"חברות ההיי-טק הישראליות נמצאות בשיא של גיוסים"

מה מניע איש היי-טק לעבוד דווקא בחברה זו ולא אחרת? האם העובדים הפוטנציאליים מעדיפים סטארט-אפים או חברות גדולות? ולמה לפעמים קשה לגייס? ויקי סבינסקי, מנהלת משאבי האנוש של קבוצת אמן, מסבירה

ויקי סבינסקי, מנהלת משאבי האנוש של קבוצת אמן. צילום: יח"צ

מהו המקצוע הנדרש ביותר בימים אלה בהיי-טק? יהיו שיגידו מפתחי מובייל, מומחי ענן, אולי אנשי ג'אווה (Java) או דוט.נט – כל התשובות האלה נכונות, אבל אם תשאלו את המנהלים של חברות ההיי-טק בישראל, רובם ישיבו: מנהלי גיוס.

תעשיית ההיי-טק נמצאת בפריחה בשנתיים האחרונות, עם שיא בגיוסים ואקזיטים. פרפקטו, דיאלוג'יק, קמינריו, סיטרה, קבוצת אמן, מעבדות לנדא, SimilarWeb AppsFlyer ,Windward ,JoyTunes ומטריקס הן רק חלק מהחברות שנמצאות בימים אלה בתנופת קליטת עובדים. למנהלי הגיוס ומשאבי האנוש שם לא חסרה עבודה.

אחת מהן היא ויקי סבינסקי, מנהלת משאבי האנוש של קבוצת אמן. לדבריה, "הביקוש בתחום ההיי-טק עלה מאוד בשנים האחרונות ורואים מחסור ברור בעובדים בעלי ניסיון".

מתי החלה תנופת הגיוסים?
"המגמה החיובית החלה ברבעון הקודם והמצב משתפר ברבעון הנוכחי, בייחוד בחודשים אלה, נובמבר-דצמבר. החברות השונות עושות את המקסימום לעמוד ביעדים שהוגדרו בתחילת השנה. בהתאמה לכך מושקעים מירב המאמצים במחלקות משאבי האנוש, מה שתורם לעלייה בביקוש לעובדים.

בימים אלה אנחנו נמצאים בשיא בכל הקשור לגיוסים ולכמות המשרות שנפתחות מדי יום. המטרה היא לאייש את התפקידים בהקדם האפשרי, כאשר הדרישות הן בעיקר לעובדים בעלי ניסיון וכישורים מתאימים".

מהן המשרות הפופולריות ביותר?
"בין המשרות הללו ניתן למצוא מפתחי Full stack, מומחי סייבר ואבטחת מידע, ומפתחי Front end".

באילו תפקידים יש מחסור ונתקלים בקושי בגיוס?
"כמעט בכל חברות ההיי-טק יש מחסור במפתחי מובייל, ג'אווה ודוט.נט".

כיצד חברות מפתות עובדים לעבוד אצלן?
"יש בתחום הזה הרבה גישות. חלק מהחברות נוקטות בגישה של 'חבר מביא חבר', במסגרתה עובד שמביא עובד חדש שנקלט בחברה זוכה לתגמול דוגמת נופש, מכשיר סלולרי חדש או מענק, בהתאם לתפקיד שסייע באיושו, והעובד החדש מקבל תנאים משופרים.

לעתים, חברות מציעות לעובדים החדשים תנאים סוציאליים משודרגים, כמו ביטוחי בריאות לעובד ולשאר בני המשפחה במחירים מוזלים, הנחות למופעים ונופשונים בארץ ובחו"ל, הסדרים עם בנקים למתן הלוואות בריביות ובתנאים מועדפים, השתתפות במועדוני צרכנות, מימון לימודים והשתלמויות בחו"ל, רכב וגמישות בשעות העבודה עם אופציה לעבוד מהבית. יש חברות סטארט-אפ וגם חברות גדולות דוגמת גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) שמציעות פינוקים מיוחדים כמו שף פרטי לעובדים, יוגה ועיסוי.

חלק גדול מהפיתוי נעשה, כמעט כמתבקש בעולם חיפוש העבודה, באמצעות לינקדאין (LinkedIn), שלדברי סבינסקי "תורמת לא מעט לחיפוש אחר העובדים. החברות מעסיקות אנשים שעוקבים אחרי עובדים פוטנציאליים בלינקדאין ופונים אליהם על פי קריטריונים שונים כמו גיל העובד, מיקום וניסיון. הם מציינים בפני המועמדים את היתרונות במשרה החדשה ומציגים אותה כשלב ההגיוני הבא בקריירה שלהם".

סבינסקי דיברה גם על הגורמים המביאים עובד לבחור באיזה מקום לעבוד. "מדובר בסט של קריטריונים שמשפיעים על ההחלטה", אמרה. "ראשית, לעובד ההיי-טק חשוב האתגר בעבודה ועיסוק בתחום שצפוי לצמוח ולהתפתח דוגמת מובייל, ענן או האינטרנט של הדברים. שנית, חשוב לו לעבוד בארגון ידוע, כדי שתהיה לו האפשרות להתגאות בכך מול חברים ומכרים. יתרה מזאת, ניתן לראות שחברות סטארט-אפ רבות משקיעות בשנה האחרונה בשיווק ויחסי ציבור לא מאחר שהן צריכות להגדיל מכירות אלא על מנת לשכנע עובדים לבוא לעבוד אצלן ולשמר עובדים קיימים. מרכיב נוסף שמשפיע על הבחירה הוא כמובן השכר והתנאים, אם כי זו לא הסיבה העיקרית.

לבסוף, ההחלטה טמונה באופי האדם, האם הוא רוצה לעבוד בחברה יציבה וגדולה, שתספק לו עבודה לטווח הארוך, או שהוא מעדיף לעבוד בסטארט-אפ, עם סיכוי לקבל אופציות ולעשות אקזיט. רוב העובדים יעדיפו את המקום היציב והגדול. בכל מקרה, לגיל ולביטחון הכלכלי יש השפעה גדולה בבחירה זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים