טים קוק מבטיח: אפל נשארת עם ה-Mac

בתגובה לתהיות הולכות וגדלות מבהיר מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה כי ליין המחשבים השולחניים של החברה לא גווע ואף עומד להתחדש בקרוב ● האם אלה הם באמת פני הדברים?

נכנס חזק בפייסבוק. טים קוק, מנכ"ל אפל

מבקריה של אפל (Apple) טוענים כבר במשך זמן רב שהענקית החליטה להשאיר את תחום מחשבי ה-Mac שלה על אש קטנה בלבד. ובאמת, ה-Mac Pro ו-Mac mini מנוונים כבר שנים רבות.

בכל הקשור ב-iMac החברה מתמודדת עם תחרות הולכת וגדלה מצד יריבים כמו Surface Studio של מיקרוסופט (Microsoft) ואילו ה-MacBook הוא אולי דק וקליל מאי פעם, אבל לא חזק יותר.

קוק: "לא זנחנו את התחום"

בסשן שאלות ותשובות שהתקיים ברשת העובדים הפנימית של אפל ביום ב', נשאל מנכ"ל אפל, טים קוק, שאלה פשוטה על ה-Mac – קו המחשבים השולחניים של אפל.

על פי תמליל שפרסמה TechCrunch עובד אפל שאל את קוק: "הייתה לנו השקת MacBook Pro גדולה בחודש אוקטובר ושדרוג עוצמה ל-MacBook באביב הקודם. האם מחשבי Mac שולחניים אסטרטגיים בעבורנו"?

קוק מיהר לענות לעובדים: "יש לנו מחשבים שולחניים מעולים על מפת הדרכים שלנו, ולא זנחנו את התחום". הוא הבטיח והוסיף כי "אף אחד לא צריך לדאוג בקשר לזה".

מחשבים שולחניים חשובים ואפילו קריטיים לבני האדם

בתשובתו הנרחבת יותר של קוק, כתב המנכ"ל לעובדיו כי "שולחן העבודה הוא מאוד אסטרטגי בעבורנו. הוא ייחודי לעומת ה-notebook, כי אפשר לכלול ביצועים רבים יותר בשולחן העבודה – המסכים הגדולים יותר, הזיכרון והאחסון הנרחבים ביותר, המגוון גדול יותר של של I/O והביצועים המהירים ביותר. ישנן סיבות רבות מדוע מחשבים שולחניים הם באמת חשובים, ובמקרים מסוימים קריטיים, לאנשים".

"הדור הנוכחי של ה-iMac הוא מחשב שולחן העבודה הטוב ביותר שאי פעם נעשה ותצוגת הרשתית 5K היפה שלו היא תצוגת שולחן העבודה הטובה ביותר בעולם", הוסיף קוק וטען.

קוק לא נוהג לכנות את המחשבים השולחניים של החברה בשם Mac, שהיה הכינוי של קו המוצרים הוותיק של  אפל. הוא כן מציין מחשבים שולחניים מספר פעמים בתשובתו, אך לא עושה שימוש אף פעם בשם המפורש של תוכנת שולחן העבודה של אפל, למעט אזכור אחד של מחשב קיים (ה-Retina iMac, אשר לא עודכן ברכיבים חדשים כבר למעלה משנה).

אין עוד צוות Mac ייעודי

אלא שדיווחים מהשטח מציגים תמונה מעט שונה. אתמול(ג') דיווח בלומברג (Bloomberg) אודות הצרות הפנימיות שאיתן מתמודדים אפל וצוות העובדים שלה בכל הקשור ב-Mac, ואף סיפק עדכונים על החידושים הקרבים של השנה הבאה.

השורה התחתונה שמסכמת את הפירוט הזה היא – השינויים והחידושים בתחום ה-Mac עומדים להיות קלים בלבד. ה-iMac יקבל מעבד AMD גרפי חדש ויציאות USB-C, בעוד שה-MacBook Pro וה-MacBook יראו שדרוגי מעבד קלילים.

הכתב של בלומברג, מארק גורמן, טוען כי אפל מחדשת את הנדסת התוכנה שלה ולכן אינה מתחזקת יותר צוות שמוקדש כולו למערכת ההפעלה Mac. במקום זאת עוברים מהנדסי החברה לעבוד גם על ה-iOS וגם על ה-MacOS, בתקופה שבה ה-Mac כבר נמצא בעדיפות נמוכה יותר בסדר היום של החברה.

טראמפ משפיע גם על ה-Mac

מחשבי ה-Mac מושפעים גם ככל הנראה מרוחות השינויים הפוליטיים המנשבות בעוז לאחרונה – הנשיא הנבחר דונלד טראמפ הבטיח להחזיר משרות ייצור לארצות הברית ומתח ביקורת על אפל שמייצרת בעיקר בסין. אלא שדווקא את ה-Mac Pro שלה ייצרה החברה בארצות הברית, אך היא נאלצה לאמץ כלי ההרכבה משלה ולאמן צוות ייצור משלה, שילמד כיצד להרכיב את המחשבים, מה שהאט את תהליך הייצור.

קוק, שהיה אחד מקבוצת מנהלים בכירים שנפגשה עם טראמפ בשבוע שעבר במעין פסגת פיוס לצורך התוויית דרכו של ענף הטכנולוגיה בעידן הרפובליקני החדש בהנהגת טראמפ – מקווה אולי להדוף ביקורת עתידית מטעם הנשיא.

במה שכתב לעובדים, הסביר קוק כי יצירת מקומות עבודה, רפורמה במס, אנרגיה מתחדשת וזכויות אדם הם רק חלק מהנושאים שיושפעו מהממשל הנכנס, והסביר כי חשוב בעבור אפל להתייצב לצד השולחן כאשר שיחות על סוגיות כאלה מתקיימות.

"באופן אישי, אף פעם לא מצאתי שלהתמקם מאחורי הקלעים זה דבר מוצלח", כתב קוק. "האופן שבו אתה מנסה להשפיע בנושאים אלו הוא להימצא בזירה. אז אם זה במדינה הזאת, או באיחוד האירופי, או בסין או בדרום אמריקה – אנחנו מעורבים. ואנחנו מעורבים כשאנו מסכימים וכשאנו לא מסכימים".

"אני חושב שזה מאוד חשוב לעשות את זה כי אתה לא משנה דברים רק בצעקות. אתה משנה דברים על ידי כך שאתה מציג לכולם למה הדרך שלך היא הטובה ביותר. במובנים רבים, זה דיון על רעיונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים