רעידת אדמה נדירה בחוף המזרחי של ארה"ב: קווי הסלולר נפלו מהעומס, טוויטר ופייסבוק הוצפו

האזרחים המבוהלים שביקשו להשתמש במכשירי הסלולר, גילו לאכזבתם שחלק ניכר מהם לא מסוגל להוציא ולקבל שיחות ● חברות הסלולר מסרו, כי אמנם לא נגרמו נזקים תשתיתיים לרשתות שלהן, אולם עומס השיחות גרם לשיבושים בשירות ● אחד המשתמשים בטוויטר ציין, כי היה מהיר יותר להתעדכן דרך האינטרנט בחדשות האחרונות, מאשר לצאת מהבניין ולהסתכל בעצמך

רעידת אדמה נדירה הורגשה אמש (ג') בחוף המזרחי של ארצות הברית – מצפון קרוליינה ועד בוסטון, וגרמה בין היתר לשיבושים קשים ברשתות הסלולר, שנפלו בחלקן לאור העומס הכבד. משהבינו שאין באפשרותם לצלצל לקרוביהם, פנו תושבים רבים לרשתות החברתיות טוויטר (Twitter) ופייסבוק (Facebook) והעבירו את מסריהם באמצעותן.

רעידת האדמה, שנמדדה בעוצמה של 5.9 בסולם ריכטר, אירעה בסמוך לשעה 14:00 שעון ניו-יורק (21:00 שעון ישראל). לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק רב, אולם מבנים אסטרטגיים דוגמת הפנטגון בוושינגטון ובית העירייה בניו יורק, פונו מיושביהם.

האזרחים המבוהלים שביקשו להשתמש במכשירי הסלולר, גילו לאכזבתם שחלק ניכר מהם לא מסוגל להוציא ולקבל שיחות. על פי הדיווחים בטוויטר, השיבושים הורגשו בעיקר בערים הגדולות, דוגמת ניו-יורק ו-וושינגטון, שם גם נפגעו שירותי הדטה והתא הקולי. עם זאת, יכלו רוב המנויים לשלוח ולקבל הודעות SMS ולהשתמש ברשת הטלפוניה הקווית, שפעלה כסדרה.

חברת הסלולר ורייזון (Verizon) מסרה, כי לא נגרמו נזקים תשתיתיים לרשת שלה, אולם עומס השיחות גרם לשיבושים בשירות עבור חלק מלקוחותיה. "אמנם נרשמו תקלות חלקיות באזור החוף המזרחי ב-20 הדקות שאחרי הרעידה, אך עד מהרה שב לפעול השירות כסדרו", הצהירה ורייזון. "אנו ממשיכים לנטר את הרשת".

הודעה דומה מסרה חברת הסלולר ספרינט-נקסטל (Sprint Nextel), לפיה "אנו חווים עומס אדיר של שיחות, כמתבקש לאחר אירוע מהסוג הזה. אנו מבקשים מלקוחותינו להתאזר בסבלנות וממליצים להם לשלוח SMS במקום להתקשר".

משתמשים רבים, כאמור, פנו לרשתות החברתיות – חלקם כדי לעדכן את קרוביהם שהם בריאים ושלמים, ואחרים כדי לדווח על האירוע, להתעדכן בחדשות ואפילו כדי להתבדח מעט. שתיים מהמגמות הפופולאריות ביותר בשירות טוויטר אמש היו earthquake# ("רעידת אדמה") ו-ifeltthat# ("הרגשתי את זה"). אחד המשתמשים ציין, כי היה מהיר יותר להתעדכן דרך האינטרנט בחדשות האחרונות, מאשר לצאת מהבניין ולהסתכל בעצמך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים