Lenovo Yoga 920: גם קלאסה דורשת אקסטרה הנאה

אתם אולי יכולים להגיד - been there done that ● אבל כולנו יודעים שה-Yoga היה כאן ראשון ● יחד עם זאת, כיף לא מגיע בזול - וגם כאן ייתכן שהתפאורה החיצונית קצת מעוורת את מה שקורה בפועל

Lenovo Yoga 920. צילום: יח"צ

אחת הסיבות לכך ששוק הטאבלטים יישאר, וכנראה לעד, בגובה מי השוליים של החוף, היא המחשבים הניידים המודרניים. כמעט אין יצרנית, גדולה כקטנה ועד קטנה מאוד, שאינה מציעה כיום מחשב אחד ובדרך כלל הרבה יותר – שתומכים במסך מגע. ויותר מכך, מחשבים בהם המסך ניתק והופך לטאבלט, ועוד יותר מכך מחשבים שמסתובבים על הציר כדי לעבור למצב עבודה כזה – הפכו למשהו כל כך שכיח עד כדי שקשה כבר לזכור מתי זה היה אחרת.

וכשמדברים על מחשבים הפיכים, אי אפשר שלא לומר כמעט מיד גם את המילה Yoga. סדרת המחשבים ההפיכים הזו של לנובו (Lenovo) הייתה פורצת הדרך בתחום, ועד היום – למרות שיש לה כבר הרבה מאוד מתחרים טובים מאוד, היא נחשבת למובילת שוק אם לא מובילת השוק.

ה-Yoga 920, המכשיר המוביל הנוכחי בסדרה, מייצג את הסדרה. מדובר במחשב שמגיע, לפחות בדגם שנשלח לבדיקה, עם מסך גדול יחסית של 13.9 אינץ' ובכל זאת שומר על עובי של 13.9 מ"מ בלבד. בנוסף, הוא מציע גוף מתכתי קשיח ויציב, כזה שבמרכז שלו שומר על כך שהמקלדת לא תשקע מטה בעת ההקלדה, וככזה שלא צריך לחשוש שיישבר בגלל מכה קלה, הוא שוקל 1.4 ק"ג ואפשר לכתוב בלבד עם מסך כזה.

גם זוג משקפיים טוב יכול לעזור

המסך הוא אחד הדברים המרהיבים שיש למחשב הזה להציע, בגלל העיצוב המיוחד מסביב עם שוליים דקיקות שכמעט הולכות ונעלמות, וגם בגלל המסך עצמו שבדגם המסוים הוא ברזולוציית 4K. מעבר לכך שרזולוציה כזו מציעה חוויית צפייה נהדרת בסרטים שתומכים בה, המסך מציע צבעים חמים, ניגודיות טובה שמתבססת על צבעים שחורים איכותיים, ובסופו של דבר גם שטח נדל"ן לעבודה אחרי עבודת התאמה קלה של הגופנים בהם משתמשים לצורכי העבודה. טוב, אולי גם זוג משקפיים טוב יכול לעזור.

עוד דבר בולט בעיצוב המחשב, למרות שהוא מוסתר רוב הזמן, נמצא מאחור. מגלים אותו כשמתחילים לפתוח את המסך, וזה חריצי פליטת האוויר החם של המחשב. אלה מוסתרים בידי הציר כל עוד נושאים את המחשב ממקום למקום כשהמכסה שלו סגור, והם מופיעים רק בזמן עבודה בפועל, ומדובר ברעיון יפה שגם מבוצע היטב.

הציר שמכסה, שנראה כמו רצועת שעון בעיצוב קנייני של לנובו, מספק את הקשיחות והגמישות הנדרשת באופן מיטבי. הוא קשיח מספיק בכדי למנוע התנדנדות של המסך בזוויות העבודה השונות, והוא מספיק גמיש כדי לאפשר כל זווית פתיחה בה מעוניינים עד 360 מעלות כמובן. זה כבר הדור השלישי של ציר רצועת השעון הזאת, וההרגשה הפעם היא שהוא ממש הגיע לבשלות – למרות שאיכשהו תמיד מצליחים לשפר עוד משהו במעבר מדור לדור, גם אם לא ממש צריך.

משקיעים בדור הבא

עוד היבט בו לנובו השקיעה, כך נראה, כדי להראות שזה מחשב שמיועד כבר ל-"דור הבא", הוא שמצד ימין יש שתי יציאות USB Type-C ששתיהן גם יכולות לשמש לחיבור המטען של המחשב. מישהו אמר טלפונים? כנראה שכן, אבל מכיוון שהיא סיפקה במחשב יציאת USB Type-A אחת בלבד, ומכיוון שבארסנל הכלים שלכם רוב הציוד ההיקפי שאתם מחברים למחשב עדיין מגיע עם המחבר הישן, אולי היה עדיף לוותר על יציאת Type-C אחת לטובת עוד יציאת Type-A. יציאת ה-USB "הסטנדרטית" (או שמא, הקלאסית?) תומכת גם בהטענה של מכשירים אחרים, כולל בזמן שהמחשב במצב שינה.

מבחינת תצורה טכנית יש ל-Yoga 920 יחסית הרבה מה להציע. הוא מגיע, ושוב בדגם שנבדק, עם Core i7-8550U מהדור השמיני של מעבדי ה-Core של אינטל (Intel). זהו מעבד, כפי שאפשר להבין מהסיומת שלו, מיועד לשוק מחשבי האולטרה-בוק, ובהתאם לכך ה-TDP שלו הוא 15 וואט בלבד. 4 הליבות שלו, שתומכות בעבודה בריבוי נימים, מציעות מהירות בסיסית של 1.8 גיגה-הרץ, אבל במצב טורבו הן יכולות להגיע עד למהירות מרשימה של 4.0 גיגה-הרץ, לפחות בתרחישים של ליבה אחת בלבד. השבב הגרפי הוא UHD Graphics 620 של אינטל עצמה, והמחשב מגיע עם 16 ג'יגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR4 במהירות 2,400 מגה-הרץ. בהיבט של האחסון מוצאים בפנים כונן SSD של סמסונג (Samsung) בנפח של 512 גיגה-בייט.

כמחשב דור נוכחי מציע גם ה-Yoga 920 חיישן תביעות אצבע, והוא ממוקם מצד ימין במדויק בקצה התחתון של המקלדת. בבדיקות שהוא עבר במסגרת הסקירה הזו, הוא הוכיח את עצמו היטב – בתהליך ההגדרה וגם בשימוש.

במבחנים השונים הוא הוכיח את עצמו כצפוי כאחד האולטרה-בוקים הכי חזקים שיש בסביבה כיום, אם לא החזק שבהם, אבל ניתן היה לצפות לזמן עבודה ממושך יותר – אם כי, בדיעבד, אולי זה היה קצת צפוי בגלל גודל המסך והרזולוציה שלו. עוד דבר, שהיה קצת יותר צפוי, קשור לשבב הגרפי. אין בעיה עם סרטים באיכות 4K, אבל למשחקים מהדור הנוכחי? כדאי לעבור נושא.

Yoga 920 אינו מחשב זול. בעצם הסדרה הזו, בקצה העליון שלה, אף פעם לא הייתה זולה. במחירי שוק הוא מגרד את קו ה-8,000 שקלים מלמטה, לפחות בתצורה שהוא מוצג כאן. עם זאת, הוא משדר איכות בכל היבט שלו, וגם הוא, כאמור בפתיחה, מייצג בכבוד ומעבר לכך את הסדרה. לפחות עד שיגיע תורו של ה-Yoga 930.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נתי רוזנשטיין

    קניתי מחשב כזה דרך האתר של לאנובו. אין מה להגיד פצצה של מחשב מכל הבחינות. כבר היו לי כמה סוגי מחשבין זהו המחשב הטוב ביותר

אירועים קרובים