מקלדת לוג'יטק לגיימינג – מהאיכותיות שהמדור בדק באחרונה

Logitech G PRO X TKL שנבדקה היא מקלדת מכנית, שהתגלתה כטובה מאוד גם לשימושים יומיומיים בהם נדרשת הקלדה רבה, והיא אפילו בשימוש המסוים

לא זולה אך מאוד מוצלחת. G PRO X TKL של לוג'יטק.

אני לא זוכר בדיוק מתי המקלדות השולחניות הקצרות, שאינן מגיעות עם מקלדת נומרית, הפכו למשהו שכיח כל כך בשוק, למרות שזה אפילו די מובן. השימוש בספרות בצד הימני של המקלדת הלך והתמעט עם השנים בהיבט התעסוקתי, והמקשים הללו גם כמעט מיותרים לחלוטין ברוב המכריע של משחקי המחשב, שדורשים קודם כל עכבר – וגם זה לא חדש במשחקי תפקידים ואסטרטגיה.

כך או כך, לרוב היצרניות בתחום יש גם פתרונות הקלדה 'מקוצרים', או מקלדות TKL כפי שהן מכונות, וכמובן שלוג'יטק – שהיא אחת החברות היותר נחשבות בתחום המקלדות והעכברים, במיוחד לאור הפרישה הממושכת של מיקרוסופט מהתחום – מציעה גם לא מעט מקלדות מקוצרות. אחת האחרונות בהן היא G Pro X TKL Lightspeed.

המקלדת הזו מיועדת בעיקרון לשוק המשחקים, וזה בא לידי ביטוי בתאורת ה-RGB שבה ניתן לשלוט באמצעות התוכנה G Hub של לוג'יטק, שמיועדת להגדרה ושליטה בכל הציוד ההיקפי שמציעה החברה למחשבים אישיים. ויש גם כפתור ייעודי – שגם אותו אפשר להגדיר – שלחיצה עליו מעבירה את המקלדת למצב משחקים ומבטלת את התגובתיות של מספר מקשים לבחירה.

טעם של פעם עם מקשים מסיביים וחזקים המהנים בשימוש

אבל עד מהרה התברר לי שהמקלדת המכנית הזו טובה מאוד גם לשימושים יומיומיים, בהם נדרשת הקלדה רבה, והייתי אומר שהיא אפילו מהנה לשימוש. למעשה היא מציעה הרבה טעם של פעם עם מקשים מסיביים בגודל מלא, חזקים, שיורדים היטב ומשמיעים רעש שחובבי מקלדות מכניות מאוד אוהבים לשמוע. ראשי המקשים מציעים קימורים מרשימים, או יותר נכון מקוערים פנימה, כך שקצות האצבעות מרגישים מאוד בנוח בזמן הקלדה, או בכל שימוש אחר.

מעבר ל-87 המקשים הרגילים של המקלדת – שהתאורה המשתקפת מאפשרת לראות את האותיות/מספרים וכדומה שעליהם גם בחושך (אך לא את המדבקות בעברית) – יש גם גלגלת שליטה בעוצמת הקול וכן ארבעה מקשים לשליטה במדיה, כולל כפתור השתקה.

בצד השני של המקלדת יש כפתור שמאפשר לשלוט ברמת התאורה, כפתור מצב המשחקים המוזכר לעיל, וכן שני כפתורי חיבור שמאפשרים לבחור האם לחבר את המקלדת למחשב באמצעות חיבור Bluetooth או באמצעות חיבור ה-Lightspeed הקנייני של לוג'יטק, שמבוסס על דונגל – אשר ניתן למצוא בתיק הנשיאה האיכותי ביותר שמלווה את המקלדת, יחד עם כבל USB-C שמשמש לטעינתה.

השימוש ב-Lightspeed הוא משהו שגיימרים כנראה צריכים להעדיף, במיוחד אם הם מאוד תחרותיים, ועוד יותר אם משחקים במשחקים עמוסי פעילות – אני הסתדרתי גם עם חיבור ה-Bluetooth. הסיבה היא שזהו פרוטוקול שמאפשר שיהוי נמוך ויציב יותר. עד כמה? לטענת החברה הוא מספק ביצועים כמו חיבור חוטי, שכמובן אין יותר מהיר ממנו, וזאת בלי לחשוש שיהיו ניתוקים כלשהם.

זה גם לא אמור לפגוע בזמן הסוללה של המקלדת, שיכולה להגיע לעד 50 שעות עבודה בטעינה מלאה וזה כשהתאורה האחורית עובדת במלוא עוזה. אפשר להחליש אותה, ולהוציא מהמקלדת עוד שעות עבודה רבות אחרות – ובמקרה הצורך תמיד אפשר לחבר אותה באמצעות הכבל, שגם יטעין אותה מחדש במקביל. אפשר גם לכבות אותה כשהיא לא בשימוש, לדוגמה בעת שנושאים את המקלדת ממקום משחק אחד לאחר, וזאת באמצעות כפתור כיבוי-הפעלה שנמצא מאחור, בערך לצד גלגלת השליטה בעוצמת הקול.

המקלדת כבדה משהו, שוקלת כ-920 גרם, וזה תורם ליציבות שלה. היא מצוידת בצמד רגליות כפולות, שמאפשרות למשתמש לבחור את זווית הנטייה וההקלדה, ומתחת יש גם חריץ לאחסון מחבר ה-Lightspeed אם לא רוצים להשתמש בתיק כדי לשמור עליו.

ה-G PRO X TKL אינה מקלדת זולה, בלשון המעטה. המחיר הרשמי שלה עומד על כ-990 שקלים, אבל קשה לומר שזה לא מוצדק, כי היא אחת המקלדות האיכותיות ביותר אותן בדקתי בחודשים האחרונים – ואני אומר את זה דווקא יותר מההיבט של ההקלדה והשימושיות הכללית.

Logitech G PRO X TKL זמינה גם בצבע ורוד, וזה נראה די מזעזע בעיני – גם אם לא מתווכחים בדרך כלל על טעם וריח; ובצבע לבן, עם רקע מעט כהה יותר, שנראה הרבה יותר אלגנטי. הצבע השחור מחובר יותר לעולם הגיימרים, אבל כל אחד וטעמו הוא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים