השנה של פרטנר: עלייה בהכנסות, מעבר להפסדים

ההפסדים נובעים במידה רבה מחישוב של ירידת ערך המוניטין שלה במגזר הנייח ● פרטנר רכשה מבזק זכות שימוש ב-120 אלף קווי תשתית סיבים אופטיים בהסכם רב שנתי, ותממש את הרכישה ב-2023 כולה כבר ברבעון הראשון

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר.

פרטנר פרסמה היום (ג') את תוצאותיה העסקיות לרבעון האחרון של 2022 ולשנה כולה, עם גידול חד ספרתי בהכנסות ומעבר להפסדים נקי ותפעולי בשתי התקופות. החברה דיווחה בנוסף כי הגיעה ל-312 אלף מנויים לשירות הסיבים האופטיים שלה.

בהודעה חושפת פרטנר את המספרים שמאחורי ההסכם שהיא חתמה עליו בדצמבר האחרון עם בזק: היא רכשה זכות שימוש ב-120 אלף קווי תשתית סיבים אופטיים של החברה, שניתנת בחמש פעימות שנתיות שוות – משמע, 24 אלף קווים בשנה, החל מה-1 בינואר 2023. פרטנר ציינה כי תממש את ההתחייבות השנתית הראשונה כבר ברבעון הראשון של שנה זו. בהתאם, היא הקדימה את רכישת הקווים בפעימה השנייה מבזק.

כמו כן, בחברה מכירים בהפחתה בגין ירידת ערך המתייחסת למוניטין שלה במגזר הנייח, בסכום של 304 מיליון שקלים (270 מיליון לאחר מס). זאת, לאור עלייה בשיעור ההיוון וירידה בתזרים המזומנים התפעולי החזוי. בחברה אומרים כי להפחתה אין השפעה על הפעילות השוטפת שלה. כמו כן, היא שינתה את שיטת ספירת המנויים במגזר הסלולר והחליטה על מחיקה יזומה של כ-283 אלף מנויים.

בסיס מנויי הסלולר של פרטנר הסתכם בסוף 2022 ב-2.74 מיליון – צמיחה של 63 אלף מנויים במשך השנה.

ולתוצאות

פרטנר סיימה את השנה עם עלייה של 14.7% בהוצאות ל-2.8 מיליארד שקלים. לעומת זאת, ההכנסות גדלו ב-5% בלבד, ועמדו גם הן על 2.8 מיליארד שקלים. על רקע הגידול בהוצאות נרשם הפסד תפעולי של שישה מיליון שקלים לעומת רווח של 163 מיליון ב-2021. בנטרול השפעת ירידת ערך המוניטין, הרווח התפעולי של החברה זינק ב-83% ל-298 מיליון שקלים. בסעיף הרווחיות הנקייה, כשלוקחים בחשבון את ירידת ערך המוניטין מגלים שהיא עברה להפסד נקי של 100 מיליון שקלים לעומת רווח של 15 מיליון, וכשמנטרלים אותו מוצאים כי הרווח זינק ב-48% ל-170 מיליון.

תוצאות הרבעון האחרון של השנה מראות על זינוק של 38.8% בהוצאות ל-1.1 מיליארד שקלים אל מול עלייה של 1% בלבד בהכנסות ל-859 מיליון. הפסד נקי של פרטנר צמח ברבעון ב-22.2% ל-314 מיליון שקלים וזה התפעולי עלה ב-22.7% ל-303 מיליון, לאחר שההוצאות גדלו ב-16% ל-489 מיליון.

ההוצאות הגולמיות הרבעוניות קטנו ב-1% ל-673 מיליון שקלים, הרווח הגולמי גדל ב-6% ל-186 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 22%.

אבי צבי, לשעבר מנכ"ל פרטנר.

אבי צבי, לשעבר מנכ"ל פרטנר. צילום: ישראל שם טוב

מיהם בעלי השכר הגבוה ביותר בפרטנר?

את רשימת המשתכרים הכי הרבה בפרטנר מוביל המנכ"ל לשעבר, אבי צבי, שהודיע על פרישתו באפריל 2022 בעקבות חילופי הבעלות בחברה, עם עלות שכר של 4.6 מיליון שקלים. מחליפו והמנכ"ל הנוכחי, אבי גבאי, הגיע למקום השני עם עלות שכר 3.6 מיליון שקלים, כשאחריו שלושה לשעברים – תמיר אמר, שהיה משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים ותחום הסיבים האופטיים, עם 2.913 מיליון שקלים; יעקב טרוזמן, לשעבר משנה למנכ"ל וסמנכ"ל המכירות, עם 2.911 מיליון; ואורי גל, שהיה סמנכ"ל השיווק, עם 2.6 מיליון.

גבאי אמר לאחר פרסום התוצאות כי "התהליכים שאנחנו מובילים באים לידי ביטוי בתוצאות הפיננסיות והתפעוליות של החברה. לראייה, ההסכם עם בזק. ברבעון אחד בלבד חיברנו את מספר הלקוחות שהתחייבנו לחבר בשנה שלימה. תחום הסיבים האופטיים הוא מנוע הצמיחה המרכזי של פרטנר, כשבפנינו עוד הזדמנויות רבות, שימומשו בשנה הקרובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים