איך לנהל ולשמור על המידע בסביבת ענן היברידית?

עד סוף השנה צפויים קרוב ל-75% מהארגונים הגדולים בעולם לעבור לענן היברידי ● איך מבצעים את המעבר על הצד הטוב ביותר?

בחודשים הקרובים, שלושת רבעי מהארגונים הגדולים "יגעו" בענן ההיברידי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

שוק האחסון הארגוני מתמודד באחרונה עם אתגרים לא פשוטים בכל מה שקשור לניהול המידע המאוחסן והשליטה עליו. זהו, למעשה, אחד החסמים העיקריים שמונעים מארגונים להשתמש בענן כפלטפורמה לאחסון של המידע על כל המשתמע ממנו, ולא רק לשמור אותו במקום מסוים. הפתרון המסתמן הוא שימוש בעננים היברידיים.

על פי IDC, עד סוף השנה קרוב ל-75% מהארגונים הגדולים בעולם צפויים לבצע פריסות של עננים היברידיים. אבל בכך לא נפתרות הבעיות, אלא רק מתחילות. הארגונים מבקשים לקבל פתרונות שיביאו לכך שכל מרכיבי ניהול הנתונים בחלקים השונים של הענן ההיברידי יהיו מקושרים ויוכלו לעבוד יחדיו. מארג נתונים זה מאפשר שליטה על המידע והעברה חלקה שלו גם בתוך העננים בני הכלאיים, ללא קשר לסוג הטכנולוגיה אותה מיישמים.

האתגר של חברות האחסון

במילים אחרות, המנמ"רים מחפשים לאחסן את המידע שלהם בענן ההיברידי אבל עדיין להרגיש שהוא מצוי בחדר השרתים הצמוד אליהם. עיקר הבעיה הוא, אפוא, בקישוריות שבין המידע שנאגר בארגון לסביבות הענן.

זהו אתגר שחברות האחסון הגדולות מנסות להתמודד איתו בשנים האחרונות. הוא הופך להיות קריטי, בגלל הפיתוי של הארגונים לאחסן את המידע אצל ענקיות כמו גוגל (Google) או אמזון (Amazon), בגלל המחיר המוזל שהן מציעות ומשום שהשירותים שלהן מהווים חלופה לשימוש בכלים מותני רישיון.

הפתרון של נט-אפ

אחת החברות שהציגה פתרון לשילוב בין שימוש בענן היברידי לניהול יעיל, שמאפשר גמישות ושליטה על המידע, היא נט-אפ (NetApp). החברה עשתה זאת בעזרת ארכיטקטורה שנקראת Data Fabric.

המארג של Data Fabric כולל כלי אחסון מבוססי תוכנה שנועדו לשפר את כושר הניהול של המידע בקישוריות שבין הדטה סנטר הארגוני לעננים ההיברידיים. הנחת יסוד נוספת אותה היא פותרת מצביעה על כך שהלקוחות הארגוניים מחפשים כיום פתרונות הרבה יותר אחידים ואמינים לניהול המידע, הרבה מעבר לאחסון.

בישראל הוצג הפתרון בכנס התקשוב הביטחוני C5I מבית אנשים ומחשבים. הציג אותו ארז גל חן, מהנדס מערכות מידע וביטחון בנט-אפ.

לדבריו, "המידע הפך להיות חשוב כמו הנפט. מי שיש לו מידע בעל ערך ברשותו, כאילו גילה אוצרות מתחת לאדמה. לכן, הקריטיות של ניהול המידע והשליטה עליו גבוהה ביותר".

גל חן ציין כי "בין האתגרים של מנמ"רים בארגונים במעבר לענן מצויים היכולת לשלוט במידע ובמקביל שמירה על גמישות במעבר מספק לספק. המידע הוא שלי ואני לא יכול להרשות לעצמי שהוא לא יהיה מאובטח".

"הקושי הגדול הוא בהעברת המידע מהדטה סנטר לענן", הוסיף. "צריך להתאים כל סוג של מידע לענן שלו. הענן הוא דבר פיזי, בסופו של דבר, ולא כל השרתים של כל החברות דומים".

עוד הוא אמר ש-"Data Fabric נותן מענה לשתי בעיות עיקריות: יצירת סביבת אחסון פרטית על שרתים של ספקי שירותי ענן גדולים כמו אמזון וגוגל, ומענה לרצון לשמור על גמישות במעבר מספק ענן אחד לשני".

אנליסטים שהשתתפו בהכרזה על הפתרון, שהתקיימה לפני כשנה בארצות הברית, כתבו כי מדובר באחת ההכרזות החשובות בעולם האחסון, במיוחד עבור נט-אפ.

עם זאת, נט-אפ אינה החברה היחידה בתחום ולמתחרות הגדולות שלה יש פתרונות דומים. הקו המשותף בין ההכרזות של החברות הוא ניסיון לסייע למנמ"רים במסע הארוך שלהם אל עבר הענן ההיברידי, שמייצר להם אתגרים לצד סיכונים. הן גם מסייעות לחברות האחסון לשמור על מעמדן בשוק אל מול חברות האינטרנט הזריזות יותר, שמצליחות לייצר פתרונות לאתגרים שונים במהירות רבה יותר. חברות כמו נט-אפ שוקדות להזין את השוק הארגוני בפתרונות תוכנה, שרובם מפותחים בתצורה אג'ילית, כדי לענות על האתגרים המשתנים שהמנמ"רים ניצבים בפניהם, ולעתים הם בעצמם לא מודעים להם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים