סורקים את אפליקציית הסריקה

אפליקציית PhotoScan של גוגל מקצרת מאוד את תהליך סריקת התמונות - אבל לא עושה הרבה יותר מזה ● האם היא שווה את ההורדה?

תמונות ישנות - לעידן הדיגיטלי. PhotoScan. צילום מסך

אחת הבעיות הגדולות בהמרה לפורמט דיגיטלי של תמונות ישנות, כאלה שצולמו בתקופה שבה סמארטפון לא היה משהו שאפשר בכלל לחלום עליו, היא שזה בדרך כלל כרוך ביותר מדי עבודה. או שרוכשים סורק מיוחד שיודע לסרוק פילם למחשב ולהפוך את הפילם לתמונות בזמן התהליך הזה, וזה ממש לא זול, או שמשתמשים בסורק רגיל, שקיים כמעט בכל מדפסת רב תכליתית, וסורקים תמונה, או כמה ביחד, ואז חותכים, מעבדים ושומרים.

לפני כשבוע השיקה גוגל (Google) תוספת חדשה לארסנל האפליקציות שלה בשם PhotoScan. האפליקציה הזו אמורה לגרום לנו להשתמש במה שיש למכשיר שלנו להציע כדי להקל במידה מסוימת על המרת התמונות של פעם ליקום הדיגיטלי של ימינו. זה פחות או יותר כמו פשוט לכוון את המצלמה של המכשיר אל עבר התמונות הישנות ולצלם אותן שוב, אבל קצת יותר מורכב והרבה יותר איכותי, על הנייר לפחות.

החלטתי לנסות ולבדוק האם PhotoScan מקיימת את ההבטחות שלה, והאם באמצעותה, הטלפון או הטאבלט שלנו יכולים להחליף את הסורק במדפסת הביתית שלי.

מה המסקנות?

כבר אחרי תמונה אחת הבנתי ש-Photoscan בהחלט מקצרת את התהליך. בתוך זמן קצר מאוד, שאפשר אפילו לספור אותו בשניות, תמונה שסרקתי נשמרה בזיכרון של המכשיר העייף שלי ויכול הייתי כבר לסרוק את הבאה. בכל שלב גם היה באפשרותי להעלות את התמונות שסרקתי ל-Photos, שירות אחסון התמונות בענן של גוגל – כולן בבת אחת או כל תמונה באופן ספציפי. עושים זאת על ידי לחיצה ארוכה ובחירת האפשרות להעלאה – כשהמטרה היא, כמובן, לחסוך מקום בשטח האחסון של הטלפון/הטאבלט.

אלא שזה הסוף של התהליך. בהתחלתו, ובהתאם להוראות שמופיעות לפחות בפעמים הראשונות על המסך, כיוונתי את המצלמה אל עבר תמונה שרציתי לסרוק, כך שהיא הוצגה כולה היטב על גבי המסך, בלי שחלקים ממנה חסרים. עדיף אפילו להשאיר מעט שוליים מסביב לתמונה. לחיצה על כפתור "הצילו" מעבירה למהלך הבא, שבו צריך להזיז את המצלמה לפי החץ שמופיע על המסך אל עבר ארבע נקודות סימון. זהו החלק הטריקי משהו בתהליך, ולוקח קצת זמן להתרגל להזיז את הטלפון בכיוון הנכון ובקצב הנכון, אבל בסופו של דבר זה מצליח.

אז מגיעים לחלק השני, שגם הוא פשוט למדי. האלגוריתם יוצר באופן אוטומטי מסגרת מסביב לתמונה שצולמה. ניתן להשתמש בברירת המחדל אבל אפשר גם ללחוץ על "ערוך את הפינות" כדי להגדיר באופן מדויק יותר את גבולות הגזרה. לצורך כך מופיעה זכוכית מגדלת כששמים את האצבע על פינה, כדי שניתן יהיה לבחון במדויק את המיקום בו רוצים להניח אותה. לאחר שקובעים את הפינות, האפליקציה מסדרת את התמונה בהתאם. אפשרות אחרת היא לסובב את התמונה בזוויות של 90 מעלות.

וזהו. אין יותר כלים. PhotoScan מתרכזת בדבר אחד בלבד – אך ורק סריקת תמונות לטלפון/לטאבלט. עריכת התמונה? הפיכתה ליפה יותר? בשביל זה יש אפליקציות אחרות.

האם היא עושה מה שהיא מבטיחה? כן, אבל זה תלוי מאוד במשתמש ולא באפליקציה. וכדי ללמוד איך לעשות את זה טוב יותר, מתי להשתמש במבזק ומתי לא, על איזה רקע לבצע את הסריקה וכדומה, מומלץ מאוד להשתמש בעזרה. מגיעים לשם לאחר שלוחצים על כפתור התפריט בצד השמאלי למעלה, בוחרים בעזרה ואז בסריקת תמונות.

להורדה לאנדרואיד (Android) לחצו כאן.

לגרסת ה-iOS לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים