נשים ומחשבים: נטע פודוליאק, אקרוניס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נטע פודוליאק, ראשת צוות MDR באקרוניס

נטע פודוליאק, ראשת צוות MDR באקרוניס.

שם ותפקיד: נטע פודוליאק, ראשת צוות MDR באקרוניס.

השכלה/שירות צבאי: "שירתתי בחטיבת ההגנה בסב"ר, בתור מגינת סייבר, במשך חמש שנים. הייתי אחראית על מחקרים טכנולוגיים, ניהול אירועים ומבצעים ברמות שונות".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"האמת היא שבמקור הייתי בטוחה שאני הולכת לפתח קריירה במוזיקה. הייתי פסנתרנית במשך כ-14 שנים, עם תשוקה מאוד עמוקה למקצוע. לצערי, בדיוק לפני הגיוס קרעתי גיד ונמנע ממני לנגן. חיפשתי משהו שהוא אומנותי לפחות כמו הנגינה, וגיליתי את עולם המחקר והסייבר דרך הצבא. יש המון אומנות ויצירתיות בסייבר, במיוחד בעולמות מדעי הנתונים והאנליזה".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"אני חושבת שיש לתעשיית ההיי-טק עוד כברת דרך לעבור עד לכדי שוויון מוחלט. זה מתבטא בדברים די קטנים, שנראים מובנים מאליהם, אבל מדובר ברגעים ואפילו במילים ייחודיות שהן שונות למגדרים השונים. כבר ראיתי מקומות בצבא שנקראים 'מדורי נשים' או 'יחידות גברים', וגם ב-'אזרחות'. במדיה וברשתות אנחנו תמיד שומעים על קבוצת תוקפים, על קבוצת חוקרים, על האקר ועל אנליסט. מרבית אנשי ההיי-טק שאני מכירה שמים לעצמם מודל לחיקוי גברי בתחום, ורוצים לשאוף להיות כמוהו. זוהי צורת מחשבה מסוימת, ואלה דברים שאנחנו נוטים לא לשים לב אליהם, כי ככה הורגלנו".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"לא באקרוניס. אבל, כשהייתי בתהליך חיפוש עבודה, היו חברות שהתמיינתי אליהן ששם שאלו אותי שאלות או אמרו דברים שכנראה שהמראיינים לא היו מרשים לעצמם להגיד אותם למישהו במגדר אחר. כוונתי היא לשאלות כמו: 'את עוד צעירה, את לא רוצה לתכנן משפחה?', או להערות כמו: 'בגילך את רוצה לעבוד? את צריכה ללכת לטייל בעולם'!. כשנתקלתי בזה, זה היה די הלם בשבילי, בעיקר כי עם שאלות כאלה, אני לא מבינה האם החברות האלה רצו לגייס עובדים או עובדות, או לא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים