משרד התקשורת גיבש כלי חדש לפיקוח יעיל יותר על בזק והוט

במסגרת ההכנות לקראת הרחבת התחרות בשוק התקשרות הקווית, הודיע היום (ה') משרד התקשורת על קיום סקר, שבאמצעותו יוכל לבחון את העלויות של חברות התשתית בזק והוט ● בסקר, שיישלח אחת לשנה לחברות התשתית ולספקי השירותים, הם יידרשו לדווח למשרד התקשורת על העלויות שלהן הקשורות לתשתיות ● לפי משרד התקשורת, בכל מקום בעולם שבו הושק שוק סיטונאי, מייסד הרגולטור כלים דומים

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

משרד התקשורת ממשיך בהכנות לקראת הרחבת התחרות בשוק התקשרות הקווית: לאחר שפרסם שימוע ובו הורה לבזק והוט להציע לספקים שירותי גישה לתשתיותיהן, הודיע היום המשרד על קיום סקר, שבאמצעותו יוכל לבחון את העלויות של חברות התשתית בזק והוט.

הסקר יאפשר למשרד לבחון שאין פגיעה תחרותית, ולוודא שהחברות שמחזיקות בבעלות על התשתיות אינן מנצלות את כוחן הדואופוליסטי בתמחור חבילות השירותים לצרכן. בכך, בונה משרד התקשורת כלי פיקוח שנועד לדאוג לכך שחברות התשתית יגבו מחירים סבירים על השימוש בתשתיותיהן ולא יעלו מחירים מעבר לעלויות שיש להן.

בסקר, שיישלח אחת לשנה לחברות התשתית ולספקי השירותים, הם יידרשו לדווח למשרד התקשורת על העלויות שלהן הקשורות לתשתיות. לאחר עיבוד הנתונים, המשרד יגבש נוסחת תמחור, שתאפשר לפקח על קיומה של תחרות בשוק התקשורת.

לפי משרד התקשורת, בכל מקום בעולם שבו הושק שוק סיטונאי, מייסד הרגולטור כלים דומים בגלל החשש מכוחו העודף של מונופול (בישראל – דואופול בזק והוט).

בנוסף, מסבירים במשרד, כי עבור חברות התשתית, העלות השולית בהוספת מנוי הינה קטנה יחסית, ומשום כך הן נמצאות ביתרון מובנה בבניית חבילת התקשורת שנמכרת ללקוח למול ספקי השירותים חסרי התשתית – אשר יידרשו לשלם עבור כל מנוי את מחיר התשתית הסיטונאי, מחיר שאינו משקף את העלות של חברות בזק והוט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים