סקירה: מחשב נייד כפול מסכים – Lenovo Yoga Book 9i 2024

לנובו עוברת במחשב החדש מ-Core i7 לדור הראשון של מעבדי ה-Core Ultra, וזה אומר יותר ליבות וביצועים יותר טובים ● האם זה שווה את המחיר הגבוה? התשובה היא שאם אתם משתמשים בשני מסכים לעבודה - כן

ה-Yoga Book 9i 2024 של לנובו.

שלושה חודשים בלבד עברו מאז שלנובו הציגה בתערוכת CES 2024 את המחשב כפול המסכים שלה, Yoga Book 9i 2024, בגרסה מעודכנת, וכפי שאתם זוכרים, כי אתם כמובן עוקבים אחרי כל הסקירות שלי כאן, באנשים ומחשבים, היא כבר לא לבד – גם לאסוס יש מחשב דומה, אם כי ממש לא זהה. מכאן שהתחרות על הקהל המצומצם גם כך של מחשבים ייחודיים כבר יותר קשה.

בדגם המעודכן החליטה לנובו ללכת על שדרוגון, אם אפשר לומר זאת כך. היא לא נגעה בשום דבר שקשור לעיצוב, הנדסה ובאופן בסיסי גם לא לתפעול, מבחינת למה לקלקל אם זה עבד לשביעות רצוננו גם בדור הקודם, שיצא רק לפני כמה חודשים. אלה אותם שני מסכי OLED מצוינים בגודל 13.3 אינץ' ברזולוציית 2.8K עם תמיכה ב-Dolby Vision, אבל עדיין רק עם קצב ריענון של 60 הרץ וציר שמכיל את הרמקולים העוצמתיים למדי. בנוסף, קל להבין מה זה המסך למעלה, כי יש לו בליטה שמכילה את המצלמה. המסך של המכשיר החדש מתנהג כמו מסך של מחשב מהשורה – ועדיין, הוא שוקל 1.34 ק"ג, בזכות שלדת האלומיניום שלו.

אבל בפנים נמצאת קפיצת המדרגה – מ-Core i7 לדור הראשון של מעבדי ה-Core Ultra, עם 2 ליבות ביצועים, 8 ליבות יעילות, 2 ליבות יעילות מאוד ובסך הכול 14 נימי עבודה, עם מהירות בסיסית של 1.7 גיגה-הרץ ומהירות מרבית של 4.8 גיגה-הרץ, עם שבב גרפי הרבה יותר טוב מאשר בדור הקודם ועם ליתוגרפיית ייצור מתקדמת יותר, מבחינתה של אינטל.
זה בא ליד בביטוי בשיפור ביצועים של כ-5% במבדקי הליבה היחידה, אבל זה מגיע עד שיפור של כ-25% במבדקי ריבוי הליבות של Geekbench 6 ושל כ-15% במבחן Cinebench R23. זה בא ליד ביטוי גם בעבודה יותר זורמת ויותר תגובתית בהרצה הכוללת של המחשב.

אז מה המצב?

כמו בדור הראשון, וכמו במתחרה החדש מבית אסוס, ה-Lenovo Yoga Book 9i 2024 מציע מגוון רחב של מצבי עבודה, כולל עד קיפול המסך ב-360 מעלות לאחור, כמו מחשב הפיך "רגיל", לעבודה במצב טאבלט – וכל דבר אחר באמצע, פחות או יותר. לדוגמה: אפשר, בעזרת המעמד המיוחד שמצורף למארז, להציב את המחשב אנכית, כששני המסכים זה לצד זה, והמקלדת לפני שניהם. אפשר גם לקבל אותו בצורת אוהל לעבודה בשיתוף פעולה, כשהמשתמש השני יושב מול מסך "משלו", ויכול לשרבט הערות או ללחוץ על המסך כדי להראות לשותף לעבודה מה הוא רוצה לשנות או לעשות.

וכמו בכל מחשב מתקפל/כפול מסכים שפגשתי, המסך התחתון – הבסיס, אם תרצו – משנה צורה ותפקוד כשמניחים עליו את המקלדת, שתופסת בדיוק חצי מגובהו. אם שמים אותה למעלה מקבלים למטה משטח עכבר לשליטה, אם לא רוצים להשתמש בעכבר הפיזי שמגיע בערכה. כמו כן, אפשר גם להזיז חלק מצד ימין כדי לפתוח שטח ריבועי, שמאפשר לבצע שרבוטים, לכתוב הערות וכדומה בעזרת העט האלקטרוני, שמצורף גם הוא לערכה.

ה-Yoga Book 9i 2024 של לנובו.

ה-Yoga Book 9i 2024 של לנובו. צילום: יח"צ

אם שמים את המקלדת בחצי התחתון, כמו בדור הקודם, נפתחים מעליה שני חלונות קטנים שיכולים להכיל אפליקציות, כשגרירה בכל חלון שמאלה או ימינה מאפשרת לבחור את האפליקציה שתוצג. יש יותר יישומונים זהים, וזה שיפור קל, אבל קל בלבד, לעומת הדור הקודם – ועדיין, דרוש שיפור בכמות הדברים שאפשר להציג בחלונות הללו.

כמובן שהמקלדת יכולה להיות גם מחוץ לגוף של המחשב עצמו, ואם רוצים ניתן לכבות את המסך התחתון. בכל מקרה, יש מרכז משתמש ייעודי עבור המחשב, שמאפשר לשלוט בבהירות של כל מסך בנפרד, ולהציג טאפט אחד על שני המסכים ביחד, כולל הנפשה – וזה גם חדש, וכן מלמד על מצבי העבודה השונים. הוא גם מלמד על תכונה חדשה נוספת: אפשרות אוטומטית לכתוב הערות בעת פגישות זום וטימס.

מה עושים עם האצבעות?

כמו בדור הקודם, גם ב-Lenovo Yoga Book 9i 2024 אפשר לתת לאצבעות לעשות עבודה לא מעטה. כדי לפתוח עכבר וירטואלי אפשר לבצע לחיצה עם שלוש אצבעות על המסך התחתון. אם רוצים שתהיה מקלדת מלאה מעל משטח העכבר הווירטואלי המוזכר לעיל, זה שמופיע גם בעת הנחת המקלדת הפיזית, נוגעים עם שמונה אצבעות על החלק התחתון. אם רוצים לסגור את המקלדת, לוחצים על ה-X בפינה הימנית העליונה שלה.

ניתן גם לבחור בהגדרות שאם מתחילים להזיז חלון כלשהו בעזרת אצבע יחידה, יופיע תפריט שיאפשר "לזרוק" את החלון אל המסך העליון או התחתון, בהתאמה – או להשתמש באפשרויות בחירת או סידור החלונות של Windows 11. לחיצה עם חמש אצבעות על חלון תפתח אותו על שני המסכים ביחד, ולחיצה חוזרת תחזיר אותו למיקום ולגודל הקודמים שלו.

טורקיז זה הצבע

מבחינת עיצוב, כמו בדור הקודם, גם ה-Yoga Book 9i הוא מחשב מרהיב עין, בעל אפקט וואו גבוה במיוחד. טוב, נו, אפשר לצפות לכך ממחשב בעיצוב שנחשב עדיין למאוד שונה בשוק. בחירת צבע הכחול/טורקיז בגוון מתכתי, שמלווה גם את המקלדת, העכבר והעט, ואפילו המעמד, שמאפשר להעמיד את המחשב באופן אנכי, פשוט מוצלחים, יפים ומוסיפים עוד יותר להרגשה היוקרתית.

האם זה שווה 11,799 שקלים במחיר שוק, שכולל 32 גיגה-בייט זיכרון RAM ואחסון מובנה בנפח של 1 טרה-בייט, וכן, כאמור, עכבר, מקלדת, עט אלקטרוני וכל מה שצריך? הכול, כרגיל, שאלה של השקפה. אם תמצאו שימושים לעבודה עם שני מסכים ביחד – כנראה שכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים