Nokia 9 PureView: טלפון לצלמים בלבד?

הבחירה של HMD להוסיף את המיתוג PureView לשם המכשיר לא מקרית - עוד מהגלגול הראשון של נוקיה כחברה עצמאית הוא הוצמד לטלפונים שהציעו איכות צילום גבוהה יותר, ובדיוק כזה הוא המכשיר הזה ● כל היתר - פחות מלהיב

מכשיר לצלמים בלבד? אילוסטרציה: BigStock

אין ספק שאחד הטלפונים שמשכו הכי הרבה תשומת לב בתערוכת MWC 2019 האחרונה, שהתקיימה בפברואר בברצלונה, היה ה-Nokia 9 PureView של HMD Global. ואתם יודעים מה, בצדק מוחלט, ולו רק בגלל הייחודיות שלו: גם בימים בהם כל מכשירי הטלפון המובילים ביקום, ככל הנראה, מציגים הרבה מאוד מצלמות, אף אחד מהם עדיין לא שילב בגב המכשיר כל כך הרבה מצלמות כמו במכשיר המסוים הזה, וגם לא את המנגנון המיוחד בו משתמשים כדי להפיק תמונות.

הבחירה של HMD להוסיף את המיתוג PureView לשם של המכשיר לא הייתה מקרית. עוד מהגלגול הראשון של נוקיה כחברה עצמאית הוא הוצמד לטלפונים שהציעו איכות צילום גבוהה יותר. הם הביאו לידי ביטוי שיא את מערכת היחסים המקצועית שלהם עם יצרנית האופטיקה צייס, וזה נכון גם בטלפון הזה.

Nokia 9. צילום: יח"צ

Nokia 9. צילום: יח"צ

אז מה כל כך מיוחד? אם ממש לא עקבתם אחרי הדיווחים לקראת ההשקה, אז זה הזמן שלכם לגלות שיש בגב של Nokia 9 לא פחות מחמש מצלמות, והן למעשה כמעט זהות. יש להן חיישן בגודל 12 מגה-פיקסל, יש להן עדשת צייס עם מפתח צמצם של f/1.8, ואורך המיקוד שלהן קבוע ועומד על 28 מ"מ. למה כמעט זהות? כי שלוש מהן מונוכרומטיות ומטרתן להוסיף כמה שיותר פרטים לתמונות, בעוד השתיים האחרות הן צבעוניות. בכל מקרה – התמונה משלבת את כל הפרטים מכל התמונות, אבל בסופו המנגנון יוצר תמונה אחת שכאילו צולמה בעזרת עדשה אחת.

מה שאין כאן זו התערבות של בינה מלאכותית. מה שעוד אין כאן זה זום אופטי אמיתי. מה שיש פה מעבר לכך זו יכולת נדירה לבנות עד 1,200 שכבות עומק למרחק של עד 40 מטרים, לפי החברה, עם אפשרות לשנות את המיקוד בתמונה לאחר הצילום. את זה משיגים באמצעות מצלמה שישית, שמשולבת בגב, והיא זו שמאפשרת למדוד את המרחקים מן העדשה של העצמים הכלולים בתמונה.

איך זה עובד? אם אתם מאלה שמחפשים איכות תמונה בשליפה, כנראה שזה לא ממש יעבוד בשבילכם. אם אתם מגדירים את עצמכם כצלמים, אפילו חובבניים, ואתם לא מפחדים לבחור הגדרות צילום בעצמכם ולא מפחדים מעיבוד התמונה לאחר הצילום, אתם תוכלו להפיק מהמצלמות של Nokia 9 יצירות שאפשר אפילו להדהים עמן את כל החברים ולא רק בפייסבוק.

לשם כך גם תוכלו להשתמש בעוד הצעה ייחודית לטלפון הזה: האפשרות לשמור את התמונות המצולמות גם כקובצי RAW, במקביל לשמירת התמונות בפורמט JPG. זה אמנם מטיל מעמסה כבדה מאוד על שטח האחסון שמציע הטלפון, שאינו ניתן להרחבה, אבל זה מעודד לערוך את התמונות אחר הצילום לבד, עם הרבה יותר פרטים. למעשה כבר בהגדרה הראשית של הטלפון מקבלים המלצה להתקין את הגרסה החינמית של Lightroom, אפליקציית עיבוד התמונה של אדובי (Adobe).

עוד דבר שצריך לקחת בחשבון בצילום באיכויות הגבוהות ביותר, הוא שצריך סבלנות עד שהעיבוד של כל תמונה מסתיים, ולעתים זה נמשך כמעט חצי דקה. בנוסף, המכשיר סובל מהתחממות יתר בעת שהעיבוד מבוצע בפועל. אמנם ניתן להמשיך לצלם בעת שהמערכת מעבדת את התמונות ברקע, אבל הן עוברות את התהליך אחת אחרי השנייה ולא במקביל, ורק אם הטלפון ממש פעיל.

מכשיר דגל – לא טלפון נורא, אבל גם לא מספיק טוב

מעבר לכך, Nokia 9 PureView היה אמור להיות מעין מכשיר דגל עבור החברה. עם זאת הם בחרו ב-Snapdragon 845, המערכת המובילה מהשנה שעברה, ואולי זה כי הם רצו למהר ולהתרכז במערכת הצילום ופחות במערכת הכללית, שבמקרה המסוים הזה כבר מוכחת היטב. הם גם שילבו בטלפון זיכרון עבודה בנפח של 6 גיגה-בייט וזיכרון אחסון של 128 גיגה-בייט, שאינו ניתן להרחבה, וזה לא ממש מוצלח כשלוקחים בחשבון את האפשרות לשמור תמונות בפורמט RAW.

המסך הוא POLED בגודל 5.99 אינץ' ברזולוציית 2K בצבעים טובים ונעימים לעין, אך היה אפשר ליהנות מעוד קצת תוספת בהירות. הוא מוגן בזכוכית ההגנה Gorilla Glass 5, ויש סוללת 3,320mAh עם תמיכה בטעינה מהירה בתקן QC 3.0 בהספק של 18 וואט. יש גם תמיכה בטעינה אלחוטית בתקן Qi בהספק של 10 וואט.

הסוללה לא מספיק טובה. היא סיפקה במבחנים שלנו זמן קצר מכל המתחרים בתקופה האחרונה, ובוודאי בהשוואה למכשירי דגל. אבל זו הייתה הבעיה הקטנה. הגדולה הייתה חיישן טביעות האצבע שנמצא מתחת למסך והוא פשוט עובד בצורה נוראה: משלב ההגדרה ועד השימוש, ואפילו מעצבן. עדיף לוותר, לפחות עד שנוקיה תוציא עדכון שכן גורם לו לעבוד.

בסופו של דבר, Nokia 9 הוא לא טלפון נורא, אבל הוא גם לא מספיק טוב, בכל ההיבטים. אפשר אולי להגדירו כטלפון לצלמים, אבל לרוב המשתמשים הוא כנראה לא ממש מתאים. המחיר, בכל מקרה, 2,690 שקלים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יפתח

    בשביל צלמי raw חובבים ומעלה, שמעבדים אחרי הצילום עם עיבוד עצמי עם 1200 שכבות ותוצר לפני עיבוד של 60-240 MP. מערך צילום כזה משאיר לכולם אבק מאחוריו

אירועים קרובים