Pali: צ'יינג' – גרסת האפליקציה

הכירו אפליקציה שהיא למעשה שירות החלפת כספים שמאפשר למשתמש להשוות בזמן אמת בין חלפני הכספים סביבו, או לחלופין להחליף בחינם עם משתמשים אחרים ● מוכנים לחיסכון של החיים שלכם?

Pali

טסים לחו"ל, חזרתם מחו"ל, צריכים להחליף מט"ח?

רובנו די אבודים כשאנחנו רוצים להחליף כסף. אנחנו לא יודעים לאן כדאי לפנות – האם צריך להסתכל על שערי קניה או מכירה? איך בכלל מחשבים את זה? ומה השורה התחתונה?

בשנים האחרונות שירותים טכנולוגיים שונים פתחו לתחרות ולשקיפות שווקים רבים והובילו לירידת מחירים ושיפור השירות לצרכן. Gett בתחום המוניות, Airbnb במלונאות וזאפ בקמעונאות הן רק חלק מהדוגמאות לשווקים שהשתנו לחלוטין עקב כניסת שחקנים טכנולוגיים. על אף זאת, תחום המרות הכספים נשאר סגור, חסר שקיפות ומאיים על הצרכן המצוי.

שלושה יזמים ישראלים הקימו את Paliבדיוק על מנת לשנות זאת.

אפליקציית ההחלפה, Pali

אפליקציית ההחלפה, Pali

Pali הוא שירות החלפת כספים שמאפשר למשתמש להשוות בזמן אמת בין חלפני הכספים סביבו, או לחלופין להחליף בחינם עם משתמשים אחרים. איך זה עובד? בצורה די פשוטה. על המשתמש להזין שני מטבעות – זה שיש לו וזה שהוא צריך, ואת הסכום של אחד מהם.  האפליקציה תציע לו רשימה של חלפני כספים ומשתמשים העונים לבקשה שלו, בהתאם לזמן, מקום ועלות. כל שנשאר לו לעשות הוא לבחור.

"לראשונה יוכל הצרכן להשוות בין מחירי הצ׳יינג׳ים, ולדעת בדיוק כמה כסף הוא מפסיד בכל החלפה״, אומר המנכ״ל והמייסד עילי גרנות. ״במקום להיכנס בצורה אקראית לעסק ולשלם בצורה עיוורת, הכוח עובר לצרכנים".

להחליף אחד עם השני

אך הבשורה המרכזית שמציע השירות היא האפשרות להחליף אחד עם השני, ולחסוך את העמלות והתשלומים בצורה מלאה. בכל פעם שהמשתמש יחפש לבצע החלפה, מלבד נתונים מהצ׳יינג׳ים הסמוכים אליו יוצגו לו גם משתמשים בקרבתו המחפשים החלפות הפוכות ממנו. השירות יאפשר למשתמשים לדבר ביניהם ולבחור לבצע את ההחלפה אחד עם השני בזמן ובמקום המתאימים להם.

"הדור שלנו מאמין בפתרונות חברתיים, למה לשלם כסף על החלפת מטבע אחד לאחר אם מאחוריך בתור עומד אדם שיכול להחליף איתך?״, מוסיף גרנות.

בנוסף, מעבר לחיסכון בכסף, בזמן ובכאב ראש, האפליקציה מאפשרת החלפה של מטבעות אקזוטיים (כאלו שלא נסחרים דרך קבע, כמו רופי הודי, ופזו ארגנטינאי), אפשרות להיפטר ממטבעות ששוכבים אצלנו במגירה – שאריות מטיולים קודמים, ועוד, וכל זאת ללא הגבלה בזמן או במקום.

מימין לשמאל: עידו גולדברג ועילי גרנות, Pali. צילום: יח"צ

מימין לשמאל: עידו גולדברג ועילי גרנות, Pali. צילום: יח"צ

כך או אחרת, השירות מכוון להיות התחנה הראשונה של כל משתמש בבואו להחליף כסף. האפליקציה הושקה לפני למעלה מחודש, וכבר מציגה נתונים מרשימים.   עיקר הפעילות מול הצ'יינג'ים מרוכזת כרגע באיזור תל אביב ובירושלים. בקרוב, כך מבטיחים היזמים, תתרחב הפעילות לכלל הארץ ובהמשך תתחיל החברה את פעילותה מעבר לים. "ישראלים הם אחד העמים המטיילים ביותר בעולם", מוסיף עידו גולדברג, שותף ומייסד. "כל ישראלי שטייל אחרי הצבא מכיר את התופעה בה בכל מקום בעולם ניתן לפגוש מטיילים ישראלים. עם Pali אפשר להתחיל להחליף כספים אחד עם השני בכל מקום, כבר היום. הכסף שיחסכו המטיילים בהחלפות הכספים הרבות בין מדינה למדינה ישמש אותם למה שכיף באמת בטיול", מסכם גולדברג.

גרנות, מייסד החברה, השתחרר לפני כשנה משירות כרס"פ בנחל. כחודשיים לאחר השחרור הוא טס דרך הסוכנות היהודית כמדריך במחנות הקיץ.  בעודו מחכה בצ'יינג' עלה לו הרעיון שרוב הסיכויים שחמש דקות לפניו או אחריו החליף מישהו דולרים לשקלים, ויחד הם היו יכולים לחסוך את העמלות. לאחר חזרתו לארץ הוא גייס את אחיו, אמרי, סטאז'ר לרפואה, ואת גולדברג, הסמ"פ שלו מהסדיר, ומאז הם עובדים על Pali.

נקודת מבט

Pali מציעה פתרון חכם ונגיש אשר אם יצליח לחדור את קהל המשתמשים, יהיה יכול להירכש על ידי מגוון חברות שישמחו לחיבור לפתרון החלפת מטבע-חוץ ללקוחותיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים