טיקטוק – בלב עוד עימות בין סין לטייוואן

הרשויות בטייוואן טוענות שהאפליקציה, שנמצאת בבעלות סינית, ביצעה פעולות לא חוקיות במדינה, כולל פתיחת חברה בת ● בייטדאנס, החברה האם של טיקטוק, מכחישה

גם הסנאט בארה"ב אישר את הצעת החוק לחסימת טיקטוק אם לא תימכר לגורם לא סיני.

מזה כמה עשורים מתרחש עימות – קר, לפחות בינתיים – בין סין לטייוואן, מאחר שהענק הסיני רוצה "לבלוע" את המדינה הקטנה, בטענה שהיא חלק מסין. כעת, טיקטוק הסינית נקלעה לעימות הזה, לאחר שהועלו מצד הטייוואנים טענות שהיא מבצעת פעולות לא חוקיות בתחומי המדינה.

המועצה לענייני היבשת, הגוף הטייוואני הבכיר ביותר שעוסק בהתוויית המדיניות שלה כלפי סין, ציינה כי הממשלה בטייפה ביקשה ממנה לבצע חקירה מלאה של פרסומים שנוגעים לביטחון הלאומי של טייוואן שהועלו בטיקטוק. הכוונה היא לחנות המקוונת למכירת המוצרים שהרשת מפעילה ומיועדת לטייוואן. לאחר פתיחת החקירה הועלה חשד שחברה מקומית ביצעה עסקים עם בייטדאנס, שהיא החברה האם של טיקטוק. הטייוואנים חושדים שמדובר בחברה בת שהאפליקציה מפעילה במדינה.

השלטונות בטייוואן אוסרים על פעילותן במדינה של רשתות חברתיות, ובכלל פלטפורמות אינטרנט, סיניות, או כאלה שנמצאות בבעלות סינית.

בסוכנות הידיעות הצרפתית נמסר כי בייטדאנס הכחישה שיש לה פעילות כלשהי בטייוואן וכינתה את הדיווחים בנושא "לא נכונים".

יצוין כי טיקטוק היא אפליקציה פופולרית ברחבי העולם, אם כי לא בטייוואן. על פי נתונים של אתר סטטיסטה מהחודש שעבר, האפליקציה נמצאת במקום השלישי בלבד בדירוג הרשתות החברתיות הפופולריות במדינה, עם 2.1%. במקום הראשון נמצאת פייסבוק עם 61.2% ואחריה אינסטגרם עם 17.2%. כ-16.6% מהטייוואנים כלל לא משתמשים ברשתות חברתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים