בפאנל שנערך לקראת הכנס השנתי של איגוד תעשיות התוכנה והאלקטרוניקה ● לדבריו, "על הממשלה ליצור תשתית כלכלית וניהולית שתתמוך בתעשייה" ● הוא הוסיף, כי "הגיעה העת להפוך מאומת סטארט-אפים לאומה של תעשייה טכנולוגית, וכך להפוך את ישראל לישרא-טק"

"אחת הבעיות הגדולות שיש לתעשיית ההיי-טק הישראלית היא שאין לחברות המקומיות מספיק הון לצמיחה. חברות לא מספיקות להתפתח דיין, הן נמכרות מוקדם מדי", כך אמר דורון בירגר, לשעבר מנכ"ל ונשיא אלרון.

בירגר משמש כיום כיושב ראש פעיל בכמה חברות, וכן כמנהל הפעילות של בנק ההשקעות האמריקני לנדמארק ונצ'ורס (Landmark Ventures). הוא דיבר בפאנל בכירים שהתקיים בשבוע שעבר, לקראת הכנס השנתי של איגוד תעשיות התוכנה והאלקטרוניקה, שייערך ב-4 בינואר 2011. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, והשתתפו בו משה הילל, מנכ"ל טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) ישראל; יובל אשל, מנכ"ל ג'יגה זמן אמת; שלמה וקס, מנכ"ל האיגוד; ודיוויד אסיא, מייסד מג'יק (Magic) ולשעבר מנכ"ל ויושב ראש החברה.

לדברי בירגר, "אין תשתית פיננסית התומכת בחברות בעלות היקף פעילות של עשרות מיליוני דולרים בשנה. הסיבה היא כשל שוק, אשר מחייב את התערבות הממשלה. בנינו תעשיה של קרנות הון-סיכון מהגדולות בעולם – דבר שהביא לפריחה של כלל תעשיית ההיי-טק". הוא הוסיף, כי "המשקיעים הקלאסיים, המוסדיים, אינם בנויים להשקעות בהון סיכון. יהיה קשה להקים קרנות צמיחה ממוקדות היי-טק בלא תמיכה ממשלתית. זו חייבת לבוא. הממשלה מבינה זאת ואף פועלת בכמה תחומים, כמו הביו-טק. נדרש לעשות פעולה מקבילה גם בתעשיית ההיי-טק עצמה".

בירגר ציין, כי "יש בארץ יותר מ-500 חברות בעלות מחזור מכירות שנתי הגדול מעשרה מיליון דולרים. לחברות בסדר גודל שכזה אין תשתית ניהולית וכלכלית לטובת המשך הצמיחה שלהן. יש ליצור תשתית שכזו, על מנת למשוך מאוחר יותר את קרנות הפרייבט אקוויטי מהעולם – לארץ. כיום, ישראל לא נמצאת על המפה בתחום".

הוא סיכם בציינו, כי "הממשלה צריכה להקצות יותר הון עבור תעשיית ההיי-טק המקומית, וכן לדאוג להגדלת כמות כוח האדם בהיי-טק. עליה להקים קרנות ולתת להן רשת ביטחון, וכך ליצור תשתית שתתמוך בתעשייה. הגיעה העת להפוך מאומת סטארט-אפים לאומה של תעשייה טכנולוגית, וכך להפוך את ישראל לישרא-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים