הסקרים שיביאו לך קונים

אחרי שסיימנו את חגיגת המחקרים של הבחירות הגיע הזמן ללמוד כיצד מייצרים שאלון שילמד אותנו מי קהל הלקוחות שלנו ● עילי אבני לא מחכה לקולות החיילים

25/03/2015 18:31
עיליי אבני, מנכ"ל WebScience.pro

תקופת הבחירות הציפה את כולנו בסקרים. טעות דגימה, סטיית תקן, ממוצע ושאר מונחים סטטיסטיים התגלגלו על הלשון בשיחות סלון משל היינו מינה צמח באולפן חדשות 2. אך האם סקרים יכולים להקפיץ את המכירות של האתר שלנו? ויותר מזה, האם ניתן לעשות סקרים מבלי להוציא עשרות אלפי שקלים, ולהפיק מהן תובנות אמיתיות?

ובכן, מתברר שהתשובה היא כן, פעמיים. אחת התחושות המטעות ביותר לגבי סחר אלקטרוני (e-Commerce) היא ההרגשה שאנחנו מכירים את הקונים. כמו בחנות בשטח, אנחנו נכנסים עשרות פעמים ביום, בודקים כל פינה, מוצאים מידי פעם פידבק מלקוחות מרוצים או כאלה שהגיעו לשירות הלקוחות. אבל האמת היא שאנחנו לא מכירים את רוב הלקוחות.

מדוע? מכיוון שלהבדיל מחנות פיזית, בחנות אלקטרונית מי שאינו קונה הוא שקוף. אין לו קול, והוא מתאדה ברגע שלא מצא את מה שחיפש. מהותם של סקרים היא לתת לגולשים האלה במה ולהפוך אותם לקונים. יתרה מכך: בכל שאר השיטות, אנחנו מנתחים את התנהגות הגולשים – כמה זמן הם שהו בעמוד, כמה לחצו על קישור כלשהו. אבל סקר הוא השיטה היחידה בה ניתן לשאול את הגולשים מדוע. בלי פרשנויות, בלי הסקת מסקנות. פשוט הם. אז איך עושים סקר אינטרנטי מעולה? הנה כמה כללי זהב שכינסנו עבורכם:

 הגודל לא קובע: על מנת להתגבר על חוסר הסבלנות של הגולש, התחושה היא שצריך ליצור סקר קצר ככל האפשר, המציאות שונה. הרעיון המרכזי הוא ליצור סקר שאוגר את התשובות מידי שאלה ולא צריך לחכות לסופו על מנת לשלוח את התשובות. כך גם אם הגולשים נוטשים את הסקר, עדיין התשובות נצברות ונשלחות אלינו. אתם גם תופתעו לגלות עד כמה אנשים אוהבים לענות על שאלות.

השאלה החשובה בהתחלה? לא בהכרח. השאלה הראשונה בשאלון שלכם צריכה להיות השאלה הקלה ביותר. כזו שלא תדרוש מאמץ מהגולש. הדבר יקל על המשתמשים להיכנס ולהתחיל לענות על השאלות. גולש שהתחיל להשיב על סקר יש יותר סיכוי שישלים אותו. לאחר שהגולש התחמם אפשר לבדוק את הדברים החשובים באמת.

שאלות פתוחות – למה לא? אחרי השאלה הראשונה, אפשר ורצוי לתת לגולש מקום להתבטא. נכון, קשה יותר לנתח את התשובות, אבל התובנות והקול הייחודי של הגולשים יכול לבוא לידי ביטוי במדויק בצורה הזו. זה המקום שלכם לנסות להבין ומשם להשתפר.

לעקוב יום-יום אחרי הסקר: ברבים מהמקרים, אנשים שעונים על סקר מעלים בעיות אקוטיות, או מבקשים עזרה בתהליך הקנייה. מעקב יומיומי אחר התשובות בסקר יכול להפנות אתכם לבעיות שמציפים הגולשים, לפתור אותן ולסייע לחלק מהם להשלים את תהליך הקנייה לשביעות רצונם. כך, הניסיון להבין את הגולשים באופן כללי יכול לסייע לחלק מהם באופן פרטני ולסייע מידית בשיפור השירות באתר והגדלת המכירות.

לא חייבים להבטיח iPad: בין הסקרים הרבים שביצענו עד היום היו כאלה בהם הבטחנו תמריץ למשיבים (הגרלה של iPad למשל) והיו כאלה בהם סתם פנינו אל טוב ליבם של הגולשים. לא תמיד התמריץ גרם ליותר גולשים להשיב. לכן, גם אם אתם לא רוצים לתת פרסים, אפשר להתחיל לשאול את קהל הגולשים שאלות. הם יענו.

לא צריך לתכנת לבד: עזבו את האפיון וההקמה. ניתן כיום לרכוש מודולים של סקרים במודל SAAS כאשר כל הנדרש מכם הוא התקנת שורת קוד אחת באתר והזנה של השאלות. מכאן המערכת תעשה הכל בשבילכם.

הכותב הינו מנכ"ל WebScience.pro, המתמחה באופטימיזציה של אתרי אינטרנט וסחר אלקטרוני

להרשמה לכנס Real e-Commerce 2015 לחצו כאן

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים