PainShield – הטכנולוגיה בשירות השרירים התפוסים

חברת ננו ויברוניקס פיתחה מכשיר חדשני לטיפול עצמאי בכאבים

23/07/2018 14:08
HiTechStyle

אורח חיים ספורטיבי הוא עניין מומלץ ומבורך וקבוצות ספורט הפנאי צוברות לאחרונה פופולאריות של ממש. ואולם, בצד התועלות הרבות לגוף ולנפש, הרי שלפעילות ספורטיבית בשגרה יש גם תופעות לוואי מטרידות, בדמות התכווצויות שרירים, כאבי מפרקים ושאר תופעות בהן הגוף מאותת שקשה לו להתמודד עם השחיקה.

הטיפולים הקיימים כיום בעולם הרפואי מצריכים הפנייה למרפאת כאב או פיזיותרפיה והמתנה ארוכה לתור, כשבחלק מן המקרים הכאבים ממשיכים להציק ולגרום מטרד רב ופגיעה של ממש בשגרה ובאיכות החיים.

אל תמונה דואבת זו נכנס מכשיר ה PainShield של ננו ויברוניקס (NanoVibronix). זהו פיתוח ישראלי מהפכני, המאפשר להקל ולטפל באופן עצמאי בכאבים מתמשכים הפוגעים באיכות החיים ומקשים על שגרת היום וכמובן פוגעים ביכולת להתמיד בשגרת אימונים ספורטיביים.

 

מכשיר ה PainShield, צילום: באדיבות ננו ויברוניקס .

מכשיר ה PainShield, צילום: באדיבות ננו ויברוניקס .

המכשיר מיועד לטיפול בדלקות ומתיחת גידים ושרירים, פציעות ספורט, התכווצויות ופגיעה ברקמות רכות, כאבים הנובעים ממקור אורתופדי או עצבי, קרע חלקי בגיד, כאבי פרקים, ועוד.

בטיחות בשימוש עצמי

אמיר ריפל, סמנכ"ל השיווק של החברה, הסביר כיצד עובד המכשיר הקומפקטי והידידותי: "מזה שנים שאולטרסאונד מקובל כטיפול רפואי במגוון פגיעות וכאבים. מחקרים ותיעוד רב בספרות הרפואית מצביעים על יכולת טיפול האולטרסאונד בהאצת הריפוי של הגוף".

לדבריו, "טכנולוגית ה PainShield שפותחה על ידי החברה (שמושבה ביוקנעם והיא נסחרת בבורסה בניו יורק) היא ייחודית בדרך השימוש בגלי האולטרסאונד. מבחינת הבטיחות בשימוש עצמי, בניסויים שנערכו עם המכשיר נמצא כי הוא בטיחותי ביותר והוא קיבל אישורים מטעם משרד הבריאות והגופים הרגולטוריים בארצות הברית (FDA) ובאירופה (CE)".

אמיר ריפל, סמנכ"ל השיווק של ננו ויברוניקס. צילום: יח"צ

אמיר ריפל, סמנכ"ל השיווק של ננו ויברוניקס. צילום: יח"צ

ה- PainShield פשוט וקל לשימוש. הוא יכול לשמש כטיפול יחידי להקלה בכאב, וכן כטיפול משלים לזה הניתן במרפאות הכאב והפיזיותרפיה, לתחזוקה שוטפת נטולת כאב. המכשיר מפיק גלים על- קוליים בעצימות אקוסטית ובתדירות נמוכים. האנרגיה העל קולית מוקרנת על פני הרקמות ברדיוס של כ- 10 ס"מ סביב מדבקת הטיפול ועד עומק יעיל של כ- 4 ס"מ לשכבות היעד של האפידרמיס והדרמיס.

ייחודיותו של המכשיר בקלות ונוחות השימוש – באמצעות מדבקה הנצמדת לאיבר הכואב, יכול המטופל להמשיך בשגרת היום תוך כדי הטיפול בזמן השינה, מול הטלוויזיה, בזמן העבודה וכו'. הטיפול נקודתי, מקומי ובעוצמה נמוכה ולכן ניתן להשתמש בו לאורך זמן.

המכשיר מורכב משני חלקים: מדבקה אשר ממוקמת על גוף החולה בסמוך לאזור הטיפול, וכוללת אלמנט (מתמר) המייצר את גלי האולטרסאונד ויחידת בקרה אלקטרונית המחוברת אל המדבקה ושולטת על פעולת המדבקה. יחידת הבקרה ניידת ומופעלת באמצעות סוללה נטענת.

המכשיר מופעל על ידי לחיצה על כפתור ההפעלה הנמצא על יחידת הבקרה. לאחר מכן הוא פועל למשך 6.5 שעות וכבה באופן אוטומטי. ניתן להפסיק את הטיפול בכל עת על ידי לחיצה על כפתור ההפעלה, כך שלמעשה המטופל שולט על הפעלת המכשיר ומפעיל לבד את המכשיר לפי הצורך. לאורך הטיפול, לא מרגישים את גלי האולטרסאונד, אולם במקרים מסוימים עשויים להרגיש תחושת חום קלה באזור המדבקה.

ריפל הוסיף כי  "הקלה בכאב תלויה במידת החומרה של הפציעה וסוג הכאב. הקלה בכאב עשויה להתרחש לאחר טיפול בודד עד מספר ימים מתחילת הטיפול. כך למשל, במקרה של כאבים קלים כמו התכווצות שרירים ניתן לחוש הקלה כבר בתוך יום מתחילת הטיפול. במקרים מורכבים יותר, כמו פגיעה בגידים, הקלה ראשונית בכאב תתרחש כשבוע מתחילת הטיפול".

למקצוענים ולספורטאים חובבים

בחברה ידעו לספר כי השימוש במכשיר סייע פלאים לחברי קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, אשר סבלו מכאבי רגליים בעקבות פציעות ופגיעות דואבות בגידי אכילס, וכל הטיפולים שניסו לא סיפקו את הסחורה. באחד המקרים, טיפול במכשיר הפיינשילד פרץ את הדרך לשיכוך הכאבים וחזרה למגרש, אחרי חודשיים של השבתה, לשמחת השחקן, המאמן והפיזיותרפיסט. נותר לקוות שמה שטוב לשחקני כדורסל מקצועיים- טוב גם להייטקיסטים כאובים.

לפרטים נוספים לחצו כאן 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים