גוגל רכשה את החברה שמאחורי ה-Amazon Alexa smartwatch

עובדים לשעבר של הענקית, בראשותו של ליאור שטרן, שפיתחו אלטרנטיבה ל-Android Wear - חזרו לעבוד כעת שוב על השעון של גוגל ● זאת, לאחר שהחברה אימצה אותם אל חיקה בחזרה ועצרה את הניסיון שלהם להקים מולה תחרות למערכת ההפעלה

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

Cronologics – החברה שבין מייסדיה ליאור שטרן, שפיתחה את מה שהיא קיוותה שיהיה מערכת הפעלה חדשה לשעונים חכמים (OS SmartWatch) ויהווה אלטרנטיבה ל-Android Wear – נרכשה על ידי גוגל (Google) בעבור סכום לא ידוע.

חברת הסטארט-אפ – שהוקמה, למרבית האירוניה, על ידי עובדים לשעבר של גוגל – השיקה לאחרונה את ה-CoWatch. ה-CoWatch הוא שעון חכם שמתופעל קולית על ידי העוזרת החכמה Alexa, ואשר אמזון (Amazon) סומכת עליו את ידיה.

מערכת ההפעלה של Cronologics, שעליה פועל השעון, היא למעשה מערכת מבוססת אנדרואיד לוליפופ (Lollipop), ויכולה, לפחות תיאורתית, לרוץ כמעט על כל יישום אנדרואיד, בהנחה ש-CoWatch יכול לקבל התקנה חיצונית, או מה שמכונה באנגלית Sideload, מה שלעת עתה לא ממש מסתייע.

מצפים לעבוד עם העמיתים החדשים בגוגל

ענקית החיפוש לא חשפה מדוע רכשה את החברה ואילו Cronologics רק כתבה בהצהרה שפרסמה באתר שלה: "אנו רואים התאמה חזקה עם המשימה של Android Wear ומצפים לעבוד עם העמיתים החדשים שלנו בגוגל".

החברה לא הבהירה האם תמשיך למכור את ה-CoWatch, אם כי התסריט הזה נראה לא סביר בהתחשב בכך שה-Google Home מתחרה ישירות עם מוצרי Echo מבוססי Alexa של אמזון.

אין לדעת מהן תכניותיה המדויקות של גוגל, אבל היא אולי תהיה מעוניינת שצוות Cronologics יבנה תכונות של מערכת Home שלה לתוך מערכת ההפעלה Android Wear 2.0 של השעון החכם, שאמור להגיע לשוק בתחילת השנה הבאה.

מאחר שהביקוש לשעונים חכמים לא ממש נוסק, יש להניח שכל עוד אלו מיוצרים, תנסה גוגל לעשות מאמץ בכדי שהגרסה של מערכת ההפעלה הבאה תביא אל המכשיר הלביש שיפור גדול וניכר, אחרת השעונים שלה עלולים להישאר על המדפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים