תוכן שיווקי
לקראת וובינר "כיצד להבטיח את זמינות האפליקציות ולהפחית את עלויות הענן", ב-19.12

"ה-AI תהיה חבל ההצלה של ניהול תהליכי ה-IT"

12/12/2023 14:44
גרישה סוקולובסקי, מנהל טכנולוגי לתחום ה-DevOps בבינת תקשורת מחשבים.

כתב: הילל יוסף.

"היקף התהליכים שעוברים ב-IT גדל באופן אקרספוננציאלי. הגידול קשור לכל שכבות המחשוב, כולל תשתיות ה-IT ואבטחת המידע. בן אנוש, המקצוען ביותר בתחומו – לא יכול לטפל בכזו כמות של התהליכים שעוסקים בתפעול ובניהול ה-IT, והבינה המלאכותית היא שתסייע לו בכך", כך אמר גרישה סוקולובסקי, מנהל טכנולוגי לתחום ה-DevOps בבינת תקשורת מחשבים.

סוקולובסקי דיבר לקראת וובינר שייערך בנושא. הוובינר, ביוזמת אנשים ומחשבים, נערך בשיתוף פעולה של בינת ויבמ, ויתקיים ביום ג' הבא, ה-19 בחודש.

לדבריו, "אתגר נוסף כרוך בסיבוכיות של תשתיות המחשוב, והצורך לפעול באופן חלק בין תשתיות האון-פרם בקרקע ובין הענן, והעננים. אתגר נוסף, 'רגיל', הוא הצורך לעשות יותר (IT) בפחות (משאבים). עוד יש לדאוג לכך שהשירותים ינופקו במהירות ובאופן מאובטח, כדי שלא תהיה נטישת משתמשים. כמו כן, יש לענות לאתגר בן עשור – של מחסור בכוח אדם מקצועי. מקצועני המחשוב הפכו למשאב קריטי בארגונים. אתגר אבטחת המידע גדל גם הוא, עם ההתעצמות של התוקפים והעלייה בהיקף המתקפות – כיום אנחנו נתקלים במתקפה מדי כמה שניות".

"אנחנו רואים תחומים מתפתחים בעולם המחשוב, לרבות ההתפתחות של הבינה המלאכותית ובתוכה – לימוד המכונה", ציין סוקולובסקי. "ה-AI תסייע לתפעול של ה-IT, עם AIOps. התחום, שהתפתח בשבע השנים האחרונות, כולל תפעול מבוסס בינה מלאכותית, בשילוב מיכון. הוא מסייע לניהול של תהליכים יומיומיים ונותן ניראות כדי לדעת מה קורה בכל זמן נתון – בענן, בקרקע ובהיבט שמירת הנתונים, עם נקודת מבט אחת, ולספק פתרון".

סוקולובסקי הוסיף ש-"הפתרון שאנחנו, בבינת, מציעים לארגונים כולל התבססות על בסט פרקטיס, ארכיטקטורה וידע של מקצוענים".

הוא סיים באומרו כי "תחום הבינה המלאכותית נמצא בשלב מואץ של התפתחות, ואני מעריך שב-2024-2025 הוא יחווה האצה וגידול מסיבי, בין השאר בשל הרצון להמשיך ולספק מגוון שירותי IT ודיגיטל, ובשל הקורונה והמלחמה הנוכחית".

ליאור חקלאי, מנהל קבוצת המכירות של D&AI ואוטומיישן ביבמ ישראל.

ליאור חקלאי, מנהל קבוצת המכירות של D&AI ואוטומיישן ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

ליאור חקלאי, מנהל קבוצת המכירות של D&AI ואוטומיישן ביבמ ישראל, אמר לקראת המפגש הווירטואלי כי "ריבוי ומורכבות התשתיות וסביבות הפיתוח הופכים את ניהולן והטיפול באירועים למשימה קשה עד בלתי אפשרית".

"נדרש", ציין, "מבט מערכתי ורב מימדי על ניהול IT אופרטיבי, באמצעות אוטומציה מבוססת AI".

לדבריו, "טורבונומיק היא רק אחד מאבני הבניין ומהווה נדבך חשוב בניהול המחשוב. מדובר בפלטפורמת ARM (ר"ת Automation Resource Management) אוטומטית וחכמה, שמבטיחה זמינות גבוהה של האפליקציות ואופטימיזציה של עלויות העננים לסוגיהם – ובזמן אמת. המערכת מזהה התהוות בעיות בתשתית הווירטואלית, כולל בקוברנטיס, ומייצרת ברציפות פקודות שניתנות לביצוע בלחיצת כפתור, או באופן אוטומטי מלא. הפקודות מטפלות בבעיות עוד בטרם התרחשו. הרעיון הוא לתת לכל אפליקציה בדיוק את כמות התשתית הווירטואלית שלה היא זקוקה כאשר היא זקוקה להן, כדי לפעול באופן תקין".

חקלאי ציטט מחקר של פורסטר שלפיו "יישום פתרון ה-ARM שלנו עשוי להוריד 70% מקריאות ה-IT בארגון, וכך להפחית את כאבי הראש של מנהלי הטכנולוגיות ולשחרר את המשאב האנושי לעסוק במשימות בעלות ערך גבוה. בנוסף, ניתן להבטיח זמינות מקסימלית לאפליקציות בארגון ולהקטין את ההוצאה של ספקי הענן בכ-30%".

"החיבור שלנו עם בינת הוא סינרגטי", סיכם חקלאי. "יבמ מובילה בעולמות הענן ההיברידי והבינה המלאכותית, עם יכולות להשתלב עם מגוון רחב של מערכות IT, פלטפורמות וירטואליזציה וכלי ניטור יישומים. טורבונומיק יכולה לעזור להגדיל, או להקטין, את משאבי ה-IT לפי הצורך, ולייעל את התמחור וזמינות האפליקציות בענן בזמן אמת, עם יכולות מתקדמות ואוטומטיות. בינת, מצידה, מביאה יכולות ליווי והטמעה של הפתרון, שיכול להיות גיים צ'יינג'ר בתפעול ובניהול סביבות IT, עם יתרונות משמעותיים והחזר השקעה ניכר ומיידי".

לפרטים נוספים ולהרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים