בכיר בסאפ: "ה-ERP חי, בועט ומשתולל"

לואיס מורגיאה, מנכ"ל SAP Business One, הגיע ארצה לחגוג 20 שנה למערכת ה-ERP, בעלת השורשים הישראליים ● לדבריו, "כלל הארגונים מצויים כיום בתחרות שונה מבעבר - מול ארגונים מחוץ לארצם"

לואיס מורגיאה, מנכ"ל SAP Business One. צילום: אורן אגמי

"איני אוחז בעמדה לפיה שוק ה-ERP מת ונעלם. בניגוד לכל הדיבורים, שוק ה-ERP בעולם – וגם בישראל, חי בועט, מרגש ומשתולל", כך אמר לואיס מורגיאה, מנכ"ל SAP Business One.

מורגיאה, סגן נשיא סאפ, הגיע ארצה לחגוג עם הסניף הישראלי של ענקית היישומים הגרמנית יום הולדת לפיתוח המערכת. לפני 20 שנה הכריז ראובן אגסי על מערכת הנהלת חשבונות בשם "מנהל", שנועדה להתחרות בין היתר בתוכנת "חשבשבת" ששלטה בשוק. ב-2002 רכשה סאפ את "מנהל" כדי להיכנס לתחום ה-ERP לארגונים קטנים ובינוניים, ושינתה את שם הפתרון ל-SAP Business One.

לדבריו, "המגמות הטכנולוגיות משפיעות על כלל הארגונים, אבל עוד יותר על ארגונים קטנים, וחלק מהבינוניים, שאין להם מנמ"ר. כלל הארגונים מצויים כיום בתחרות שונה מבעבר, מול ארגונים מחוץ לארצם. לעתים הם נדרשים לניהול התפעול, של הסניפים או בחו"ל. המובייל הופך להיות חזות הכל בארגונים, ולמידע יש יותר ערך עבור מקבלי ההחלטות בארגון. על כל אלה אנו מנסים לענות עבור ארגונים חסרי תשתית IT, או נטולי מנמ"ר".

מרבית הלקוחות הולכים לענן

"כבר מימיה הראשונים, מערכת ה-ERP הייתה ברישוי", אמר מורגיאה. "אבל זה השתנה: כיום 90% מהלקוחות בארצות הברית הם בענן, ובשאר העולם המגמה הולכת וצומחת. יש לנו כ-57 אלף לקוחות ארגוניים ברחבי העולם. מדי רבעון, אנו גדלים ב-1,000 לקוחות חדשים".

על פי מורגיאה, "פוטנציאל הצמיחה שלנו הוא עצום. תחום ה-ERP ל-SMB, משמע – מערכות לארגונים בני פחות מ-500 משתמשים, מורכב מהמון שחקנים מקומיים בכל מדינה, למעט סאפ (SAP) ומיקרוסופט (Microsoft). אנו מספר ארבע בעולם, עם נתח שוק של 0.8%, כשהמוביל אוחז ב-2.4% נתח. אורקל (Oracle) ואינפור (Infor) כלל לא נמצאות במגרש זה. זו ההזדמנות הגדולה שלנו כיום: השקעה בפיתוח הדור הבא של ERP, שכולו רץ בענן, על גבי In Memory, עם תפיסת 'מובייל תחילה'. זו השקעה שספקיות ה-ERP הקטנות לא יכולות לעשות, ולכן הן תיעלמנה – ומשם תבוא הצמיחה שלנו".

"40% מכוח האדם שלי הם עובדי פיתוח הפועלים בישראל, קנדה, סלובקיה וסין", אמר מורגיאה. "בשנים האחרונות שיפרנו את הטכנולוגיה בלא הרף, הוספנו יכולות CRM, אופציות ענן ומובייל, כלי קבלת החלטות, ומסד נתונים חזק בבסיס המערכת. אנו מביאים לשוק מערכת קלה להטמעה ולשימוש, עם אנליטיקה רבת עוצמה, ויכולות לעבודה במדיה החברתית. אנשי המו"פ בישראל מסונכרנים עם צוותים אחרים, ונמצאים גם בקשר ישיר עם הלקוחות המקומיים, מה שמניב משובים ומוסיף ערך, לנו וללקוחות".

"מוצרי הדור הבא של ERP", הוסיף, "יתבססו על ארכיטקטורה של מיקרו-שירותים, עם יכולת פיתוח אפליקציות חדשות במהירות, עם ממשקי משתמש סטנדרטיים. הלקוחות יעסקו בעסקיהם וישלמו לפי צריכת השירות.

כי מציון תצא תורה

סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל, החלה לעבוד ב"מנהל" ב-1998, והייתה אחת המנהלות הבכירות שם. לאחר הרכישה על ידי סאפ, ניהלה את הסניף הישראלי של הנרכשת. היא עומדת בראש הסניף המקומי של סאפ זה חמש שנים, ולפני כן הייתה סמנכ"לית התפעול שלו.

סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל. צילום: אורן אגמי

סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל. צילום: אורן אגמי

לדבריה, "'מנהל' היה בית ספר עסקי ובית ספר לחיים, כי עשינו שם הכל, מפיתוח ועד מכירות, ממיתוג ועד שיווק. אחת המורשות של אגסי היא בצורך 'לעשות את המייל הנוסף', להביא לכך שהמערכת תהיה עסק תמידי – ולא רכישה קטנה שנעלמה. המסע שהרכישה עברה הוא העדות להצלחתה – החל מהגעה לשוק, התצורה האחודה, המשך הבנייה של המערכת, ועד למיתוג". בישראל, אמרה נבון, יש 4,400 לקוחות SAP Business One, וקצב הגידול עומד על ארגון חדש אחד מדי יום.

לדברי נבון, "אנו כיום מגיעים לארגונים קטנים ומדברים עימם באותה שפה ובאותם תהליכים עסקיים כמו ארגונים גדולים. כולם נדרשים לעבור את המסע הדיגיטלי – ארגונים קטנים יוכלו להפיק מממנו יותר ערך מהגדולים". מורגיאה ציין כי "אני מצפה מהסניף הישראלי שימשיך לגדול בקצב הגידול הנוכחי, העומד על נתון דו-ספרתי באחוזים בשנה".

"הכלכלה הדיגיטלית היא אתגר, אך גם הזדמנות עבור עסקים קטנים ובינוניים", סיכם מורגיאה. "היא מאפשרת לעסקים אלה לצמוח בהיקפים שלא התאפשרו להם בעבר – עם בניית מותג גלובלית, עבודה במדיה החברתית, ושיווק ומסחר בכל העולם. לטובת קידום העסק, נדרשת פלטפורמת IT ועליה – מערכת ERP. אנו שמחים לחגוג 20 שנה, ניפגש בעוד 20 שנה, אז נוביל את התחום עם מיליון לקוחות. זה אפשרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים