גאווה ישראלית – גם באמסטרדם

אחרי שהקימו לפני חמש שנים את LGBTech בתל אביב, חברו ההיי-טקיסטים הלהט"בים מישראל לעמיתיהם ההולנדים והקימו קבוצה מקומית

מקבוצה מקומית - לעולמית. LGBTech

הפעילות של קבוצות להט"ביות בתעשיית ההיי-טק הולכת וצוברת תאוצה ברחבי העולם, וגם כאן בולט מקומה של ישראל: בחודש הגאווה האחרון התקיים בתל אביב כנס של לסביות שעוסקות בתחום הטכנולוגי ממדינות רבות ומזה חמש שנים פועלת בארץ קבוצת LGBTech, שמאחדת היי-טקיסטים גאים. השבוע מתרחבת קבוצה זו לאמסטרדם.

ביום ד' הקרוב תיפתח בעיר ההולנדית הפעילות של הסניף המקומי של LGBTech, שנוצרה תוך שיתוף פעולה עם ראשי הקבוצה בארץ. אלעד מינצר, שמנהל את פעילות הקבוצה בישראל יחד עם שחר גרמבק, יצא לאמסטרדם לצורך המפגש, בחסות משרד החוץ. זאת, לאחר שאגודת הלהט"ב, שהקבוצה פועלת במסגרתה, יצרה קשר עם המשרד.

המפגש ייערך במסגרת אירועי היורופרייד – מצעד הגאווה האירופי, שמתקיים בכל פעם בעיר אחרת ביבשת. ישתתפו בו מומחים טכנולוגיים מהולנד, מישראל ומרחבי העולם, "לנטוורקינג, עזרה האחד לשני וכיף", לפי עמוד הפייסבוק (Facebook) של האירוע. הוא יכלול הצגת סטארט-אפים ופאנל.

"לבנות קהילה חזקה להיי-טקיסטים להט"בים"

מ-LGBTech נמסר כי "מדובר בארגון של מומחי טכנולוגיה, שמטרתו לבנות קהילה חזקה להיי-טקיסטים הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים, ואנשים נהדרים אחרים. אנחנו מובילים פרויקטים כמו מלגות אקדמיות לטרנסג'נדרים וליווי על ידי מנטורים".

אלעד מינצר, מנהל הפעילות של LGBTech ישראל

אלעד מינצר, מנהל הפעילות של LGBTech ישראל

כחלק מהספונסרים של הקבוצה מציינים בה את גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) ואינטל (Intel). אחד החברים הבולטים בה הוא ג'ואל שימחאי, שייסד את גריינדר (Grindr), אפליקציית ההיכרויות הפופולרית לגברים שמחפשים גברים.

מטרות נוספות של LGBTech הן סיוע לחברי הקבוצה שצריכים זאת במציאת מקומות עבודה בתעשייה, הגדלת הנראות של הלהט"בים בעולם ההיי-טק ועזרה לארגונים להט"ביים ללא מטרות רווח.

ואמנם, באחד המפגשים הקודמים של הקבוצה דובר על האופן שבו מתקבלים להט"בים בתעשייה. דן ילון, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בסטרטאסיס (Stratasys), טען במפגש, שנערך בבית השגריר הבריטי (בו הוא מתגורר עם בן זוגו), שהסטארט-אפים חדשניים יותר מהחברות הגדולות גם בנושא הזה. "בחברות גדולות, להיות להט"ב יכול להיות קשה יותר מאשר בסטארט-אפים". אמר. ילון, בעברו בכיר ב-NICE ובאמדוקס, ציין ש-"כשהתקבלתי לחברות זה היה אישיו. הבנתי את זה בין היתר מכך שבאחד מראיונות העבודה שהייתי לא עלו נושאים אישיים חוץ מהשאלה האם אני נשוי".

מפגש LGBTech בתל אביב בחודש הגאווה האחרון

מפגש LGBTech בתל אביב בחודש הגאווה האחרון

יצוין ש-LGBTech לא פועלת לבד: בעולם קיימות קבוצות היי-טק להט"ביות גם בברלין, דבלין, ניו-יורק, בריטניה ועמק הסיליקון.

לאתר הקבוצה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים