נשים ומחשבים: ליאת ויסמן, וואן זירו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ליאת ויסמן, מפתחת בק אנד ב-וואן זירו

מפתחת בק אנד בוואן זירו, הבנק הדיגיטלי.

שם: ליאת ויסמן.

תפקיד: מפתחת בק אנד בוואן זירו (ONE ZERO), הבנק הדיגיטלי.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: מובילה טכנולוגית ומפתחת בחברת פיוניר, מפתחת וראש צוות בחברת ריט טכנולוגיות, ועוד.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת בר אילן, סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בר אילן.

משפחה: נשואה לבנצי ואמא לתמר, דפנה, הדס ולפיבי הכלבה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אני חושבת שזה תמיד היה שם. כבר בכיתה ד' (כשהמורה לחשבון לקחה אותי הצידה כדי שאתקדם מהר יותר בחומר הנלמד) ובלימודי המחשבים בתיכון (כשהיינו שלוש בנות בכיתה של ארבעים תלמידים), או בבית (כשאמא שלי דחפה אותי לפתח את לימודי תחומי המדעים וללכת לחוגי נוער שוחר מדע). היה שלב שבו ניסיתי לחשוב על אפשרויות אחרות, אבל כנראה שזה חזק ממני.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני מאמינה שהשוויון והגיוון חשובים מאוד בתעשייה ושיש שאיפה ורצון להגיע לשוויון מגדרי. אני שמחה וגאה לעבוד במקום עבודה שבו יש מספר גבוה למדי של נשים בכלל ושל מנהלות בפרט, ושדוגל במקצועיות ובסביבה תומכת לכל העובדים, וכמובן גם לנשים.

עם זאת, אני חושבת שמגילאי ילדות קיימת חלוקה מגדרית מסוימת, ופחות חשיפה של בנות לתחומים טכנולוגיים, ולכן יש פחות נשים בכל התעשייה. כאמא לשלוש בנות, אני עושה כמיטב יכולתי כדי ללמד את הבנות שלי שהן יכולות לעשות הכול, וחושפת אותן לכל התחומים. הן יודעות למשל שאני זו שמרכיבה ומתקנת דברים בבית, ומשתפות איתי פעולה באהבה שלי למשחקי הרכבה ולמשחקי חשיבה.

אני רואה שבשנים האחרונות יש ניסיון לשנות את המצב ולחשוף את כל הילדים לתחומים טכנולוגיים ולוגיים כבר בגיל בית הספר היסודי. אני מקווה שזה אכן יוכיח את עצמו, ושבעוד אי אילו שנים השאלה הזו תשמע לנו הזויה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא נתקלתי אישית באפליה ישירה ומבחינה מקצועית – תמיד הרגשתי שווה ומוערכת, וכך אני מרגישה גם בתפקידי הנוכחי. אצלנו בבנק יש הרבה מנהלות שאותן אני מאוד מעריכה ומכבדת. זה מעצים מאוד לעבוד בסביבה כזו ואני שמחה וגאה שנפלה בחלקי הזכות לעבוד במקום בו עובדות כל כך הרבה נשים מוכשרות (ואנשים מוכשרים בכלל).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים