מיהם הסטארט-אפים הטובים בישראל?

האתר Business Insider דירג את החברות הבולטות באומת הסטארט-אפ ● יש כמה הפתעות

ישראל - אומת הסטארט-אפ. צילום אילוסטרציה: BigStock

חיזוק למיתוגה של ישראל כ-"אומת הסטארט-אפ": האתר הכלכלי הבינלאומי הנחשב Business Insider פרסם אתמול (ב') רשימה שמדרגת את 21 הסטארט-אפים הטובים ביותר במדינה, לשיטתו. הרשימה כוללת חברות מוכרות יותר, אבל גם כאלה שפחות.

שני המקומות הראשונים צפויים למדי: Gett כובשת את הפסגה ו-Waze מיד אחריה. באתר מציינים את פעילותה העולמית של אפליקציית המוניות – בבריטניה, רוסיה, חלקים מארצות הברית וכמובן בישראל – וכותבים שהיא קיבלה זינוק עם החלטתה של פולקסוואגן (Volkswagen) ממאי האחרון להשקיע בה 300 מיליון דולר. הם ציינו גם את כוונתה של החברה להכפיל השנה את גודלו של מרכז המו"פ שלה בארץ.

ב-Business Insider מנמקים את הגעתה של Waze, שכיום שייכת לגוגל (Google), למקום השני בכך שהיא הייתה הסטארט-אפ הישראלי הראשון שנקנה בסכום של יותר ממיליארד דולר, מה ששם את הזרקור על חברות נוספות וסייע להן. הם מציינים בנוסף כי הפלטפורמה של החברה, שמשתדלת למנוע מהנהגים להיכנס לפקקים, חוסכת להם זמן וכסף על דלק.

למקום השלישי הגיעה Sirin Mobile Technologies של משה חוגג, שגייסה 97 מיליון דולר על מנת ליצור סמארטפון בשווי של 16 אלף דולר. לאירוע ההשקה של המכשיר בלונדון הגיעו הכוכבים ההוליוודיים ליאונרדו דיקפריו וטום הארדי.

רביעית ברשימה נמצאת Flytrex של יריב בש, המייסד במשותף של SpaceIL. החברה בנתה רחפן למשלוחים של חבילות קטנות ובכך עקפה בגדול תאגידי ענק כמו UPS, פדקס (Fedex) ו-DHL.

במקום החמישי נמצאת StoreDot של דורון מיירסדורף, שלדבריה יכולות לטעון סוללות בדקה אחת בלבד. הסיבה לכך היא שבמקום הליתיום, שבו יצרניות הסוללות משתמשות בדרך כלל, StoreDot משתמשת בחומצות אמינו. הסוללות שלה עדיין לא יצאו לייצור המוני ועל פי בלומברג (Bloomberg) הן צפויות לעשות זאת במהלך השנה הקרובה.

Wix – רק במקום העשירי

בחמישיה השנייה ניתן למצוא, לפי הסדר, חברות ידועות כמו וייבר (Viber), שמאפשרת שיחות באמצעות הרשת; חברת הרחפנים לשימושים תעשייתיים Airobotics; לאחר מכן Mobileye, עם מערכת הסיוע לנהגים שלה; חברת התחבורה השיתופית Via; ו-Wix, שנמצאת רק במקום העשירי.

בין החברות הממוקמות בעשירייה השנייה נמצאות Arbe Robotics, שנוסדה על ידי איש התקשורת לשעבר קובי מרנקו ובנתה רדאר שמאפשר לרחפנים להימנע מהתנגשויות באוויר, למרחק של קילומטר; חברת אבטחת הסייבר Argus, שמסייעת למנוע פריצה למערכות של רכבים; ו-MyHeritage, שמאפשרת לשתף ולגלות מידע על ההיסטוריה המשפחתית שלנו, ולבנות עץ שורשים.

סוגרת את הרשימה זברה, שפיתחה אלגוריתם שמזהה סימנים מוקדמים לסרטן השד. אחד השמות הבולטים שקשורים אליה הוא מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce, שהשקיע בה 20 מיליון דולר.

ב-Business Insider נימקו את הבחירה לדרג דווקא חברות הזנק כחול לבן בכך ש-"ישראל ממשיכה לייצר מספר מרשים של סטארט-אפים מצליחים, עם אוכלוסיה של תשעה מיליון איש בלבד". הם כתבו שיש בישראל "מספר עצום של יזמים שבונים עסקים, בעיקר בתל אביב". כמו כן, הם ציינו את פעילותן בארץ של חברות היי-טק בינלאומיות גדולות כמו גוגל, אפל (Apple), פייסבוק (Facebook) ומיקרוסופט (Microsoft).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים