מה עושים עם בארד? כמה טיפים להיכרות ועבודה עם הצ'אטבוט

כולנו שמענו כבר על ChatGPT, אבל האם ערכתם היכרות עם כפילו מבית גוגל? הענקית ממאונטיין ויו מציעה את כלי הבינה המלאכותית היוצרת שלה לשימוש חינמי, ובאחרונה גם סיפקה עצות למתחילים כיצד להפיק ממנו תועלות

האם גוגל משתמשת במידע אישי של משתמשים, ללא רשות, כדי לאמן את בארד? בית המשפט בישראל יצטרך לקבוע.

גוגל פרסמה לאחרונה פוסט בבלוג שלה, המציג טיפים כיצד להשתמש בצ'אטבוט ה-AI שפיתחה, בארד (Bard) שמו, בצורה יעילה יותר. בארד הוא כלי הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) שפיתחה הענקית ממאונטיין וויו, כמענה ל-ChatGPT של OpenAI – כלי ה-AI שהתפרץ לחיינו בשנה שעברה ומאז מטלטל ומשבש זירות שונות, ואף מאיים לגרום לכלל החיים האנושיים להשתנות לבלי הכר.

כידוע, הצ'אטבוט מאפשר לשאול אותו שאילותות, אבל במקום לספק קישורים כמענה עליהם, כפי שעושה מנוע החיפוש של גוגל, הוא ינסח בעבורכם את המענה בכל דרך שתרצו, בהתאם להנחיות המילוליות שלכם, משום שהצ'אטבוטים מבוססי הבינה המלאכותית מונעים על ידי מודל שפה גדול (LLM), שפענח גם כיצד לנתח כמויות עצומות של דאטה, אבל גם כיצד להבין דיבור וניסוח ולמנף את היכולות הללו יחדיו לתועלת המשתמשים.

רבים כבר ערכו ניסוי לשימוש בכלי ה-GenAI הללו כדי שיכתבו עבורם מיילים לקולגות, יערכו עבורם מסלול מומלץ לטיול בחו"ל, יסגננו במקומם שיר פרידה למסיבת סוף הלימודים או אפילו עירבו את הכלי בלימודיהם באקדמיה ובעבודות שהגישו שם. יש מי שכבר אימצו את היכולות הללו לחיי היומיום שלהם ואחרים אולי עוד חוששים או תוהים כיצד בכלל ניגשים ליכולות הללו.

גוגל דיווחה בפוסט שלה כי יש עשרה דברים שכדאי למשתמשים להפנים ולאמץ על מנת למקסם את יכולותיו של בארד.

החברה כתבה כי "בצוות חווית המשתמש, אנו מתמקדים בדרכים השונות שבהן אנשים משתמשים בבארד. במהלך החודשים האחרונים, למדנו שהם מגיעים אליו כדי לקבל עזרה בכל מיני פרויקטים – כמו כתיבת קורות חיים, יצירת שגרות אימון ותכנון חופשות חלומיות. ועכשיו, כשברד זמין ברוב העולם ובשפות המדוברות ביותר, אפילו יותר אנשים יכולים להשתמש בו כדי לבצע דברים".

כדי להפיק את המרב מבארד, אל תפחדו לשאול שאלות המשך. יצירת דיאלוג קדימה ואחורה יכולה לעזור לכם להבין טוב יותר את התגובות של בארד, ללמוד יותר על נושא ולנהל שיחה פרודוקטיבית יותר

הטיפים של גוגל

החברה המליצה למי שחדש בהתנסות בעבודה עם בארד ולא בטוח איך להתחיל, על 10 דרכים להתנסות בכך:

הטיפ הראשון הוא פשוט ללמוד משהו חדש – בארד יכול להעניק לכם קורס מזורז בכל נושא שאתם מעוניינים בו. לדוגמה, כותבת גוגל, שאתם יכולים לבקש מבארד שיערוך לכם היכרות עם טניס, כדי להתכונן לשיעור ראשון בתחום. למעשה ביכולתכם לבקש מבארד לסכם עבורכם כל נושא שאתם סקרנים לגביו ופשוט להנות מהתוצאות.

הטיפ השני הוא נתחו תמונות וצרו תוכן קשור – ביכולתכם להעלות תמונה ולבקש מבארד לשתף מידע שיאתר עליה, או ליצור תוכן על בסיסה. גוגל מציעה לכם לנסות לשתף תמונה של הערות בכתב יד שצילמתם, ולבקש מבארד לכתוב אימייל תקציר שלהן. אפשרות נוספת לדוגמה היא להעלות תמונה מהחופשה האחרונה שלכם, ולבקש מבארד ליצור לה כיתוב.

טיפ שלישי – כתבו טיוטה – בארד יכול לעזור לכם לכתוב תוכן כמו מיילים, מכתבים, פוסטים בבלוג ותוכניות עסקיות. גוגל מציעה שתתחילו עם הנחיה פשוטה לצ'אטבוט, משהו בנוסח: "כתוב מכתב מקדים לתפקיד מנהל מדיה חברתית", ואז תגלו שבארד יספק לכם שלוש טיוטות נפרדות לבחירה. ביכולתכם לבקש ממנו לשנות את הטון והסגנון (פשוט, ארוך, קצר, מקצועי או קליל), ואז תוכלו לייצא את התוצאה שאהבתם ישירות לג'ימייל (Gmail) או ל-גוגל דוקס (Google Docs). עוד פעולה מהנה שהחברה מציעה היא לבקש מבארד לכתוב סיפור לפני השינה, שהוא יכול להקריא בקול רם לילדים.

טיפ רביעי – השוו את האפשרויות שלכם. תוכלו ליצור עם בארד השוואות במגוון רחב של נושאים, עם מידע רלוונטי שיעזור לכם להבין טוב יותר את תוצאות ההשוואה. החברה ציינה שביכולתכם לבקש מבארד למשל לערוך השוואה ולענות לכם האם יותר כדאי לרכוש אוכל מוכן או לבשל אותו לבד, והוא ידע לבדוק עבורכם את העלויות ואת שאר הנתונים הרלוונטיים (שביכולתכם לבקש ספציפית) ולספק שורה תחתונה.

טיפ חמישי – התחילו פרויקט. לפי גוגל ניתן להתמודד טוב יותר עם פרויקט חדש בעזרת בארד. לדוגמה, אתם יכולים לבקש ממנו לעזור לתכנן תוכנית אימון של ארבעה שבועות שתכניס אותך לכושר או לבקש ממנו לערוך עבורכם תוכנית למעבר לתזונה בריאה יותר.

מחוללת מהפכה. ה-GenAI, שיוצרת תוכן ומשנה את העולם.

מחוללת מהפכה. ה-GenAI, שיוצרת תוכן ומשנה את העולם. צילום: אילוסטרציה. ShutterStock

טיפ שישי – ליצור קוד – גוגל מסבירה כי אנשים ממשיכים להשתמש ב-בארד לשם עזרה במשימות קידוד, כולל הסבר על קטעי קוד. לדבריה, יכולת זו מועיל במיוחד אם אתם לומדים על תכנות בפעם הראשונה, או שאתם זקוקים לתמיכה נוספת בתחום.

טיפ שביעי – תכננו טיול – לפי החברה, בארד יכול לעזור לכם בתכנון חופשה אידיאלית. בקשו ממנו מידע על יעד ספציפי או שיצור מסלול שלם עם כל הפעילויות והאטרקציות שאתם רוצים לחוות במקום המסוים שאליו חשבתם לנסוע. אפשר גם לבקש ממנו למצוא מקום לפי דרישה – למשל, אי אקזוטי עם מלון נופש ואתרי טבע מסקרנים. זיכרו שניתן להתאים אליכם עוד יותר את מסלול הטיול שיספק בוט, על ידי שיתוף פרטים רבים ככל שניתן.

טיפ שמיני – סיעור מוחות לרעיונות יצירתיים – אם אתם נתקל באתגר יצירתי, בארד יכול להיות נקודת התחלה מועילה. לדוגמה, אם אתם אמנים, תוכלו לבקש מבארד לעזור לכם להמציא כותרת ליצירה האחרונה שלכם. תוכלו גם לבקש ממנו סלוגנים ותיוגים אפשריים לעסק.

טיפ שביעי – לבטא טוב יותר את המחשבות והרגשות שלכם – בארד יכול לשמש כעורך אישי פרטי, לעזור לכם לארגן את המחשבות שלכם ולהציע לכם ייעול של הניסוח והדקדוק. גוגל סיפקה דוגמה: "אתם למשל יכולים לבקש מבארד לכתוב תגובה המתנצלת על כך שאינכם יכולים להשתתף בחתונה של חבר, או פשוט לשאול את בארד, 'מהי דרך טובה יותר לומר…?'"

טיפ עשירי – פשוט צ'אט – הענקית ממאונטיין ויו, שלבטח תשמח להתמתג כענקית ה-GenAI בקרוב, מבהירה שבסופו של יום אין צורך להשתמש בבארד דווקא כשיש פרויקט ספציפי. אתם יכולים פשוט להשתעשע איתו, אם תבקשו ממנו למשל לספר לכם בדיחה, וניתן פשוט לשוחח איתו על התחביבים ותחומי העניין שלכם. גוגל אף סיפקה רעיון מעניין וכותבת "אתם יכולים אפילו לבקש מבארד להתנהג כדמות האהובה עליכם, ולנהל איתה שיחה".

לסיכום מזכירה החברה כי "כדי להפיק את המרב מבארד, אל תפחדו לשאול שאלות המשך. יצירת דיאלוג קדימה ואחורה יכולה לעזור לכם להבין טוב יותר את התגובות של בארד, ללמוד יותר על נושא ולנהל שיחה פרודוקטיבית יותר".

דוגמה לבקשה שלי מבארד לפרטים על הופעות בחיפה.

דוגמה לבקשה שלי מבארד לפרטים על הופעות בחיפה. צילום: לכידת מסך משיחה עם בארד של גוגל

וקצת פרטים טכניים

מה שצריך כדי לעבוד מול בארד הוא חשבון גוגל אישי, או חשבון Google Workspace שמנהל המערכת שלכם איפשר לו גישה ל-בארד. עדיין לא ניתן לגשת לבארד עם חשבון גוגל המנוהל על ידי Family Link או עם חשבון Google Workspace for Education שהוגדר מתחת לגיל 18. בעקרון המשתמשים אמורים להיות בני 18 ומעלה, ולא תוכלו לגשת לבארד כאשר המערכות של גוגל מציינות שאתם מתחת לגיל היעד הזה.

בארד מוצע בינתיים רק בגרסה הושלחנית ובדפדפנים: כרום, ספארי, פיירפוקס, אופרה ו-Edgium.

שימו לב שבארד מדבר בהרבה שפות ושליטתו בעברית כבר טובה בהחלט. מאידך, אנגלית קצת יותר טבעית לו, וקחו בחשבון שאם למשל ביקשתם ממנו לכתוב טקסט באנגלית, תוכלו בהמשך להורות לו "עכשיו תרגם זאת ל…", ובתוך שנייה תקבלו את הפלט בשפה שבה חפצתם.

כיצד להירשם לשירות עליכם להיכנס לכתובת: bard.google.com בדפדפן ולבקש להצטרף לרשימת ההמתנה. לרוב תקבלו אישור מהיר, וקדימה – התחילו את הרפקת ה-AI היוצרת שלכם. בהצלחה!

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Some1

    אני נתתי יותר מידי הזדמנויות לבארד הוא פשוט מזעזע מחרטט בלי סוף ולא מפסיק לדמיין ולהמציא דברים עם מקורות מזויפים לא עוזר בשום דבר, פשוט בכלום זה הזייה שחברה כמו גוגל לא מצליחה לעשות דבר כל כך פשוט בצורה מקצועית יש את קלאוד שהוא פי 100 יותר טוב מבארד ועוד הרבה פשוט לא שווה מאמץ לנסות אפילו להתכתב איתו

    1. יוסי

      הדבר היחיד שאפשר לעשות איתו זה להריץ דאחקות.

    2. תות אריה

      נשמע שהוא שטותניק גנוב על כל הראש ((: אבל טרם ניסיתי. אנסה השבוע או שבוע הבא..

אירועים קרובים