העברת מידע לאחר מכירת חברות – רק לאחר הסכמת הלקוח

רמו"ט פרסמה טיוטה המבהירה את חובותיהם של חברות או עסקים המנהלים מידע אישי במקרים של מכירה או מיזוג

רמו"ט

משרד המשפטים עומד להוציא בקרוב הנחיה חדשה שלפיה תותר העברת מידע בעת מכירה או מיזוג של עסק עם עסק אחר רק כאשר הדבר נעשה בהסכמת הלקוח.

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט) פרסמה היום (א') טיוטה של ההנחיה, להערות הציבור. הטיוטה מבהירה את חובותיהם של חברות או עסקים המנהלים מידע אישי במקרים של מכירה או מיזוג. רמו"ט מבהירה שחברות ועסקים אלה חייבים לציית לחוק הגנת הפרטיות.

ברשות מדגישים כי במקרים של מכירת חברה או עסק ושינוי הבעלות בהם, יש לבדוק האם מותר להעביר את המידע על הלקוחות ובאילו תנאים, ליידע את הלקוחות על השינוי הצפוי ולעתים לקבל את הסכמתם להעברת המידע.

טיוטת ההנחיה מבקשת להבהיר שבניגוד לפרקטיקה הקיימת, נדרשת הסכמה של הלקוחות במקרים בהם זהות החברה או העסק היוותה שיקול משמעותי בהסכמתם למסור לו מידע, ומאפייני קונה החברה או העסק החדשים שונים משמעותית באופן החורג מציפיותיו הסבירות של הלקוח ועלול לפגוע בזכויותיו.

מתי צריך רק ליידע את הלקוחות?

ברמו"ט מציינים כי במקרים שבהם נמכרת פעילות עסקית המבוססת על מידע אישי של לקוחות, אם מטרת השימוש בו אינה משתנה – נדרש בעל המאגר רק ליידע את הלקוחות על השינוי בבעלות. זאת, על מנת שיוכלו לבחור האם להישאר במאגר של הבעלים החדש או לממש את זכותם להימחק ממנו.

במקרים בהם מתרחבת או משתנה המטרה המקורית של השימוש במידע האישי כתוצאה משינוי הבעלות, על החברה או העסק הקונה לבקש את הסכמתם של הלקוחות לשימוש בו למטרה החדשה.
הסכמה של הלקוחות תידרש לדוגמה במקרים בהם מוכר המידע הוא רופא, עורך דין, רואה חשבון או סוכן ביטוח, עימו היו ללקוח יחסי אמון מיוחדים, במקרה בו החברה הישראלית נמכרת לגורם ממדינה אחרת ועוד. יודגש כי במקרים מעין אלה מדובר פעמים רבות בחברות טכנולוגיות שמחזיקות מידע רב על הלקוחות הישראליים.

עו"ד אלון בכר, ראש רמו"ט, "על כולנו לזכור שמידע אישי שייך תמיד לאדם עצמו. גם כשחברה או עסק מנהלים מידע אישי על לקוחות, המידע לא הופך להיות שייך להם. טיוטת ההנחיה שאנחנו מפרסמים להערות הציבור באה להבהיר לחברות שהמידע שהן מנהלות על אנשים שייך לציבור. מכירה או מיזוג של חברות או עסקים לא מאפשר/ת העברה חופשית של מידע אישי, לפי שיקול דעתן. יש ליידע את הציבור ולדרוש את הסכמתו לכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים