ארגוני פרטיות בארה"ב ובבריטניה פועלים לרסן את המעקב הממשלתי

בארה"ב הוגשה בקשה לבית המשפט העליון להפסיק את מסירת הפרטים על שימוש בטלפון על ידי אמריקנים ● בבריטניה הוגשה עתירה מטעם Privacy International, שטוענת כי איסוף המידע הממשלתי הוא אינו חוקי - וכוללת ברשימת הנתבעים גם את שר הפנים והשירות החשאי

עוד אישוש לכך שאנשי ה-NSA מרגלים. אילוסטרציה: אימג'בנק

שני ארגונים שפועלים לשמירה על הפרטיות, האחד בארצות הברית והשני בבריטניה, נקטו בצעדים משפטיים כנגד הממשלות במדינותיהם בדרישה לרסן – או לפחות לחשוף – את פעילויות המעקב המקומיות.

בארצות הברית, הגיש ארגון EPIC (ר"ת Electronic Privacy Information Center) עתירה לבית המשפט העליון בדרישה לבטל את הצו "הבלתי חוקי של בית המשפט למעקב ביון זר, אשר מאפשר איסוף של כל רשומות הטלפון המקומיות על ידי NSA".

בארגון מבקשים מבית המשפט העליון להפסיק את מסירת הפרטים על שימוש בטלפון על ידי אמריקנים – במיוחד על ידי וריזון (Verizon), שפורסם כי היא כבר מוסרת פרטים כאלה. לטענת הארגון, חרג בית המשפט למעקב מסמכותו כאשר העניק אישור כזה על פי חוק FISA למעקב מודיעין זר, משום שהחוק מחייב "בסיס סביר להניח שהפרטים המוחשיים שמבקשים רלוונטיים לחקירה מאושרת". "אין זה סביר להניח שכל רשומות הטלפון של לקוחות וריזון בארצות הברית רלוונטיות לחקירה כלשהי", טוענים אנשי הארגון בעתירה שהגישו.

ואילו בבריטניה, ארגון Privacy International הגיש עתירה לגוף Investigatory Powers Tribunal וכלל בנתבעים, בין השאר, את שר הפנים, שר החוץ, השירות החשאי והתובע הכללי של בריטניה. בארגון טוענים שאיסוף המידע אינו חוקי בהיעדר מסגרת חוקית שמסדירה אותו. "בחברה דמוקרטית, אחד היסודות הוא הנגישות וההיגיון של החוק", מסביר אריק קינג, מנהל המחקר של ארגון Privacy International. "אם אין לאזרחים שום דרך לדעת על קיומו של חוק, הפרשנות שלו והיישום שלו, הרי שהחוק הוא בעצם סודי – וחוק סודי אינו חוקי".

על פי ההערכות, בתי המשפט בארצות הברית ובריטניה לא ימהרו לבטל את תוכניות המעקב, כך שנכונו לארגונים – ולאזרחי המדינות – עוד מאבקים ממושכים בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים