אסתי פשין, התעשייה האווירית: "מרכז המו"פ לסייבר שהקמנו בסינגפור יצמצם את הפערים ויגדיל המומחיות בתחום"

"אנחנו מתרכזים בשלושה תחומים: יכולת הגנה אקטיבית, איכון מיקומם הפיזי של התוקפים וזיהוי חריגות, מה שעלול להעיד על מתקפה הולכת וקרבה", אמרה פשין, ראש מנהל מערכות סייבר בחברה ● היקפו הכספי של המיזם המשותף מוערך במיליוני דולרים

התעשייה האווירית הכריזה הבוקר (ה') בסלון האווירי בסינגפור על שיתוף פעולה בנושאי סייבר עם EDB, הרשות לפיתוח כלכלי בסינגפור (Singapore Economic Development Board). היקפו הכספי של המיזם לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני דולרים.

מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בנושא סייבר, אחד התחומים המדוברים בעולם הנמצאים בהתפתחות מטאורית. המרכז דומה במתכונתו למרכז הנגשת הסייבר (Cyber Accessibility Center) של התעשיה האווירית שהוקם בישראל לפני שנה וחצי, בשיתוף סייבריה. מטרתו הינה פיתוח והצגת פתרונות להתמודדות עם בעיות מורכבות בזירת הסייבר, פיתוח אבות-טיפוס לפתרונות, הבאתם לבשלות ושיווקם לשווקים המקומיים ובינלאומיים.

כוח העבודה יתבסס בעיקרו – 80-90% ממנו – על עובדים מקומיים בסינגפור: חוקרים, מהנדסים, מדענים ומומחי מחשבים – האקרים "עם כובע לבן", במטרה לטפח ולבנות יכולת מקומית שתשאב את סמכויותיה משיתוף פעולה עם מוסדות אקדמאיים ומכוני מחקר מקומיים ובינלאומיים.

המרכז החדש צפוי לגדול ולהתפתח בחמש השנים הקרובות, ויעבוד בסינכרון עם התעשייה האווירית. זאת על מנת להבטיח כי תחומי המחקר ופיתוח שלו עולים בקנה אחד עם אסטרטגיית החברה, מפת הדרכים שלה ומטרותיה ארוכות הטווח. בתחילה יפעלו במרכז כעשרה חוקרים והמספר צפוי לגדול בהמשך השנה.

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה אסתי פשין, ראש מנהל מערכות סייבר בתעשיה האווירית, כי "המחקר הראשוני יתמקד בתחומים קריטיים ומתפתחים: האחד, יכולות הגנה אקטיבית, של זיהוי מתקפות סייבר ותפיסת התוקפים בשעת התקיפה. השני, איכון מיקומם הפיזי של תוקפי הסייבר. בעולם הסייבר יש קושי לשייך את המתקפה לתוקף. והשלישי, יכולות זיהוי חריגה מהתנהגות שגרתית במרחב הסייבר, אשר עשויה להעיד על שלבים ראשונים של מתקפת סייבר. תחום זה הוא בעל מרכיב מחקרי גדול".

"ההסתכלות שלנו היא על אסיה", אמרה פשין, "זו היבשת המותקפת בעולם. רמה הפשיעה הקיברנטית בהודו היא מהגבוהות בעולם, והנתון חשוב שבעתיים כי רבים מהתושבים בתת-היבשת כלל אינם מחוברים לרשת. יש גם הרבה תקיפות כנגד דרום קוריאה. הקשר האסייתי שלנו הוא בעל פוטנציאל מאד גדול".

"מחזור החיים המחקרי של טכנולוגיות נע על הטווח שבין 18 ל-24 חודשים", אמרה פשין, "אני מקווה שיהיה לנו תוצרי פיתוח ראשונים ברמה של בשלות לשיווק בתוך תקופה זו פחות או יותר. מדובר במרכז מחקר שתוקפים בו בעיות קשות, עם נטילת סיכון מחקרי".

"עשינו דברים בעבר בתחום הסייבר והצלחנו להגיע לפתרונות", סיכמה פשין, "הם לא מושלמים אבל נותנים מענה טוב. מרכז המו"פ שלנו בסינגפור יקדם את היכולות שלנו בסייבר. נצמצם את הפער מול הרעים".

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית ציין בהשקה כי "אנו מחשיבים את תחום הסייבר כקריטי, כמו לקוחותינו, ומאמינים שכל הקשור לתחום, ימשיך להתפתח ויצטרף להיצע הפתרונות הייחודי של התעשייה האווירית".

מר יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, ומר יו קיט צ'ואן (Yeoh Keat Chuan)  מנכ"ל  EDB, בטקס השקת מרכז המו"פ בתחומי הסייבר בסינגפור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים