"הרחפן הוא שער לתחומי פעילות רבים"

"בעזרת הרחפן ניתן להבין ולהכיר את השטח טוב יותר ולעומק, וכך לתכנן על בסיסו בצורה מיטבית", כך אמר ז'ק בוזגלו, מנהל תמיכה ומכירות במקיט מערכות

ז'ק בוזגלו, מנהל תמיכה ומכירות, מקיט מערכות. צילום: יניב פאר

"הרחפן הוא שער כניסה לתחומי פעילות רבים. כך, למשל, אם אירעה תאונת דרכים שהביאה לסגירת צומת – ניתן להעלות רחפן לשמיים ולצלם את אזור התאונה. על בסיס הצילומים ניתן לייצר מודל תלת-מימדי מדויק, ועל בסיסו אפשר לערוך את כל הניתוחים  הקשורים לתאונה – בלא שתידרש הסגירה הנמשכת של הצומת", כך אמר ז'ק בוזגלו, מנהל תמיכה ומכירות, מקיט מערכות.

בוזגלו דיבר ברב-שיח בנושא רחפנים. רב-השיח התקיים באחרונה בבית אנשים ומחשבים, לקראת כנס אנשים ורחפנים 2018, שייערך זו השנה השלישית, באולם אירועים LAGO, בראשון לציון, ביום ג' ה-15 למאי. את רב השיח הנחו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה ורן קליינר, בעל המיזם drone Master, מערכת לניהול ציי רחפנים – יוזם ומנחה הכנס.

לדברי בוזגלו, "יש לנו במקיט מערכות, סדרת פתרונות המתממשקים לתוצרי הרחפנים – לצילומים או לסרטים, שעל בסיסם ניתן לבנות מודל תלת-מימדי של השטח המצולם, ולעשות זאת באופן מדויק. תוצר זה מהווה בסיס לעבודות הנדסה שונות".

הוא הוסיף כי "הרחפנים מסוגלים לסייע רבות גם בעולם בקרת פרויקטים, בשלב התכנון, למשל לפרויקטים של חברות בנייה. בעזרת הרחפן ניתן להבין ולהכיר את השטח טוב יותר ולעומק, וכך לתכנן על בסיסו בצורה מיטבית. הרחפן, במקרים אלה, הוא פתח להזדמנויות".

טל גלדמן, סמנכ''ל שיווק ומכירות, מקיט מערכות. צילום: יניב פאר

טל גלדמן, סמנכ"ל שיווק ומכירות, מקיט מערכות. צילום: יניב פאר

טל גלדמן, סמנכ"ל שיווק ומכירות במקיט מערכות, ציין כי "הנגישות של הרחפנים לכל אחד, והעלות הזולה יחסית שלהם, לצד היכולת להשתמש בהם כפלטפורמה, בדיוק כמו שלל שימושים שנעשים בטלפונים הניידים – תביא לאין סוף רעיונות ושימושים".

הרחפנים, אמר גלדמן, "נכנסו לתחומים חדשים, לדוגמה, רשויות מקומיות יכולות למדוד מרפסת עם חריגת בניה, ובדרך זו לחסוך שינוע של פקחים לבעלי הבית המדובר".

הוא הוסיף כי "כך למשל, הרחפניים ייעלו את תחום תכנון הערים: צילום השטח, בניית מודל תלת-מימדי על בסיסם, בדיקת דרכי גישה, יציאות ועוד. ענף הבניה בארץ הוא די מפגר מול עולם. חברות גדולות כבר החלו לבחון לעומק את התועלות שינבעו להם מהשימוש ברחפנים".

לדבריו, "הרחפנים עשויים לסייע לחקלאים, שמתקשים לדוגמה, לספור עץ-עץ, בזמן שבעזרת מידול, ניתן לחסוך זמן ושהייה בשטח. רשות העתיקות משתמשת במודל שכזה, על מנת למפות ולמדל את העתיקות שהם מגלים – ולשחזר עליו דברים. כך, הדבר עשוי לסייע גם לנושאים של ניהול נכסים בפרויקטים בתחום התעשייה התהליכית".

הוא הוסיף כי "בעולם הצבאי, נעשה שימוש נרחב ברחפנים והדבר משנה את שדה הקרב, בעיקר בשנה האחרונה: במקום לסכן חיילים ולשלוח אותם להביא מודיעין מהשטח, הרי כיום הם יכולים לתכנן שלל תוכניות ומבצעים על מודל תלת-מימדי, למשל, לבדוק האם כלי רכב למילוט יעבור בסימטה צרה".

גלדמן סיכם באומרו כי "התחום האזרחי הוא שיקדם את עולם הרחפנים, בשל הפוטנציאל הנרחב של השימושים הגלומים בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים